X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הפלה זו לא חוויה פשוטה בכלל, בין אם מדובר באובדן "טבעי" של ההריון או לסירוגין, מדובר בתהליך הפסקת הריון שהוא יזום לחלוטין. אז איך עושים הפסקת הריון (הפלה), מה ההבדל בין התהליכים השונים ועד מתי בכלל מתאפשר לבצע הפסקת הריון? על כך ועוד המומחים שלנו יסבירו לכם במהלך כתבה זו.
הפלה - קצת רקע
הפלה היא בעצם תהליך של אובדן או הפסקת הריון לפני השבוע ה-24, והיא יכולה להתרחש כדרך הטבע או לחלופין, בדרך יזומה. בדרך כלל, הפסקת הריון יזומה תתרחש אם ההריון אינו מתפתח בצורה תקינה או לסירוגין, מאחר שההריון אינו רצוי מלכתחילה (הריון לא מתוכנן). על-מנת לבצע הפסקת הריון, יש צורך לקבל אישור מהוועדה, ולאחר מכן התהליך מתאפשר באמצעות גרידה או באמצעות כדורים.
מה בנוגע לשלבים מאוחרים יותר?
הפסקת הריון בשלבים מאוחרים יותר בדרך כלל תהיה דומה הרבה יותר לתהליך של לידה, ועל כן היא מכונה "לידה שקטה". מדובר בעצם בהפסקת הריון אשר מתרחשת בין השבועות ה-23 ל-24 להריון.
הפלה טבעית
הפלה טבעית היא בעצם אובדן של ההריון במהלך 20 השבועות הראשונים, בשל נסיבות טבעיות שונות. זהו אירוע שכיח, ואילו בין 30 ל-50% מההריונות מסתיימים בהפלה, אם כי במקרים רבים האישה ההרה כלל לא מודעת לכך שהייתה בהריון ועברה הפלה.
הפלה טבעית - תסמינים
בדרך כלל, דימום בשליש הראשון להריון מצביע על כך שהסיכון להפלה עולה. לפיכך, בכל מצב בו יש דימום במהלך החלק הראשון של ההריון (ואילו הדימום לרוב ילווה בתחושת לחץ בבטן התחתונה או בכאבים כלליים) קיים סיכון מסוים להפלה.
הפלה נדחית
הפלה נדחית היא בעצם הריון שתהליך ההתפתחות שלו פסק, כמו לדוגמה עובר ללא דופק - אך ההריון עדיין בתוך חלל הרחם. ברוב המקרים הריון שכזה מתגלה בבדיקת אולטרסאונד שגרתית, אך לפעמים הפלה נדחית עשויה להיות מלווה ברמזים כאלו או אחרים שההריון לא מתפתח בצורה תקינה - תסמינים כמו דימום קל מהנרתיק, התכווצויות או אפילו הקלה מסוימת בתסמיני ההריון.
הפלה נדחית - איך מטפלים?
• המתנה - לעיתים נהוג להמתין להפלה טבעית במקרים כאלו, אם כי חשוב לקחת בחשבון כי השיטה הזו פחות רצויה מאחר שקשה להצביע על הזמן המדויק בו התהליך מתרחש, אם בכלל. משמע הדבר הוא סיכון שתוכן ההריון יזדהם.
• מתן תרופה - קיימת תרופה מסוג ציטוטק, אשר גורמת להתכווצויות ברחם ומסייעת עם פליטת תוכן ההריון. טיפול זה מצליח בכ-80% מהמקרים, ואם הוא נכשל - הפתרון יהיה לערוך פעולה כירורגית (גרידה).
ולסיכום
כל הנושא של הפלות הוא לא פשוט בכלל, לא לעיכול - ולא להבנה. לכן החלטנו לרכז עבורכם בכתבה זו מידע חשוב באדיבות המומחים שלנו שיעזור לכם לקבל קצת רקע ולהבין בדיוק על מה מדובר.

תאריך:  11/04/2024   |   עודכן:  11/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il