X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לעשות הכללה כלפי כל האבות או כל הגברים הנמצאים בהליכי גירושין וגם: על נשים שכל הקריירה שלהן נבנתה ממצוקה ומהרס של משפחות
▪  ▪  ▪
במקרים בהם יש היסטוריה של מחלות נפש או הפרעות נפשיות קשות אצל אותו הורה - יש לשקול היטב את הישארות הילדים עימו לבד, בין אם מדובר באב, ובין אם מדובר באם

כמו כולם, נחרדתי בסוף השבוע החולף למשמע הידיעה החדשותית המצמררת על האב שרצח את שלושת ילדיו. לא ניתן לתאר את תחושת הכאב העצום בו ניתן לחוש כשחושבים על אותם ילדים טהורים שנגזלו מן העולם בהינף סכין.
מה כבר ניתן לומר על אדם (אם ניתן לכנותו כך), הורה, שרוצח במו ידיו את ילדיו, ולא משנה מה היו הסיבות לכך ומה המסר אותו ניסה להעביר, אם יש כזה. איני בקיא בפרטי המקרה עצמו, למעט מה שנאמר בתקשורת.
כפי שקרה גם בעבר, עם אמהות שהטביעו ורצחו את ילדיהן - אין לי ספק כי גם הפעם מדובר בפסיכופת מפלצתי, עם עבר עשיר בתחום מחלות הנפש. אין הדבר אמור לגרוע או להפחית לדעתי מחומרת המעשה המתועב שעשה, ומחומרת העונש המגיע לו.
איני רוצה לקבוע מי האשם במקרה הזה (מלבד הרוצח עצמו כמובן) - רשויות הרווחה, שידעו את כל ההיסטוריה הרפואית של האב, הפסיכיאטרים המטפלים ששללו בעיה כלשהי, או הנסיבות עצמן של משפחה הנקרעת לגזרים במהלך הליך גירושין מכאיב ומלא ביצרי נקם ושנאה. ייתכן שהכתוב במסכת אבות [משנה, סדר נזיקין, פרק ד', משנה כ"ח]: "הקנאה, התאווה והכבוד - מוציאים את האדם מן העולם" מתאר היטב את העומד מאחורי המעשה הנתעב.
התחושה הקשה עד כאב למשמע הידיעה הזו, ראוי שתהיה משותפת לכל אדם באשר הוא. במקרה שלי, הכאב עמוק שבעתיים, לאור היותי אב ורופא ילדים, שיודע מהי קדושת החיים עבור הורים רבים הנלחמים על חיי ילדיהם החולים במחלות קשות.
בניגוד לאב במקרה הזה - מתוקף פעילותי הציבורית למען שוויון בהורות ושמירה על טובת הילד - אני עד למקרים רבים בהם אבות הם דמויות מופת עבור ילדיהם, מטפלים בילדיהם ללא לאות, יוצאים איתם לגני משחקים ובאים איתם לרופא, מבשלים עבורם ורוחצים אותם, נשארים בבית כשהילדים חולים, ולעתים אף מוכנים לוותר על קריירה למען גידול הילדים. וכל זאת, מתוך אהבה אינסופית ולב רחב, שאינו שונה מזה של האמהות.
הקשר בין האב לילדיו הוא קשר חשוב מאין כמוהו. דמות האב חשובה לילדים בצורה ברורה, שהוכחה גם במחקרים רבים. הדבר נכון במיוחד במצבים של פרידה וגירושין - בהם עולמם של הילדים חרב לפתע, ועליהם להתמודד עם אובדן המשפחה לה היו רגילים.
לצערי הרב, אבות רבים הנמצאים בהליכי גירושין, מנותקים לפתע בצורה אכזרית מילדיהם והתהליך כולו נעשה מכאיב ובלתי אנושי עבור האבות ועבור הילדים עצמם.
אני מסכים עם רשויות הרווחה כי מן הראוי לשאוף ולאפשר קיום של הסדרי ראייה ולינה של הילדים עם האבות במצבי פרידה וגירושין. כמובן שהדבר צריך להיבדק בכל מקרה לגופו, ובמקרים בהם יש היסטוריה של מחלות נפש או הפרעות נפשיות קשות אצל אותו הורה - יש לשקול היטב את הישארות הילדים עימו לבד, בין אם מדובר באב, ובין אם מדובר באם.
באתרי אינטרנט מסוימים, צצו להם, כצפוי, מאמרי שטנה כלפי הגברים, רשויות הרווחה ומערכת המשפט. מאמרים אלה מלאים בדברי הבל מחפירים, רוויי ארס, רוע ושטנה, ומעידים על מי שכתב אותם - נשים שכל הקריירה שלהן נבנתה ממצוקה ומהרס של משפחות, דבר המעודד על ידן. הדבר המנחם הוא שלמקרא מאמרים אלה, הציבור רואה ומבין כי רוע, עיוות מציאות ורשעות אינם נחלתם של הגברים בלבד.
למרות הכאב העצום במקרה הנוכחי, אל נא תעשו הכללה כלפי כל האבות, או כל הגברים הנמצאים בהליכי גירושין. הדבר חוטא לאבות ופוגע בילדים, בראש ובראשונה.

תאריך:  28/07/2010   |   עודכן:  03/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא כל האבות הם איתי בן דרור
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מצויין
גיל רונן  |  29/07/10 07:08
2
הסכנה שבהכללה
aabb136  |  29/07/10 09:37
3
יפה ל"ת
Taly  |  29/07/10 10:01
4
מאמר נבון, חשוב, ושקול.
פרופ' יוסי גיל  |  29/07/10 12:50
5
יפה כתבת...
רונן פז  |  29/07/10 13:15
6
מסכימה עם כל מילה
פסיכולוגית ילדים  |  29/07/10 15:21
7
הפליית גברים לרעה
עו"ד יוסף פנדריך  |  29/07/10 19:55
8
תגובה ראשונית
עובדת סוציאלית  |  29/07/10 21:49
 
- במקרה שלי הן ידעו ובכל זאת
הפשע משתלם  |  29/07/10 23:59
 
- אם זו תגובתך הראשונית...
דרור צעירי  |  30/07/10 15:49
 
- נשים מתעללות ורק מעט ידוע
צ'ה גברא  |  25/03/11 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
הציוד האלקטרוני החכם והמתוחכם ככל שיהיה אינו מסוגל להבטיח שחולשת האדם לא תגבר ותביא לטעות בשיפוט ולטרגדיה
עו"ד אברהם פכטר
מסע השיסוי של התקשורת נגד ביהמ"ש העליון הוא אולי מוגזם, אבל יש לו בסיס בציבור שאמונו בשלטון החוק ובמערכת המשפטית נפגע קשות    נורת אזהרה מדאיגה
בצלאל לביא
ראוי לבחון מה קורה בעולם, שהרי אנו עומדים להצטרף למועדון מכובד ולא גדול במיוחד של מדינות מפיקות נפט או גז מזה למעלה ממאה
דוד שחם
איזה גאון מכירות הנתניהו הזה    הנה הוא מצליח למכור לגויים סחורה שכבר נמכרה מזמן    שיחות ישירות? והרי שיחות ישירות נמשכות כבר יותר משלושים שנה
צילה בלוך
הקייטנות, שהצליחו לעזור לנו לשמור את הילדים במסגרת כלשהי, מסתיימות    להלן הנוסחה המושלמת להצבת גבולות ולשמירה על סדר היום של הילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il