X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אדלשטיין. משבר בקואליציה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
אדלשטיין: חוק הגיוס יעבור בהסכמה רחבה או שלא יעבור בכלל
גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ואמרו כי התעקשותו להסכמה בעניין גיל הפטור משחקת לידי האופוזיציה ויחד עם יתר ה"מורדים" בליכוד מקרב את סופה של הממשלה השר שיקלי: "אסור לוותר על הורדת גיל הפטור. הפערים אינם דרמטיים, אנחנו יודעים שמתכנסים לאזור ה-3,000 בשלב א' ו-50% בתוך חמש שנים"

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון נוסף בהצעת חוק הצעת חוק שירות ביטחון - שילוב תלמידי ישיבות. במהלכו הפתיע יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, כאשר הכריז ביחס להצעת החוק להעלאת גיל הפטור כשאמר: "גיל הפטור, או שיעבור בהסכמה רחבה בוועדה הזו או שלא יעבור. אם שני הרמטכ"לים (גנץ ואיזנקוט) יסתכלו בעיניים לנציג צה"ל ויאמרו לו - אנחנו לא מאשרים לכם את גיל הפטור, אני לא מתכוון לעשות גיוס קואליציוני להעביר את גיל הפטור. גם החוק הזה, אני מעריך שלא יכול לעבור אם אין הסכמה רחבה".
גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על אדלשטיין, ואמרו כי הוא משחק לידי האופוזיציה ויחד עם יתר ה"מורדים" בליכוד מקרב את סופה של הממשלה, באמצע המלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש עם אדלשטיין והזהיר אותו כי אם יקשה על הקואליציה לקדם את חוק הגיוס - יוביל לפירוק הממשלה, אך אדלשטיין לא נרתע.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

השר עמיחי שיקלי אמר בדיון כי "נכון להגיע לפתרון מתוך ממשלה שיש לה ייצוג לציבור החרדי, זה יהיה הרבה יותר אפקטיבי". לדבריו, "הדגש הראשון בחוק הוא החשיבות האדירה למשק, ואסור לוותר על הורדת גיל הפטור, רצוי לגיל 21. הפערים הם לא דרמטיים, אנחנו יודעים שמתכנסים לאזור ה-3,000 בשלב א' ו-50% בתוך חמש שנים". בהתייחסו לעיצומים, אמר כי לדעתו עליהם לחול כעיצומים אישיים ולא על המוסדות.
ח"כ משה סעדה (הליכוד): "בסוף הפסיקה של בג"ץ מדובר על האפליה בין חיים לחיים, הוא מדבר על האמת - אבל לא כל האמת. במדינת ישראל יש 150 אלף בעלי פוטנציאל גיוס, מתוכם מתגייסים בפועל 75 אלף. לסטודנטים, במחיר למשתכן, בקבלה לשירות המדינה אין שום העדפה למי שעשה צבא, אפילו להפך. הגיע זמן שוויון וזה ביחס לכל האוכלוסיות. שירת - קיבלת, לא שירת - לא קיבלת".
שי פירון, נשיא תנועת פנימה ולשעבר ח"כ ביש עתיד: "הדיון הוא על הציונות. אם מישהו חושב שהוויכוח עם הציבור החרדי הוא כמה חיילים יתגייסו מחר, 2,000 או 3,000, אז הם לא יכולים השקפתית לשבת בדיון הזה. יש פה שאלה עמוקה, האם ציבור מסוים אומר שהדרך שלו לשמר את הנבדלות שלו תהיה באמצעות כללי המשחק של הכנסת. אין גדול תורה אחד שאמר לי שהוא מסכים שיהיה מתגייס אחד. ההבדל בין יעדי גיוס למכסות לומדים הוא הבדל השקפתי, זה נוגע לשאלת המוצא הזהותית של מדינה שנלחמת על קיומה".
עו"ד שלומית רביצקי טורפז, המכון הישראלי לדמוקרטיה: "יש כאן שאלות של לכידות חברתית ושל המוסר היהודי. בית המשפט דיבר על היערכות הצבא ל-3,000, צריך לזכור שזה מספר תוספתי ל-1,800. כלומר, מספר המינימום הוא 4,800 לשנת 2024. הצבא גם אמר שיעשה מאמץ גדול להגדיל את המספר כבר בשנה הזו. זה מתוך 75,000. השאלה איך ייספרו המתגייסים היא גם חשובה"ץ
עו״ד אילת פלר מימון מתנועת אימהות בחזית: "בג״ץ בפסק דינו ההיסטורי מהבוקר בעתירת התנועה שלנו, קבע כי חובת הגיוס חלה על כולם. אנחנו דורשות שהעיצומים יהיו אישיים ולא מגזריים. אנו ממליצות להתחיל את הגיוס בבחורי ישיבות הנושרים, 8,700 בחורים שאינם חרדים. שום מספר נמוך מזה לא 'עובר' אותנו. כהתחלה בלבד".

תאריך:  25/06/2024   |   עודכן:  25/06/2024
+חקיקה מוסדרת
09:09 26/06/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה

מלבד גברים חרדים יש לפחות שש קבוצות נוספות שהפטור שניתן להם משירות מבוסס על שיקול הדעת של גורם ברשות המבצעת ואינו מעוגן במסגרת חקיקה: ערבים, ערביות, דרוזיות, צ'רקסיות, ארמנים וארמניות

להסדיר בחקיקה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+שוב "יש שופטים בירושלים"
08:42 26/06/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

החרדים אינם אוכלים בשר חזיר אבל מתנהגים כחזירים  ▪  אילו הייתה בהם רגישות היו מקדימים מחווה להכרעת בג"ץ  ▪  מסלקים אל צה"ל מיד 1,000 רמאים שאינם לומדים אבל מקבלים כסף מן הישיבה

לגייס את הטפילים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+המפלגות החרדיות שוקלות לתמוך בממשלה מבחוץ
01:41 26/06/24  |  עידן יוסף

אחרי פסיקת בג"ץ: בשס וביהדות התורה דנים באפשרות לפרוש מהממשלה - ולתמוך בה מבחוץ לפי העניין. לגישתן אין טעם להישאר בממשלה שאינה מקדמת את הנושאים החשובים לה (כאן חדשות).

+נשיא מועצת חכמי התורה: גם לבחור שלא לומד בישיבה אסור להתגייס
23:09 25/06/24  |  עידן יוסף

נשיא מועצת חכמי התורה של שס, הרב משה מאיה, תקף את החלטת בג"ץ שקבעה כי יש לגייס תלמידי ישיבות, ובריאיון לרדיו קול ברמה אמר: "גם לבחור שלא לומד בישיבה אסור להתגייס. מי שילך לצבא - ייצא ממנו מחלל שבת. גיוס לצבא זה העברה על דת".

+לשכת היועמ"שית: יש לפעול מיד לגיוס תלמיד הישיבות
18:31 25/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מזכיר שחובת מערכת הביטחון לגיוס תלמידי הישיבות חלה כבר מ-1 ביולי אשתקד וקובע כי יש להציג תוכנית גיוס של יותר מ-3,000 מתגייסים בשנה לנוכח צרכי הצבא ולשם קידום השוויון בנטל

להימנע מהעברת כספים ישירה או עקיפה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ח"כ מתן כהנא: יש נתק בין ההנהגה הפוליטית שלו לבין מה ששומעים ברחוב
14:54 25/06/24  |  מירב ארד

ח"כ מתן כהנא על התגובות בציבור החרדי לפסיקת בג"ץ בעניין חוק הגיוס:"יש נתק בין ההנהגה הפוליטית שלו לבין מה ששומעים ברחוב. הם כמהים להיות חלק מהציבוריות הישראלית".

+הליכוד: "תמוה שכופים פסק דין, בג"ץ נמנע 76 שנה"
13:43 25/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עוד נמסר: הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"ץ אלא השלמת חוק הגיוס  ▪  לפיד למפלגות החרדיות: "נגמרו המשחקים. נגמרו הקומבינות - התורה היא לא תירוץ להשתמטות"  ▪  המחנה הממלכתי: אם החוק הזה כל כך היסטורי ונכון, איך זה שראש הממשלה נתניהו והסיעות החרדיות הצביעו נגדו?

הפתרון האמיתי - השלמת חוק הגיוס ההיסטורי [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+יונה עם עלה של זית
13:42 25/06/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים

אין תוכניות לכבוש את לבנון [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+לפיד על חוק הגיוס: אנחנו נוודא שהממשלה לא מנסה להעביר כסף מתחת לשולחן
13:23 25/06/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד על חוק הגיוס: אני אומר לממשלה, אנחנו נבדוק ונוודא שאתם לא מנסים להעביר את הכסף הזה מתחת לשולחן ובתרגילים תקציביים. אני אומר לגורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הבטחון, אל תמצאו את עצמכם על ספסל הנאשמים בגלל לחצים פוליטיים. אל תעברו על החוק.

+יו"ר ההסתדרות: מדובר בפסיקה שכל הציבור צריך לדרוש מהממשלה לאכוף אותה
12:13 25/06/24  |  מירב ארד

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס הרצליה בנוגע לפסיקת בג"ץ לחייב גיוס תלמידי ישיבה: "מדובר בפסיקה היסטורית וחשובה. צריך לקרוא את ההחלטה במלואה ולראות את המספרים, אבל מדובר בפסיקה שכל הציבור מימין ומשמאל צריך לדרוש מהממשלה לאכוף אותה. לצד כיבוד לומדי התורה יש חובה לבנות את הכוח הצבאי. מדינת ישראל צריכה לוחמים עכשיו".

+דרעי על פסיקת בג"ץ: "שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בא"י"
12:10 25/06/24  |  מירב ארד

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי על פסיקת בג"צ: "העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות רק בזכות השמירה על ייחודיותו - התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם. גם כאן, במדינת היהודים, לצד לוחמנו היקרים המחרפים נפש מול האויבים, נמשיך לשמור מכל משמר על חברת לומדי התורה המקיימים אותה מתוך הדחק. הם אלו שמשמרים את כוחנו הסגולי ומחוללים ניסים במערכה. אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר - נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים".

+השר גולדקנופף: החלטת בג"ץ צפויה, מצערת ומאכזבת
11:27 25/06/24  |  איציק וולף

שר השיכון, יצחק גולדקנופף (יהדות התורה), הגיב על פסיקת בג"ץ וכתב בחשבון שלו ברשת X כי מדובר בהחלטה צפויה ומאוד מצערת ומאכזבת. "מדינת ישראל קמה על-מנת להיות בית לעם היהודי שהתורה היא סלע קיומו. התורה הקדושה תנצח", לשון התגובה.

+יו"ר העבודה יאיר גולן: איפה שאין ממשלה - יש צדק
11:18 25/06/24  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, אמר בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בעניין גיוס חרדים כי ההחלטה שהייתה מובנת לכל אזרח משרת במדינת ישראל הייתה מובנת גם פה אחד לכל הרכב השופטים בבית המשפט הגבוה לצדק.
"מברך על החלטה צודקת של בג״ץ. איפה שאין ממשלה יש צדק. חובת השירות הבטחוני והאזרחי צריכה לחול על כל צעיר וצעירה ישראלי, ללא הבדל של דת גזע ומין. נמשיך להילחם על דמותה הדמוקרטית והשיוויונית של ישראל", אמר.

+ח"כ סולומון: האשמות בהחלטת בג"ץ - ממשלות ישראל שנמנעו מהחלטה
11:16 25/06/24  |  איציק וולף

ח"כ משה סולומון (הציונות הדתית) אמר בתגובה לפסיקת בג"ץ בנושא גיוס בני הישיבות כי האשמים בהחלטת בג"צ היום הם ממשלות ישראל לדורותיהן.
"הימנעות מהחלטה היא לא פתרון. היה על מדינת ישראל ליצור מתווה שילוב ראוי כבר לפני שנים", טען והוסיף כי גם בג"צ לא מסייע לקידום מתווה, אלא "מחזיר אותנו לשיח של כוח והתנגדות", כלשונו.
"הדבר הדחוף ביותר הוא שצה"ל יערך ויתאים עצמו לגיוס של אלפי חרדים, והפרסום לפיו ראש מערך הכשרות בצה"ל יהיה בדרגה נמוכה יותר לא מראה שצה"ל רוצה או מסוגל להתקדם בכיוון. אני אמשיך לפעול לשילוב מלא של כל חלקי האוכלוסיה, אבל בשיח ולא בכוח", כתב.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה סעדה / Moshe Saadda  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שי  פירון / Shai  Piron  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדלשטיין: חוק הגיוס יעבור בהסכמה רחבה או שלא יעבור בכלל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
איציק וולף
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מזכיר שחובת מערכת הביטחון לגיוס תלמידי הישיבות חלה כבר מ-1 ביולי אשתקד וקובע כי יש להציג תוכנית גיוס של יותר מ-3,000 מתגייסים בשנה לנוכח צרכי הצבא ולשם קידום השוויון בנטל
מירב ארד
עוד נמסר: הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"ץ אלא השלמת חוק הגיוס    לפיד למפלגות החרדיות: "נגמרו המשחקים. נגמרו הקומבינות - התורה היא לא תירוץ להשתמטות"    המחנה הממלכתי: אם החוק הזה כל כך היסטורי ונכון, איך זה שראש הממשלה נתניהו והסיעות החרדיות הצביעו נגדו?
יוסף אליעז
שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים
איתמר לוין
תשעת השופטים קובעים פה אחד: אין לצה"ל שיקול דעת בשאלה אלו אוכלוסיות לגייס; הפטור לחרדים מהווה אכיפה סלקטיבית פסולה; מעמסת אי-השוויון בנטל חריפה במיוחד לנוכח המלחמה    פוגלמן אינו קובע כיצד לממש את חובת הגיוס; המימון יישלל מן הישיבות רטרואקטיבית מ-1 באפריל    פסק הדין צפוי לטלטל את המערכת הפוליטית ואולי אף להוביל לפירוק הקואליציה ולהקדמת הבחירות
מרדכי איש שלום
גיוס בעלי פטור משירות - צו הדקה    להרחבה מהירה ורבת ממדים של בניין כוח המילואים משמעות כלכלית לא מבוטלת, ובכל זאת אני מציע לכל הכלכלנים ובמיוחד לבוגרי אגף התקציבים, החשכ"ל וחלק מהאקדמיה להפסיק לאיים עלינו ב"עשור האבוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il