X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מן הקרקעות היקרות בארץ [צילום: דוד שי]
זכה בתביעה לאחר שהוציא 2.5 מ"ש - ולא יקבל הוצאות כי שיקר
רוני יצחקי מסר לאחותו, הדר יצחקי-בר, מידע כוזב על קרקעות המשפחה בקיבוץ גליל ים ביהמ"ש דחה את טענתה שהיא זכאית לחלק מן הזכויות בקרקע, אך לא זיכה את יצחקי בהוצאות משום ששיקר

איש הנדל"ן רוני יצחקי לא יקבל החזר הוצאות בסכסוך עם אחותו, הדר יצחקי-בר, למרות שתביעתה נגדו נדחתה ולמרות שטען שהוצאותיו הסתכמו ב-2.5 מיליון שקל. הסיבה: יצחקי שיקר לאחותו לגבי מצב פרויקט בנייה בקיבוץ גליל ים, בו היו להם קרקעות. כך קובע (16.6.24) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אריאל צימרמן.
מדובר באחד הפרקים בסכסוך בן למעלה מעשור, על רכוש ששוויו מגיע למאות מיליוני שקלים - בעיקר נדל"ן ברחבי הארץ. הקרקע בגליל ים - מן היקרות ביותר בארץ - הוחזקה באמצעות חברת רויה הספקת מים. אבי המשפחה, יעקב יצחקי, החזיק ב-29% ממניותיה; בידי רוני היו 51%; אחיותיו, הדר ומישאלה, החזיקו 10% כל אחת. במסגרת ארגון מחדש של עסקי המשפחה, הועברו כל המניות לידי רוני. אולם, הדר טענה שלמעשה היו לה 21.5% מן המניות ודרשה לבטל את ההעברה.
בשלב קודם של המחלוקת, בשנת 2013, השיגו שלושת האחים הסכמה לגבי חברת יצחקי מחסנים - אחת האחזקות העיקריות של המשפחה. רוני החזיק ב-80% וכל אחת מן האחיות החזיקה 10%; הוא הסכים להעביר לכל אחת מהן עוד 3.5% תמורת ויתור גורף שלהן על תביעות עתידיות. אולם, בשנת 2015 נודע להדר, כי אפריקה-ישראל - שהייתה שותפה עם יצחקי בקרקעות גליל ים - מכרה לרוני את חלקה ב-66 מיליון שקל.
לטענת הדר, כאשר שאלה את רוני לפני הסכם 2013 על מצב פרויקט גליל ים, הוא שיקר לה באומרו ש"לא קיים פרויקט" ככל שהדברים נוגעים למשפחת יצחקי, שכן הקיבוץ החליט לפרסם מכרז למכירת הקרקע. לטענתה, היא יכולה לתבוע למרות כתב הוויתור וזאת בשל שקר זה. היא ביקשה לקבוע שזכותה לקבל 21.5% מהזכויות והפירות של המשפחה בגליל ים.
בית המשפט העליון דחה את טענתו של רוני, לפיה יש לדחות על הסף את תביעתה של הדר בשל כתב הוויתור, אך הדגיש את הקשיים העומדים בפניה של הדר בהוכחת התביעה לגופה. כאשר חזר התיק למחוזי, נדחתה טענתה של הדר להטעיה בהסכם 2013, ושוב צוין שניצבות בפניה משוכות גבוהות בבואה להוכיח שהיא זכאית ל-21.5% מהזכויות בגליל ים.
צימרמן דחה כאמור את תביעתה של הדר, משורה של נימוקים (תוך ביקורת על שני הצדדים ועל עורכי דינם בשל סרבול ההליך תוך התעלמות מכך שעל בית המשפט לדון גם בתיקים אחרים). בין היתר אומר צימרמן, כי הדר טענה שיש לה זכויות ולא מניות - משום שברור שאת מניותיה העבירה לרוני - אך אין לכך כל הוכחה ומדובר בטענה חסרת בסיס עובדתי ונעדרת עקביות. יתרה מזאת: העובדות הקיימות מקעקעות את טענותיה של הדר, וניתן לקבוע שבשנת 2013 לא סברה שיש לה זכויות בגליל ים.
בעניין ההוצאות אומר צימרמן, כי רוני אינו זכאי להן בשל התנהלותו הדיונית ובעיקר בשל השקר שלו להדר לגבי מצב פרויקט גליל ים. "מי שנוהג בדרך זו של מסירת מידע מטעה, יתקשה לזכות בזכויות כלשהן בגדרי הליכים משפטיים שהם תולדה של שקריו. כך, כאשר בחירתו הובילה להתעוררות זעמה של הדר ולתביעתה, גם אם נדחתה, הרי שיתכבד ויישא בתוצאות התנהגותו, ובהוצאותיו", אומר צימרמן. את רוני ייצגו עוה"ד ארז דר-לולו, ניר מנחם ואלה בן-דור, ואת הדר - עוה"ד גיורא ארדינסט, אריק ברנאייזן ואביב ארנון.

תאריך:  24/06/2024   |   עודכן:  24/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכה בתביעה לאחר שהוציא 2.5 מ"ש - ולא יקבל הוצאות כי שיקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ביהמ"ש המחוזי בחיפה ידון (ג') בערעור על זיכוי השוטר שירה למוות בסלומון טקה    מח"ש טוענת שהירי לא היה מוצדק, בעוד ההגנה טוענת שהיה מוצדק בגלל איום
עידן יוסף
ראש הממשלה: מקבל את מתווה ביידן לעסקת חטופים; ההחלטות שקיבלתי בנושא הצוללות וכלי השיט – חיוניות לביטחון ישראל. המציאות כבר הוכיחה זאת, וההיסטוריה תוכיח ביתר שאת    ראש האופוזיציה: "שנינו יודעים שההסכם עם לבנון היה למרות התנגדות חיזבאללה ועסק בקידוחי גז בעומק הים. כולם רואים את ההיסטריה מול מסקנות ועדת החקירה בעניין הצוללות"
עידן יוסף
אלאטרש, תושב סעווה שבנגב היה בן 39 בנופלו    הוא שירת כגשש בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה    הותיר אחריו שתי נשים ו-13 ילדים
איציק וולף
תסייע לאוקראינה להדפיס יותר מ-3 מיליון ספרי לימוד לתלמידי בתי הספר היסודיים    היועץ לביטחון לאומי: רוסיה מנסה לשבש את ההפקה של ספרי לימוד אוקראיניים ואת פעילות מערכת החינוך של ילדי אוקראינה; נמשיך לעמוד לצד העם האוקראיני
עידן יוסף
לבקשת משפחותיהם, פורסם תיעוד ערוך של החטיפה של הרש גולדברג פולין, אור לוי, אלון אוהל ואליה כהן ב-7 באוקטובר מהמיגונית לעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il