X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברנע-פרגו. עדותה רלוונטית לסעיף הפרת האמונים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ברנע-פרגו: נורה אדומה בנוגע לקשרי נתניהו-אלוביץ
היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה סיפרה במשטרה, כי הציעה הסדר ניגוד עניינים לאחר שנחשפה לקשר בין נתניהו לאלוביץ אומרת שאם הייתה יודעת על התערבות נתניהו בוואלה - הייתה פונה מיד למנדלבליט

"אכן הדליק אצלי נורה אדומה ולכן הצעתי לערוך הסדר למניעת ניגוד העניינים העולה מחברות זו". כך אמרה במשטרה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, בהתייחסה לידידות בין בנימין נתניהו (שהיה אז גם שר התקשורת) לבין שאול אלוביץ (שהיה בעל השליטה בקבוצת בזק). עדותה במשטרה של ברנע-פרגו בנוגע לתיק 4000 הוגשה (7.5.24) בהסכמת הצדדים לבית המשפט המחוזי בירושלים.
ברנע-פרגו תעיד מחר (8.5.24) במשפט נתניהו בנוגע לתיק 1000, והודעתה במשטרה בתיק 4000 באה במקום עדות בבית המשפט. היא העידה בפברואר 2018, מיד לאחר שהחקירה בתיק 4000 עברה לשלב הגלוי. נתניהו מואשם בתיק זה בקבלת שוחד מאלוביץ בדמות סיקור אוהד באתר וואלה שהיה בשליטת בזק; בית המשפט הציע למדינה לחזור בה מאישום זה. אישום נוסף באותה פרשה הוא מרמה והפרת אמונים, בטענה שנתניהו היה מצוי בניגוד עניינים מול אלוביץ בשל חברותם; בית המשפט לא הציע למחוק סעיף זה ואליו מתייחסת בעיקרה עדותה של ברנע-פרגו.
ברנע-פרגו סיפרה, כי בנובמבר 2015 פנה אליה דני חורין ממשרד המשפטים, בעקבות פרסום תחקירו של גידי ויץ בעיתון הארץ בנוגע לקשרים בין נתניהו לאלוביץ והשלכותיהם על התכנים של וואלה. חורין ביקש ממנה לקבל את התייחסותו של נתניהו, כדי שמשרד המבקר יוכל לענות למי שפנו אליו וטענו שיש להגביל את נתניהו בטיפולו בענייני בזק. היא ביקשה להיפגש בדחיפות עם נתניהו; הפגישה התקיימה רק לאחר חודש.
נתניהו אמר לברנע-פרגו, כי הוא ואלוביץ מיודדים מזה כ-20 שנה וכי כל החלטותיו בנוגע לבזק היו בהתאם להמלצות ולהנחיות של הדרג המקצועי במשרד התקשורת ושל הממונה על ההגבלים, ואשר גובשו לפני שהחל לכהן כשר התקשורת. ברנע-פרגו העבירה לראש לשכתו של נתניהו, דוד שרן, את התשובה שבדעתה להעביר למשרד המשפטים והוסיפה שהיא מציעה לקבוע הסדר ניגוד עניינים. על-פי הצעתה, ענייני בזק, וואלה ואלוביץ יטופלו בידי מנכ"ל משרד התקשורת [שלמה פילבר] או בידי גורמי המקצוע, ואם יהיה צורך במעורבות של נתניהו - יחליט היועץ המשפטי לממשלה [אביחי מנדלבליט] האם יש מניעה שהוא יהיה מעורב.
רב-פקד צחי חבקין שאל האם דבריו של נתניהו על חברותו עם אלוביץ לא הדליקו אצלה נורה אדומה, וברנע-פרגו השיבה בחיוב וציינה כאמור שבשל כך הציעה לקבוע הסדר ניגוד עניינים. היא ציינה, כי הטיפול בניגודי עניינים של שרים מצוי בידי מבקר המדינה, תפקידה הוא להתריע "כשאני נחשפת לדברים מעין אלה" וכך עשתה.
חורין ביקש מברנע-פרגו להשלים את בירור התשתית העובדתית והיא שוחחה על כך עם נתניהו בפברואר או במארס 2016. נתניהו שב ואמר, שמדובר בידידות ותיקה, ואמר שהוא ואלוביץ נפגשים אחת למספר חודשים במפגשים בהם נוכחים אנשים נוספים. עוד אמר נתניהו, כי הוא שוחח עם אלוביץ כשם ששוחח עם בכירים אחרים בעולם התקשורת. הוא הדגיש, כי הידידות לא השפיעה על החלטותיו בנוגע לבזק וכי פעל בהתאם להמלצות של ועדות שמינו שרי התקשורת הקודמים, משה כחלון וגלעד ארדן.
לדברי ברנע-פרגו, נתניהו לא אמר לה דבר על בקשותיו מאלוביץ בנוגע לתכני וואלה. חבקין שאל מה הייתה עושה, אילו ידעה בזמן אמת שנתניהו ובני משפחתו דורשים מאלוביץ סיקור אוהד והסרת סיקור בלתי אוהד ומתערבים במינויים באתר. ברנע-פרגו השיבה: "הייתי פונה מיד ליועץ המשפטי לממשלה ומעדכנת אותו בכך". חבקין אמר ש"אנשיו של ראש הממשלה" שהם עובדי מדינה פעלו בעניין הסיקור והמינויים בוואלה. ברנע-פרגו הגיבה, כי עובדי מדינה מנועים מלקדם אינטרסים פוליטיים או אישיים של השר.

תאריך:  07/05/2024   |   עודכן:  07/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברנע-פרגו: נורה אדומה בנוגע לקשרי נתניהו-אלוביץ
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מכין רקע לפני העדות שלה ??? ל"ת
תתבייש לך  |  7/05/24 14:30
2
דברי שטות ודברים בטלים
בוקי שמואל  |  7/05/24 15:55
3
איתמר סוחר במתים ל"ת
בז למסיתים  |  7/05/24 15:56
4
עיסוק בגוויה
dudu  |  7/05/24 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מפקד יאח"ה לשעבר אומר שלא הראה לנתניהו ולמוזס את התמלול המלא של שיחותיהם, משום שכך נהג בכל החקירות    טוען שמנדלבליט גם לא אישר לחקור את הקשרים בין נתניהו לישראל היום
איתמר לוין
דחה על הסף עתירה נוספת בה נטען לניגוד עניינים בין המלחמה לבין משפט נתניהו    גרוסקופף: אם נתניהו כשיר לימי שלום, כפוף להסדר ניגוד העניינים - הוא כשיר לימי מלחמה
עמנואל בן-סבו
לפני חודשים אחדים החליטו להפסיק להאכיל את הדולפינים המאולפים בסרדינים ובמקרלים, הפסיקו לשדר את מדורת השבט, הקריינים נעלמו, המגישים נאלמו, התחקירנים התאדו, הפרשנים נגוזו
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
עידן יוסף
המשנה לפרקליט המדינה הותקפה מילולית במרכול בתל מונד ע"י נשים שהאשימו אותה בהרס המדינה    פרקליט המדינה איסמן גיבה אותה בחריפות וכינה את התקרית "חמורה מאין כמותה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il