X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חניון אחוזת החוף [צילום: איתמר לוין]
סוף החגיגה לחונים חינם בת"א: חנייה תתייקר עד 25%
תושבי העיר יחויבו בתשלום על חניית כחול-לבן מחוץ לאזור מגוריהם מספר אזורי החנייה יוכפל, ומספר תווי החנייה למשק בית יוגבל לשניים תעריפי החנייה בחניוני אחוזות החוף יעלו בשיעור גבוה במיוחד

האם נמצא המקור התקציבי למימון שירות נעים בסופ"ש? עיריית תל אביב-יפו הודיעה (3.6.24) על שינויים מרחיקי לכת במדיניות החנייה בעיר, שצפויים להיכנס לתוקף בינואר 2025. השינויים, שנועדו לטענת העירייה להקל על מצוקת החנייה בעיר ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית, כוללים בין היתר העלאת מחירי החנייה בכחול לבן ובחניונים העירוניים, הגבלת מספר תווי החנייה למשק בית והטלת אגרה שנתית על תו חנייה שני.
מה כולל העידכון
  • תושבי העיר יצטרכו לשלם עבור חניית רחוב שאינה באזור מגוריהם - כאמור, בהתאם לנדרש בהתאם לחוק ההסדרים.
  • לתושבים בעלי תו חנייה, שחונים מחוץ לאזור החנייה שלהם תינתן ההנחה המירבית שחוק ההסדרים מתיר לתת לתושבים: 30% מתעריף מבקר, והם ישלמו 8.70 שקל במקום 12.40 שקל לשעה במרכז העיר; ו-4.90 שקל במקום 7 שקל מחוץ למרכז העיר.
  • מספר אזורי החנייה בעיר יוכפל. נכון להיום קיימים 7 אזורי חנייה (5 אזורים ו- 2 תתי אזורים) ואלה ישונו ל-14 אזורים. דהיינו, לכל תו יהיו 13 אזורים שבהם חנייה בכחול לבן תהיה בתשלום.
  • מספר תווי החנייה לכל משק בית יוגבל לשניים.
  • מינואר 2025 תיגבה אגרה שנתית מתחדשת של 500 שקל על כל תו חנייה שני.
  • בחניוני אחוזות החוף - תעריפי החנייה יעלו ב-25%, כך שמחיר שעתי למבקרים יעמוד על 20 שקל במקום 16 שקל; ומחיר יומי למבקרים יעמוד על 30 שקל במקום 24 שקל. שעת הכניסה החד-פעמית לחניונים אלה כחניוני לילה תידחה משעה 16:00 לשעה 18:00.
שיעור ההנחה לתושבי העיר בחניוני אחוזות החוף (75%) יישאר ללא שינוי, כך שהעלייה בתעריף החנייה השעתי עבור תושבי תל אביב-יפו תהיה 1 שקל, ובתעריף החנייה היומי 1.5 שקל. עידכון התעריפים נעשה תוך כדי הקפדה על כך שמחירי החנייה יהיו נמוכים מאלה שנדרשים בחניונים הסמוכים ותוך שמירה על תעריפים מוזלים עבור תושבי העיר.
חלק מהתושבים, שממילא מתמודדים עם יוקר מחיה גבוה, זועמים על השינויים וטוענים כי מדובר ב"גזירה" נוספת שתפגע בכיסם. "אני לא מבין איך העירייה מצפה מאיתנו לשלם עוד כסף על חנייה, כשגם ככה אנחנו בקושי גומרים את החודש", אמר תושב העיר, "זה פשוט לא הוגן".
העירייה מצידה טוענת כי השינויים הכרחיים על-מנת להתמודד עם מצוקת החנייה בעיר, שרק הולכת ומחריפה, וישנם פערים גבוהים בין היצע לביקוש, בעיקר באזורים הפופולריים. בנוסף לכך, המצב מעודד "אחסון" של רכבים פרטיים ברחוב לתקופות זמן ארוכות וקיום משקי בית שיש בהם 3 תווי חנייה - ואף הרבה יותר מכך. כך יורדים משמעותית התחלופה של החנייה ברחוב, והיצע החנייה הפנוי לתושבי האזור.
בעירייה אומרים שהשינויים הכרחיים על-מנת להבטיח חלוקה הוגנת יותר של משאב החנייה הציבורי המוגבל בעיר. "העלאת המחירים בכחול לבן וגם בחניונים העירוניים, תהפוך את השימוש ברכב הפרטי לפחות משתלמת ואטרקטיבית, והגבלת מספר תווי החנייה למשק בית תגביר את הצדק החלוקתי ותאלץ את המחזיקים מספר רב של רכבים בביתם לרכוש או לשכור חנייה פרטית", אמרה מיטל להבי, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה. "הגדלת זמינות החניות והפחתת תחרות על חניות וזמני חיפוש חניות - זאת המשמעות בפועל של הקטנת הפער בין ההיצע הנמוך לביקוש הגבוה, כשעיקר התועלת תגיע אל אותם תושבים המתגוררים באזור החנייה שלהם ואל אותם תושבים שאינם מחזיקים רכב, ומהווים כשליש ממשקי הבית".
השינויים במדיניות החנייה צפויים להשפיע על כל תושבי העיר, אך במיוחד על אלה שמתגוררים באזורים שבהם יש מצוקת חנייה חמורה. התושבים הללו ייאלצו כעת לשלם יותר על חנייה, או לחפש חלופות אחרות, כמו תחבורה ציבורית או רכיבה על אופניים.
העירייה טוענת כי השינויים במדיניות החנייה הם חלק מתוכנית כוללת לשיפור התחבורה וההתניידות בעיר, שכוללת גם פיתוח תשתיות לתחבורה ציבורית ואופניים. עם זאת, התושבים לא משוכנעים שהשינויים הללו יספיקו כדי לפתור את מצוקת החנייה בעיר.
"אני לא חושב שהעלאת מחירי החנייה תפתור את הבעיה", אמר תושב אחר של העיר. "אנשים פשוט ימשיכו לחפש חנייה חינם, גם אם זה אומר לחנות רחוק יותר מהיעד שלהם".
השאלה הגדולה היא האם השינויים במדיניות החנייה אכן יצליחו להקל על מצוקת החנייה בעיר, או שמא הם רק יגרמו לתושבים לשלם יותר על חנייה. ימים יגידו.

תאריך:  03/06/2024   |   עודכן:  03/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיטל להבי / Meital Lehavi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף החגיגה לחונים חינם בת"א: חנייה תתייקר עד 25%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מגדלי דה וינצ'י זכו בקטגוריית הבניין הגבוה הטוב ביותר במזרח התיכון ובאפריקה    מגדל אביב לימיטד אדישן זכה בקטגוריית הבניין הגבוה הטוב ביותר שגובהו מתחת ל-100 מטרים    פירמת ישר אדריכלים תציג את הפרויקטים בכנס של CTBUH בלונדון ובפריז ותתחרה על התואר הבניין הכי טוב בעולם
עידן יוסף
החוק החדש מאפשר למעסיקים להעסיק אתכם עד שעה מאוחרת, אבל עם תנאי חשוב - אם המשמרת שלכם נגמרת אחרי 11 בלילה, ה"בוס" חייב לדאוג לכם להסעה בטוחה הביתה
עידן יוסף
פלשתיני המתגורר בירדן נעצר ביו"ש על-ידי כוחות הביטחון, ובחקירתו עלה כי גויס לחמאס על-ידי שלוחת הארגון בטורקיה, צויד במטען חבלה רב עוצמה ואף עבר הכשרה בנהיגה על אופנוע    שב"כ: החקירה חושפת את התבססות חמאס בטורקיה ומעורבותה בהכוונת פיגועים בישראל
עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית: "אם הממשלה תאשר את העסקה שהתווה ביידן - נפעל להחלפתה"    על הצפון: "חייבים להעביר את רצועת הביטחון מתוך שטח ישראל בגליל אל דרום לבנון, כולל כיבוש השטח והרחקת מחבלי החיזבאללה ומאות אלפי הלבנונים שחיזבאללה מסתתר ביניהם אל מעבר לנהר הליטני, בשילוב התקפה קטלנית על כל התשתיות בלבנון"
עידן יוסף
משרדי הממשלה פרסמו קול קורא למחקרים חדשניים לשנת 2024 שיתוקצב במיליוני שקלים    המחקרים יבחנו דרכים לשיפור הקישוריות בין אמצעי תחבורה שונים, כמו אוטובוסים ורכבות, וכן יפתחו מודלים שיאפשרו לחזות ביקוש ולנהל תנועה בבינה מלאכותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il