X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ לימור סון הר מלך [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
בטרומית: הר חברון וקריית ארבע יוגדרו כחלק מהנגב
יוזמת הצעת החוק, ח"כ סון הר-מלך: "חוק חשוב שיפסיק אפליה ועוול של שנים נגד המתיישבים בדרום הר חברון וקריית ארבע" לפיד: "אל תמציאו גאוגרפיה שאיננה קיימת. שנים גונבים את הפריפריה והיום אתם הופכים את זה לחוק"

הצעת חוק במחלוקת עברה (22.5.24) בכנסת בקריאה טרומית ברוב של 52 תומכים מול 37 מתנגדים. ההצעה, שיזמה ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), מבקשת לתקן את חוק הרשות לפיתוח הנגב כך שיכלול גם את יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע.
הרקע להצעת החוק הוא החלטה שהתקבלה לפני מספר שנים, לפיה יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע הוצאו מהתחום המוגדר כ"נגב" בחוק הרשות לפיתוח הנגב. כתוצאה מכך, יישובים אלו לא זכו להטבות והסיוע המוענקים ליישובים אחרים בנגב.

ח"כ סון הר מלך הסבירה כי מטרת החוק היא לתקן עוול היסטורי ולהפסיק את האפליה רבת השנים נגד תושבי יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע. לדבריה, "אין סיבה שיישובים אלו יופלו לרעה רק משום שהם נמצאים ביהודה ושומרון. גם הם אזור פריפריאלי שמתמודד עם אותם אתגרים כמו שאר יישובי הנגב".
השר יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, הביע תמיכה נחרצת בהצעת החוק. "החוק הזה הוא תיקון עוול", אמר וסרלאוף. "אני גאה בחוק הזה. גם היום דרום הר חברון נכנס בקול קורא של המשרד שלי תחת יישובים מאוימים, כולל ערים מעורבות בארץ. יש לנו אחריות לדאוג לכלל אזרחי מדינת ישראל וכך נעשה בצורה ממלכתית ושוויונית". לדבריו, התנגדות יש עתיד לחוק מעידה על פופוליזם או על בורות.
ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) התנגד בחריפות להצעת החוק. "קריית ארבע זה לא בנגב", אמר לפיד. "בסוף יש תקציב אחד. שנים הם גונבים את הפריפריה והיום אתם הופכים את זה לחוק. הנגב זה בנגב, יהודה ושומרון זה ביהודה ושומרון, והגליל זה בגליל. אל תמציאו גאוגרפיה שאיננה קיימת".
הצעת החוק תועבר כעת לוועדת הכנסת, שם ייקבע באיזו ועדה תידון. לאחר מכן, היא תוחזר למליאה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.
הצלחת הצעת החוק עשויה להביא בשורה משמעותית לתושבי יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע, שייהנו מהטבות וסיוע רבים יותר לפיתוח יישוביהם.

תאריך:  22/05/2024   |   עודכן:  22/05/2024
+סופית: התליית רישיון וחילוט לסייעני שב"חים
20:24 22/05/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 39), התשפ"ד-2024 של אופיר כץ ויוליה מלינובסקי. 18 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 9 מתנגדים, ללא נמנעים.
חוק הכניסה לישראל יתוקן תוך קביעת מדרג בהוראות הנוגעות להתליית רישיון או היתר עיסוק ולהסדרי חילוט. בית המשפט יוכל לצוות, נוסף על כל עונש אחר, על התליית רישיון או היתר עיסוק של מי שהורשע בעבירות בנסיבות מחמירות של העסקה, הלנה או הסעה של מי ששוהה שלא כדין למשך שנה אחת, וזאת במקום חצי שנה כפי שקבוע כיום בחוק.
בית המשפט יוכל לצוות, נוסף על כל עונש, על חילוט רכוש הקשור לעבירה שנמצא בחזקתו, בשליטתו או בחשבונו של מי שהורשע בעבירות כאמור בנסיבות מחמירות, ובתוך כך גם את דירת המגורים או העסק שבו נעברה העבירה ואף להורות על חילוט שווי הרכוש במקרים אלה.

+אושר בטרומית: הטלת חובת רישוי על קבלן שירותי סיעוד
15:13 22/05/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם (תיקון - קבלן שירות בתחום הסיעוד), התשפ"ד-2024 של ח"כ אליהו רביבו. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע באיזו ועדה תידון ההצעה. עפ"י הצעת חוק תהיה חובת רישוי על קבלן שירותי סיעוד. אם עובדי הקבלן אינם תושבי ישראל - כלומר עובדים זרים, הרישוי יותנה בכך שזה עיסוקו היחיד.

+אושר בטרומית: המחוזי יוכל להוציא צווי הגבלה שיפוטיים על-פי הערכת מסוכנות מודיעינית
15:12 22/05/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה, התשפ"ד-2024 של ח"כ צביקה פוגל, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ יבגני סובה. 18 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי. עפ"י הצעת החוק בית המשפט המחוזי יוכל להוציא צווי הגבלה שיפוטיים על פי הערכת מסוכנות מודיעינית, לשם מניעת פגיעה חמורה בביטחונו או ברכושו של אדם.

+אושר בטרומית: הוספת הבתים המאזנים לרשימת מסגרות המגורים העצמאיות והמוגנות בחוק
13:21 22/05/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שיקום נכי נפש בקהילה (תיקון - סוגי הדיור), התשפ"ד-2023 של ח"כ גלית דיסטל אטבריאן. 38 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה. מוצע להוסיף את הבתים המאזנים לרשימת מסגרות המגורים העצמאיות או המוגנות בחוק שיקום נכי נפש בקהילה ובהתאם גם בחוק התכנון והבנייה.

+לפיד במליאה: "אם הרצל היה קם לתחייה ומסתכל על הממשלה, הוא היה מתבייש"
12:22 22/05/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם במליאת הכנסת במסגרת ציון יום הרצל, ואמר כי "מה הרצל, שלקח אחריות על כל העם היהודי, היה אומר על ראש ממשלה שלא מוכן לקחת אחריות על 1,500 יהודים שנהרגו ונרצחו במשמרת שלו?". לפיד הוסיף: "עם הממשלה הזו לא ננצח. לא ננצח עם בן-גביר ולה פמיליה, עם חרדים שלא רוצים להתגייס, עם מיליציות ששורפות משאיות סיוע הומניטרי ושרים שמדברים על השמדה מוחלטת ופצצות אטום על עזה".

+אושר לקריאה ראשונה: קנסות ומאסר עד 3 שנים למשיטי כלי שיט ואופנועי ים שיכורים
12:00 22/05/24  |  מירב ארד

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: משיטי כלי שיט ואופנועי ים שיתפסו בשכרות יהיו צפויים לעונשים של עד 3 שנות מאסר ועד 75,300 שקל קנס. בדיון בוועדה התברר כי למרות שאיסור כזה חל על נהגים וטייסים, הוא לא חל על משיטי כלי שיט וכבר 7 שנים הממשלה מנסה להסדיר זאת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בטרומית: הר חברון וקריית ארבע יוגדרו כחלק מהנגב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
עוזב את מפלגת העבודה בעקבות סירובה, יחד עם המפלגות הערביות, להצטרף להצהרת הגינוי לתובע בהאג    בית המשפט קבע כי הבחירות הקרובות לראשות מפלגת העבודה הן בחירות על תנאי, ועשויות להתקיים בחירות חדשות בהמשך
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: מינואר 2025 חיילי מילואים יהיו זכאים להחזר הוצאות על שימוש בכבישי אגרה בנסיעה לשירות וממנו    ראש אגף תכנון מילואים בצה"ל: בקרוב נאפשר להם להגיש בקשה להחזר למפרע מאוקטובר עד אפריל
עידן יוסף
ועדת הכספים דנה במשבר בענף הבנייה והתשתיות    נשיא התאחדות הקבלנים הציג תמונה קשה של מחסור בעובדים, עליית מחירים וסגירת חברות    חברי הכנסת הביעו דאגה מהמצב ודרשו פתרונות מהירים, כולל הבאת עובדים זרים והורדת מיסים
עידן יוסף
שר הביטחון אומר כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה הקמת מדינה פלשתינית ומתנגד לממשל צבאי בעזה בטענה שזה יוביל לאלפי הרוגים בצבא ויאלץ להאריך את השירות הסדיר לארבע שנים    חברי כנסת מהליכוד תקפו את גלנט על התבטאויותיו נגד ראש הממשלה ועל עמדותיו המדיניות, בעוד גלנט הדגיש את היותו איש ליכוד וביטא את עמדתו המנוגדת לזו של בן-גביר
עידן יוסף
הוועדה לזכויות הילד דנה באתגרים של ילדים להט"בים    משרד החינוך גיבש הנחיות להכשרת צוותים חינוכיים להתייחסות מכבדת לזהות המינית של תלמידים, אך בארגוני המשפחה מזהירים מפגיעה בסמכות ההורית ומאשימים את המשרד בקידום "נורמות לא מוסריות" שפוגעות בילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il