X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: חיים צח/לע"מ]
הממשלה תדון בהצעת החלטה ל-100% מכס על ייבוא מטורקיה
על-פי הצעת ההחלטה, יבוטלו כל שיעורי המכס המופחתים החלים על סחורה המיובאת מטורקיה לישראל לפי הסכם לכינון אזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה של טורקיה. בנוסף, יוטל מכס על כל מוצר המיובא מטורקיה לישראל בשיעור של 100% מערך הסחורה בנוסף לשיעור המכס הקיים

ברקע הידרדרות היחסים בין המדינות כהמשך למדיניות מכוונת של נשיא טורקיה רג׳יפ טאיפ ארדואן והודעתו לאחרונה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל, הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ על כוונתו להעלות את המכסים על הייבוא מטורקיה לגובה 100% מכס. ההחלטה תובא להיום אישור הממשלה.
על-פי הצעת ההחלטה, יבוטלו כל שיעורי המכס המופחתים החלים על סחורה המיובאת מטורקיה לישראל לפי הסכם לכינון אזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה של טורקיה. בנוסף, יוטל מכס על כל מוצר המיובא מטורקיה לישראל בשיעור של 100% מערך הסחורה בנוסף לשיעור המכס הקיים.
ההצעה תוחמת את ההחלטה בזמן וקובעת כי זו תהיה כהוראת שעה שתוקפה עד למועד תום תקופת כהונתו של נשיא טורקיה הנוכחי, שעומד מאחורי ההחלטות נגד ישראל וכלכלתה.
בנוסף, על-פי ההצעה, מוצע להנחות את שר הכלכלה, שר החוץ ושר האוצר לנקוט צעדים הנדרשים לחיזוק התעשיה הישראלית וסיוע לגיוון מקורות היבוא של ישראל בהתייחס למוצרים שמיובאים כיום מטורקיה לישראל, זאת בכדי ליצור חלופות ולהפחית את התלות של המשק הישראלי ביבוא מטורקיה.
נראה כי גם אם יתכנו שיבושים זמניים בטווח הקצר, הדבר יוביל לגיוון מקורות היבוא. גיוון מקורות האספקה על-ידי יבוא ממדינות ומאזורים גאוגרפיים שונים עשוי לשפר את חוסן שרשראות האספקה של ישראל מפני הפרעות ושיבושים, בין אם מקורם באירועים גאו-פוליטיים, איומים על נתיבי התובלה והאספקה, שינויים בהיצע ובביקוש העולמיים, או בשינויי אקלים, ובכך עשוי לתרום לחיזוק חוסנה של התעשיה הישראלית ויכולתה להתחרות בשווקים גלובליים.
על-פי סקר התאחדות התעשיינים בישראל, וכן על-פי ניתוח שבוצע, המדינות שיכולות להוות חלופות רלוונטיות עבור היצרנים בישראל ביבוא הן סין, מזרח אירופה, יוון, גרמניה, קפריסין, טאיוואן ועוד,
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: העלאת המכס על הייבוא מטורקיה היא תשובה ציונית הולמת לארדואן. הודעתו על עצירת הייבוא לישראל מהווה הכרזת חרם כלכלי והפרה חמורה של הסכמי סחר בינלאומיים עליהם התחייבה טורקיה. יותר מידי שנים מדינת ישראל הבליגה מול האנטישמיות של ארדואן. לא במשמרת שלי. יש לנו כבוד לאומי וגאווה לאומית וכלכלה חזקה שלא צריכה טובות ובוודאי שלא לפרנס את מי שנלחם נגדה."

תאריך:  16/06/2024   |   עודכן:  16/06/2024
+נתניהו בביקורת עקיפה על צה"ל: "אנחנו לא צבא שיש לו מדינה"
18:47 16/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אומר כי קיבל החלטות שלא היו מקובלות על הדרג הצבאי כדי לחסל את היכולת של חמאס  ▪  חילופי האשמות בין הליכוד לבין המחנה הממלכתי

הלוי ונתניהו. מחלוקת [צילום: חיים צח/לע"מ]
+הממשלה אישרה את מינוי עמית גל לממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון
12:36 16/06/24  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום א') את החלטת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, למינוי עמית גל לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אני מאמין בעמית, סמוך ובטוח שהוא ינהיג את הרשות נוכח אתגרי הכלכלה ביד אמן, ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תדון בהצעת החלטה ל-100% מכס על ייבוא מטורקיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
שמואל רוזנר
סקרים מראים שאף גוש לא יגיע ל-60 מנדטים. יהיה צורך בשיתוף פעולה עם מפלגות ערביות, חרדיות או הליכוד כדי להקים ממשלה. רבים מהישראלים מאוכזבים מהאפשרויות הפוליטיות, וחלקם שוקלים הגירה. למרות התסכול, סביר שההרכב הפוליטי ישאר דומה. ייתכן הכרעה צמודה, אך לא מהפך גורף
עידן יוסף
שב וקרא לראש הממשלה נתניהו לקבוע תאריך בחירות מוסכם בסתיו והודיע: "כשנצא להפגין, נעשה זאת לפי חוק, ולא מתוך שנאה"    נתניהו: "דלתי תישאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה ולסייע בהבאת הניצחון"
עידן יוסף
מאז חזר לכנסת, ולא קיבל תפקיד שר בכיר או יו"ר הכנסת כבקשתו, שימש דנון כאופוזיציה פנימית בליכוד    סיום כהונת ארדן מאפשר לו לשוב לתפקיד    ח"כ בוארון חוזר לכנסת
מירב ארד
הצהרתו של השר גנץ נדחתה ביממה בעקבות חילוצם של ארבעה חטופים משבי החמאס, נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
עידן יוסף
שר האוצר תקף את החשב הכללי והממונה על התקציבים על החלטתם להוציא את חשבת האוצר מרשתות החינוך החרדיות    לטענת סמוטריץ', החלטתם היא בניגוד להחלטת ממשלה קודמת ופקידים אינם מוסמכים לקבל החלטה הנוגדת החלטות ממשלה    "החלטת הממשלה הקודמת אפשרה שמירה על אוטונומיה חינוכית ומניעת התערבות המדינה ברשתות החרדיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il