יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, הסנאטור שרוד בראון, קורא לנשיא ארה"ב
ג'ו ביידן לאסור יבוא לארה"ב של מכוניות חשמליות מתוצרת סין. "כלי רכב חשמליים סיניים הם איום קיומי על תעשיית הרכב האמריקנית", כתב.
פנייתו של בראון, שדווחה ב-BBC, בוצעה זמן קצר לאחר שגורמים נוספים בארה"ב קראו להעלאת תעריפי היבוא כדי להרחיק את כלי הרכב הסיניים החשמליים (EV) מהמדינה.
"איננו יכולים לאפשר לסין להביא את הרמאות בתמיכת הממשלה לתעשיית הרכב האמריקנית", אמר סנטור בראון בסרטון בפלטפורמת המדיה החברתית X". הסנאטור בראון, שהוא דמוקרט ממדינת אוהיו שבתחומה מפעלים גדולים לייצור מכוניות, מתמודד עתה לקדנציה רביעית בתפקיד בבחירות בנובמבר.
- בפברואר אמר הנשיא ביידן כי המדיניות של סין "עלולה להציף את השוק שלנו בכלי הרכב שלה, להוות סיכונים לביטחון הלאומי שלנו" וכי הוא "לא ייתן לזה לקרות במשמרת שלי". מחמת זאת, הודיע הבית הלבן, על פתיחת חקירה בחשד שמכוניות סיניות מהוות סיכון ביטחוני לאומי. וושינגטון עשויה להטיל הגבלות בגלל החשש שהטכנולוגיה במכוניות מתוצרת סין יכולה "לאסוף כמויות גדולות של מידע רגיש על הנהגים והנוסעים שלהן", אמר הבית הלבן.
- ביידן התריע, כי מכוניות המחוברות לאינטרנט "משתמשות בקביעות במצלמות ובחיישנים שלהן כדי להקליט מידע מפורט על תשתית ארה"ב; לקיים אינטראקציה ישירה עם תשתית קריטית; וניתן להפעיל אותן או להשבית אותן מרחוק".
- סין היא היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות ומתחרה עם יפן להיות יצואנית הרכבים הגדולה ביותר. מספר המכוניות הסיניות על כבישי ארה"ב נמוך ביותר בשל זאת שארה"ב מטילה כיום מכס של 27.5% על יבוא כלי רכב מסין.
- שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן, הזהירה את בייג'ינג כי וושינגטון לא תאפשר חזרה על "ההלם הסיני" של תחילת שנות ה-2000, כאשר היבוא הסיני שטף את אמריקה. בתגובה, סגן שר האוצר של סין, ליאו מין, הביע "חשש כבד" מההגבלות שהטילה ארה"ב על סחר והשקעות. ליאו אמר כי היתרונות התחרותיים של סין נובעים מ"שוק בקנה מידה גדול, מערכת תעשייתית מלאה ומשאבי אנוש בשפע".