ניסים ורויטל בן אור מנתניה התכוננו (יום ה', 6.6.24) להפלגה משפחתית לה ציפו זמן רב, אך היום החל בצורה מלחיצה. לאחר שירדו מהרכבת בתחנת חיפה מרכז, גילו שתיקו של ניסים, ובו כ-5,000 שקלים, כרטיסי אשראי ודרכונים, נשכח ברכבת. ההפלגה אמורה הייתה לצאת בעוד מספר שעות, והזוג היה נתון במצוקה.
למרבה המזל, פנו השניים מיד למנהל המשמרת בתחנה, מאיר אברג'ל. אברג'ל, שגילה הבנה למצב, החל לפעול במהירות. הוא יצר קשר עם פקח הרכבת שמצא את התיק במהירות, ואז העביר אותו באמצעות מנהל התחנה בקריית מוצקין אל פקח שנסע בכיוון הנגדי אל חיפה מרכז.
בזכות פעילותו הנמרצת של אברג'ל, בתוך פחות משעתיים, קיבלו ניסים ורויטל את התיק בחזרה בשעה 10:30. תחושת ההקלה הייתה עצומה, והם הספיקו להגיע בזמן לשעת העלייה להפלגה.
"ירדתי מהרכבת ופתאום שמתי לב שהתיק לא עלי", סיפר ניסים בהתרגשות. "פניתי ישר לצוות התחנה שהחל מיד בחיפושים. אני רוצה להודות למאיר אברג'ל שסייע לנו ברוחב לב ודאג להרגיע אותנו. מה שחשוב באמת זה לא הכסף, אלא ההרגשה הטובה שמאיר נתן לנו וטיפל בנו כאילו אנחנו בני משפחה. הוא ממש נלחם כדי להשיב לי את האבדה, זה שירות הרבה מעבר למצופה. בזכותו הספקנו להגיע להפלגה בזמן עם כל הציוד".
רויטל הוסיפה: "הלב שלי החסיר פעימה באותו הרגע שבעלי הבין שהתיק שלו נשאר על רכבת. חשבתי שאצטרך בעצמי ללכת לחפש את התיק ושנפסיד את שעת עלייה להפלגה שחיכינו לה כל כך הרבה זמן. בתוך חמש דקות מאיר כבר אמר לנו שהתיק נמצא ושהוא בדרך אלינו עם הפקח. הופתעתי מאוד מהמהירות שבה מאיר טיפל בנו והרגיע אותנו, יש לכם פה נכס, אני ממש מודה לכם, זה לגמרי לא מובן מאליו".
ב
רכבת ישראל מזכירים לנוסעים שניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות במקרה של איבוד חפץ. מחלקות אבדות ומציאות של הרכבת נמצאות בתחנת מרכזית המפרץ ובתל אביב סבידור מרכז.