X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתקני חברת טבע [צילום: פלאש 90]
קבוצת טבע בחרה לנהל בבוררות הליך משפטי נגד עובדת כדי להסתיר מידע בעייתי
חברת הוועד הבכירה נחשדה בנטילת 'כרטיסי מתנה' שלא כדין שיועדו לעובדים בקבוצה אישרה שבן זוגה רכש מחשב נייד בחנות בבאר שבע שאת רכישתו מימן בכרטיסי מתנה שקיבלה רעייתו למשמרת עבור העובדים בקבוצה

קבוצת טבע בחרה לנהל במסגרת בוררות ובחשאי הליך לפיטורי חברת ועד העובדים שנחשדה בנטילת 'כרטיסי מתנה' שלא כדין, וזאת על-מנת למנוע חשיפת פרשה מביכה של אי-סדרים והסתרה מידע בעייתי בדבר כרטיסי מתנה שיועדו לעובדי מפעל חברת-הבת טבע טק. כך נודע ל-News1.
ההסתדרות הגנה בחירוף נפש על חברת הוועד ואף השיגה "חוות דעת מזכה" מצד מי שהיה אז יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי על-מנת לנקות את העובדת הבכירה מהחשדות שיוחסו לה. חברת הוועד עבדה בעת פרוץ הפרשה ב-2020 כרכזת אבטחת איכות במפעל טבע טק שהינה חברת-בת של קונצרן טבע.
מפעל טבע טק מוגדר על-ידי טבע באתר האינטרנט של הקבוצה:
  • "אחד משלושת אתרי היצור של יחידת TAPI בארץ הוא מפעל טבע טק. במפעל, ספינת הדגל של חטיבת הכימיה של טבע, מייצרים מעל 100 מוצרים, שהם חומרי הגלם לתעשיה הפארמצבטית. המפעל מעסיק כיום 1150 עובדים, רובם מאזור דרום הארץ".
העובדת החשודה, חברת ועד העובדים, שימשה כיד ימינו של יו"ר ועד העובדים במפעל והייתה אחראית על פעילויות התרבות וסייעה בפעילות לרווחת העובדים. היא נחשבה עד לפיצוץ הפרשה כחברת ועד מיליטנטית המעורבת בכל הסכמי השכר והפיטורים.
על-פי חקירה שביצע חיים אברהם מנהל הביטחון האזורי של טבע, סיפקה חברת "מוזע הפקות" כרטיסי מתנה לעובדים שאמורים היו להיות מחולקים לעובדים לקראת חג חנוכה. על-פי חברת טבע, חברת הוועד ביקשה מנציגת הקשר של החברה שהנפיקה את המתנות לערוך תיקונים בהצעת המחיר כך שכרטיסי המתנה ימחקו מהצעת המחיר. אולם עלותם תוטמע בשאר סעיפי הצעת המחיר על-מנת להגיע לאותה עלות כוללת עבור המפעל.
על-אף שנמחקו הכרטיסים מהצעת המחיר הסופית, ובהתאם לבקשת חברת הוועד, כרטיסי המתנה הוזמנו ונמסרו אישית בביתה של חברת הוועד. על-פי החשד, בעלה של חברת הוועד ביצע רכישה של מחשב נייד באמצעות שימוש בשישה כרטיס מתנה שהיו אמורים להיות מחולקים לעובדים. בפגישה שקיימו קצין הביטחון האזורי של טבע טק, ליאור קמחי, והקב"ט האזורי של החברה חיים אברהם במשרדי ישרכארט, נצפה בעלה של חברת הוועד במצלמות האבטחה של סניף באג בבאר שבע כמבצע קנייה.
על-פי חשדות חברת טבע, 100 כרטיסי המתנה בשווי 50 אלף שקל (500 שקל כל אחד) שהוזמנו מישראכרט כולם או חלקם הגדול לא חולקו לעובדים.
יו"ר הוועד וחברת הוועד החברה זומנו לחקירה. חברת הוועד החשודה הכחישה שעשתה שימוש אישי בכרטיסי המתנה. עם זאת, היא לא ידעה להסביר את העובדה שכרטיסי המתנה נמחקו מהצעת המחיר המקורית (ללא שינוי בסכום ההצעה). היא אישרה שקיבלה כרטיסי המתנה לביתה והודתה שבן זוגה רכש מחשב נייד לפני כמה חודשים בחנות בבאר שבע.
כאמור, מיד עם חשיפת הפרשה ב-2020 ניהלה טבע הליך בוררות חשאי נגד העובדת ופיטוריה בפני השופט בדימוס בנימין ארנון. בפני הבורר הוצגה חוות דעתו של עו"ד חימי, לפיה לא נמצאה תשתית ראייתית לפעילות פלילית מצד חברת הוועד. כמו-כן הוכח, כי הבעובדת העבירה את כרטיסי המתנה ליו"ר הוועד עצמו. עם זאת, נמצא, בין היתר, כי בעלה של חברת הוועד הוא שעשה שימוש בכרטיסי המתנה.
יודגש, בשלב זה לא ידוע לנו כיצד הסתיים הליך זה - אם בטיהורה המוחלט של העובדת ואם בפשרה.

תאריך:  27/04/2024   |   עודכן:  27/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבוצת טבע בחרה לנהל בבוררות הליך משפטי נגד עובדת כדי להסתיר מידע בעייתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כלי טיס של חיל-האוויר תקפו אתר ממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד    חוסלו מחבלים במבנה צבאי במרכז הרצועה    כלי טיס של חיל-האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 תקפו רכב בו נסעו נסעו שמונה מחבלים במרכז הרצועה
יואב יצחק
ערי אוהלים הוקמו במכללות כמו הרווארד, ייל, ברקלי בקליפורניה, אוניברסיטת אוהיו סטייט ואמורי בג'ורג'יה - "כולן מאורגנות על-ידי סניפים של 'סטודנטים למען צדק בפלשתין' (SJP) במימון סורוס"
עידן יוסף
נהגו של השר נהג את הרכב באור אדום, כפי הנראה מאחר שהשר מיהר להגיע לביתו שבחברון לפני כניסת השבת
עידן יוסף
משלחת מצרית הגיעה לישראל, והדיונים שהתנהלו על עסקת חטופים חדשה היו "ברוח טובה"    גורם המעורה בפרטים: ישראל לא תסכים לעסקה שכוללת שחרור של פחות מ-33 חטופים, בהם הנשים והחיילות    השר סמוטריץ' רומז: העסקה הנדונה עלולה להוביל לפירוק הממשלה
עידן יוסף
נפל טיל קרקע-קרקע אירני שיורט התגלה על-ידי מטיילים בתחילת השבוע באזור ערד    הפינוי בוצע באמצעות מסוק יסעור של חיל-האוויר, בשיתוף פעולה בין פיקוד העורף למרכז לניסוי טיסה    הנפל לא כלל חומרים מסוכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il