X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברנור ומנדלבליט. "חרג מכל תיק אחר" [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90 ולע"מ]
ברנור: מנדלבליט ויצחקי ניהלו את תיק 1000
ראש יאח"ה לשעבר מאשר שהחוקרים לא בדקו ראיות אובייקטיביות בנוגע לחברות בין נתניהו למילצ'ן ובנוגע לכמות הסיגרים והשמפניות

"ראש אח"מ והיועץ המשפטי ניהלו את התיק". כך אומר (16.4.24) מי שהיה מפקד יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור, על ניהול תיק 1000 (תיק המתנות). ראש אגף החקירות והמודיעין היה ניצב מני יצחקי, והיועץ המשפטי היה אביחי מנדלבליט. ברנור דיבר בהמשך חקירתו הנגדית בידי עמית חדד, סניגורו של בנימין נתניהו.
"אופיו, צביונו ומהלכו של התיק חרג מכל תיק אחר שהייתי מעורב בו. ראש אח"מ והיועץ המשפטי ניהלו את התיק, ולא אחת היועץ לא אישר הרבה דברים שביקשתי ושהם הבסיס בכל חקירה. היועץ בחר לאשר כל דבר. במובן מסוים, היא הייתה שונה מכל חקירה אחרת שהייתי מעורב בה. החוק אומר שהיועץ צריך לאשר רק את פתיחת החקירה, אבל הוא בחר לאשר כל תג ותג, כולל פעולות חקירה", אמר ברנור.
בתחילת הדיון טען חדד, כי בקשתה של המשטרה להאזנת סתר לנתן אשל (לשעבר ראש לשכתו של נתניהו) הייתה למעשה להאזין לנתניהו; ברנור הכחיש. חדד טען עוד, שבבקשה הופיעו עבירות שמנדלבליט לא אישר לחקור נגד נתניהו; ברנור אמר שניתן אישור.
השופט משה בר-עם: "לפי הצו אין מניעה להאזין לשיחות בין אשל לנתניהו?" ברנור: "חס וחלילה. יש שיחות שחוסות תחת חיסיון. אסור לי לשמוע שיחה כזאת". בר-עם: "בצו נאמר שאשל מדבר עם נתניהו. בהאזנה לא יעלה גם קולו של נתניהו?" ברנור: "יהיו שיחות כאלה, אבל אסור לי לשמוע אותן".
חדד: "כל העבירות שציינתם בצו מיוחסות לנתניהו - קבלת שוחד, תיווך בשוחד, קשירת קשר, שיבוש הליכים. עם מי חשבתם שאשל ידבר על זה, שנים אחרי האירועים?" ברנור: "זה חלק מפעולות החקירה". חדד ציין, כי המשטרה ביקשה וקיבלה צו להאזין גם לטלפון הקווי של אשל, ששימש אותו רק לשיחות עם נתניהו בהתאם לנהלי הביטחון של הלשכה, וגם זאת כדי להאזין לנתניהו; ברנור הכחיש.
חדד שאל מדוע החוקרים לא בדקו עדויות וראיות לחברות בין נתניהו לבין ארנון מילצ'ן. ברנור השיב, כי לא היה צורך בכך, שכן מילצ'ן והדס קליין היו ברורים מאוד בנושא. "החקירה של מילצ'ן הוכיחה חד-משמעית שהם לא חברים", הוסיף. חדד: נ"יסיתם להגיע לראיות בנוגע ליחסיה של קליין עם שרה נתניהו?" ברנור: "היו ראיות ומפאת צנעת הפרט אני לא רוצה לגלוש לזה". חדד: "קליין העידה שהיא אמרה כל הזמן שנתניהו ומילצ'ן חברים. היא אמרה את זה?" ברנור: "אני זוכר את מה שמילצ'ן אמר, בצורה חד-משמעית ועם תיאורים פלסטיים. זו הייתה גרסה קוהרנטית והוא חזר עליה כמה פעמים".
"היו העמסות, היו ביקורים שלא נרשמו"
חדד עבר לשאלת הכמויות של הסיגרים והשמפניות. לדבריו, מה שמילצ'ן מסר בעדותו הראשונה היה אמת לאמיתה - המתנות ניתנו שלוש-ארבע פעמים בשנה, לרגל חגים וימי הולדת - ויש ראיות אובייקטיביות המוכיחות זאת. ברנור: "הוא דיבר על מתנות ודרישות ושלח אותנו להדס לגבי המספרים. מילצ'ן אמר שההוצאות היו גדולות עליו והביא חבר שיעזור לו. התמונה הראייתית הייתה שמילצ'ן הוא ספק הסיגרים ומדי פעם מישהו קונה לו כשהוא נתקע". חדד: "נתניהו מעשן סיגר אחד במשך כמה ימים. בשביל להגיע לכמויות שבכתב האישום, צריך לעשן שלושה ביום". ברנור: "הוא מעשן כל כך הרבה, שהוא לא שם לב".
ברנור העיד, כי אחרי ישיבה אצל מנדלבליט הוחלט שמילצ'ן ייחקר באזהרה בלונדון בחשד לשוחד. חדד: "מנדלבליט אישר לחקור בעבירה רכה יותר וכעס מאוד כאשר נחקר בשוחד". ברנור: "לא נכון". חדד: "חשדתם בשוחד ולא שאלתם את מילצ'ן על המתת. אתה יכול להסביר לי למה?" ברנור: "לא. שאלנו על מערכת היחסים שבעינינו הייתה פסולה והיה בה רכיב פלילי".
חדד שאל, מדוע עד אוגוסט 2017 לא עשו החוקרים דבר לאתר ראיות אובייקטיביות בתיק 1000. ברנור: "עשינו מה שאושר לנו". הוא אישר שהחוקרים לא ביקשו את פירוט הכניסות של קליין למעון ראש הממשלה למרות שהיה זה נתון רלוונטי ולא ידע להסביר מדוע.
חדד: "לפי הגרסה של הדס צריכים להיות מאות מפגשים כדי שהכמות תעבור". ברנור: "לא מסכים. היו העמסות, היו ביקורים שלא נרשמו". חדד: "למה לא הצגתם מעולם לאף עד את רשימת הביקורים?" ברנור: "לא יודע". חדד: "יש המון גרסאות שמתאימות לנתונים האובייקטיביים אבל לא הגרסה של הדס. חשבת שאולי זה בגלל שהגרסה של הדס לא נכונה?" ברנור: "לא".

תאריך:  16/04/2024   |   עודכן:  16/04/2024
+ליאת בן ארי הגישה תלונה במשטרה נגד שתי נשים שצעקו עליה
23:58 16/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשנה לפרקליט המדינה הותקפה מילולית במרכול בתל מונד ע"י נשים שהאשימו אותה בהרס המדינה  ▪  פרקליט המדינה איסמן גיבה אותה בחריפות וכינה את התקרית "חמורה מאין כמותה"

בן-ארי [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברנור: מנדלבליט ויצחקי ניהלו את תיק 1000
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ראש יאח"ה דאז על עדותו של מילצ'ן: "הכמות הייתה גדולה. זו הייתה ההתרשמות שלי. ראיתי את העיניים שלו"    השופט בר-עם: "הדרך הרגשית שאדם מביע על מתנה אחת, לא יכולה ללמד על כמויות וקו אספקה"
איתמר לוין
איש התקשורת המזוהה עם נתניהו טוען שפרסומיו נגד העדה המרכזית בתיק 1000 - התובעת ממנו 5 מיליון שקל - היו אמת והבעת דעה
דן מרגלית
במשטרה מוסרים אישים בכירים עדות קשה על נתניהו ועד שהנוזלת חולפת - חולף זמן, והפרקליטות נעה כמו צבי לפעול בנדון
איתמר לוין
ההגנה טוענת שהמשטרה לא קיבלה אישורים של מנדלבליט לפעולות חקירה כפי שדורש חוק יסוד הממשלה    ברנור: מנדלבליט לא אישר לחקור את סיידוף ולתפוס את המצלמות במעון ראש הממשלה
איתמר לוין
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר היה עד המדינה בתיק 4000    פילבר חזר בו על דוכן העדים מחלקים מרכזיים בגרסתו ולמעשה שמט את הקרקע מתחת לאישום השוחד נגד נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il