X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה מתמודדת עם מפגינים פרו-פלסטינים בתוך מאהל המחאה בקמפוס UCLA [צילום: ג'יי סי הונג/AP]
המו"מ על סיום ההפגנות בארה"ב: אוניברסיטאות דנו בביטול השקעות בישראל
אוניברסיטת בראון היא הראשונה להיכנע למפגינים הפרו־פלשתינים ותדון באפשרות למשוך כספים "מחברות המרוויחות מרצח העם בעזה" בורמונט הרחיקו המפגינים את שגרירת ארה"ב באו"ם מלנאום בפני הבוגרים בהמשך החודש

המחאות בארצות הברית נגד ישראל פסקו השבוע במספר מצומצם של אוניברסיטאות בארה"ב, לאחר שמנהלי חלק מהאוניברסיטאות הגיעו להסכמים עם מפגינים פרו-פלשתינים, בניסיון למנוע שיבושים אפשריים בבחינות הגמר ובטקסי הסיום.
בעוד שאוניברסיטת קולומביה ניסתה לקיים משא-ומתן (שלא צלח) עם מארגני המאהל שבסופו של דבר הסתיים בפינויים בכוח, באוניברסיטאות בראון בפרובידנס, נורת'ווסטרן שבאוונסטון, אילינוי, וראטגרס בניו ברונסוויק, ניו ג'רסי, התקפלו ההנהלות מול המוחים וחלקן התחייבו לבדוק את ההשקעות שלהן בישראל, כולל, בין השאר, מכירת מניות של חברות ישראליות שהקרנות של המוסדות מושקעות בהן. הסכמים אלו מסמנים שינוי משמעותי במדיניות הנהלת האוניברסיטאות,ש אומנם הסכימו באחרונה להעניק חנינה למפגינים ולהעמיד לרשותם מימון ללימודי מזרח תיכון, אך עתה הסכימו גם להימנע מהשקעות בישראל.
באוניברסיטת בראון בפרובידנס, הסכימו ראשי האוניברסיטה לדון במשיכת השקעות מחברות הקשורות ללחימה בעזה. לפי ההסכם, ייפגשו חמישה נציגים של הסטודנטים עם נציגי ההנהלה כדי לדון במשיכת כספים מחברות "המאפשרות את רצח העם בעזה ומרוויחות ממנו". באוקטובר תקיים המועצה המנהלת הצבעה בנושא.
מפגינים באוניברסיטת ורמונט השיגו ניצחון כאשר הההנהלה הודיעה ​​ביום שישי כי שגרירת ארה"ב באו"ם לא תנאם בפני בוגרי האוניברסיטה בהמשך החודש. המפגינים שהקימו מאהל מחאה ביום ראשון, דרשו לבטל את נאומה המתוכנן של השגרירה לינדה תומס-גרינפילד מהטקס הקרוב בגלל תפקידה בהטלת הווטו האמריקני על דרישות האו"ם להפסקת אש.
המשטרה עצרה יותר מ-2,000 בקמפוסים של מכללות ברחבי ארה"ב במהלך הפגנות נגד המלחמה בעזה. "כתריסר מפגינים שסירבו לפקודות המשטרה לעזוב מאהל באוניברסיטת ניו-יורק נעצרו אתמול, וכ-30 נוספים עזבו מרצונם", אמר דובר NYU, ג'ון בקמן. קציני NYPD גם פינו מאהל בקמפוס החדש בגריניץ' וילג' לבקשת ההנהלה. לא הוכרז על מעצרים. תשעה נעצרו באוניברסיטת טנסי, כולל שבעה סטודנטים שהקנצלר דונד פלומן הודיעה שייקבלו סנקציות גם כן במסגרת קוד ההתנהגות של האוניברסיטה.

תאריך:  04/05/2024   |   עודכן:  04/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המו"מ על סיום ההפגנות בארה"ב: אוניברסיטאות דנו בביטול השקעות בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ערוץ א-שרק הסעודי דיווח כי ארגון הטרור קיבל ערבויות אמריקניות להפסקה קבועה של המלחמה ולנסיגת צה"ל מרצועת עזה    גורם מדיני: "ישראל לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם - צה"ל יכנס לרפיח, בין אם תהיה הפוגה ובין אם לאו"
מירב ארד
הרגולטורים האשימו את BF Borgers CPA ואת הבעלים בנג'מין בורגרס "בכשלים מכוונים ומערכתיים ביותר מ-1,500 ביקורות שהוגשו לרשות לניירות ערך בשנים 2021 עד יוני 2023"
יואב יצחק
המיזם המשותף להקמת מפעיל וירוסים לשיווק לחברות תרופות הוקם בשותפות עם אלקטרה ואוניברסיטת תל אביב    החשב הכללי במשרד האוצר נאלץ להידרש לזאת, עקב זאת שאיכילוב ואוניברסיטת תל אביב השותפים במיזם הינם גופים המתוקצבים על-ידי המדינה
יואב יצחק
ההוראה ניתנה באמצעות מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן    איסמעיל הנייה ובכירים נוספים מצמרת חמאס מוגנים בהסכמת ישראל מחיסול כל עוד הם פועלים להשבת החטופים    הןראת הגירוש המותנית גרמה להנייה ושות' לחפש מקלט מדיני בטורקיה, ירדן ואף באירן
יואב יצחק
כיממה לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בישראל לדיון מכריע, חמאס מאותת על כוונה חיובית להגיע להסכמות    משלחת של חמאס תקיים שיחות בקהיר בשבת    בישראל דוחים את הדרישה להכריז על הפסקת המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il