X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרגריטה טל פובליציסטית בית השקעות תטא 1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אנחנו הנשים, בנושאים רבים בחיינו, מאמינות רק לעצמנו, לאימנו ובמקרים נדירים לחברה הכי טובה אולם, כאשר מדובר על השקעות פיננסיות רבות מאיתנו נאלצות לבטוח בהחלטות של הבעל או בייעוץ של עובד בבנק זה לא חייב להיות כך
▪  ▪  ▪
לסמוך רק על עצמנו!

נשים יקרות, אני חושבת שכל אחת מאיתנו מכירה את ההסכם הבלתי רשום בין הקונות והמוכרות בחנויות בגדים ותכשיטים. לפי ההסכם הזה המוכרת שהבחינה בקונה שמודדת בגד עושה מספר צעדים דרמטיים אחורה, מגלגלת עיניים ובקול נלהב ומלא בקנאה אומרת "אלוהים! כמה זה מתאים לך, כל כך יפה לך!"
הקונה בתגובה מקיימת את חלקה בהסכם, מניעה בראשה כאסירת תודה ו... לא מאמינה לאף מילה של המוכרת.
בבחירת בגדים, תכשיטים ורהיטים אנו סומכות רק על עצמנו. וגם אם אין לנו מושג בעיצוב הבית אנו מדפדפות ללא פחד במגזינים לעיצוב. לפני שאנחנו מעיזות להחליף את הספר או לעשות טיפול קוסמטי חדשני - אנו עורכות חקירה בלשנית. ואם כתוצאה מכל החיפושים והבדיקות, בגדינו לא מתאימים לנו במיוחד, הרהיטים מאיימים על חיי בני הבית, והתספורת דומה לפיצוץ במפעל האטריות - אז את מי יאשימו החברות בחוסר טעם? את המוכרות בחנות?
להפליא, בנושאים רבים בחיינו אנו מאמינות רק לעצמנו, לאימנו ובמקרים נדירים לחברה הכי טובה. אולם, כאשר מדובר על השקעות פיננסיות רבות מאיתנו נאלצות לבטוח בהחלטות של בעל או בייעוץ של עובד בנק.
לא מזמן מכרה שלי, אישה יפה, מחנכת במקצועה, סיפרה לי שהשקיעה כסף לפי עצה של קרוב משפחה. וכמו רבים אחרים הפסידה חלק משמעותי מההון ב-2008. עצוב מאוד לשמוע סיפורים כאלה. בנות יקרות, כמו במקרה של בחירת בגדים גם בהשקעות לא כדאי לבטוח רק באחרים. אם בעת קבלת החלטה, אין לנו ידע איפה כדאי להשקיע ואיזו רמת סיכון כדאי לקחת, אז את מי יש להאשים בתוצאות העצובות חוץ מאת עצמנו? האם נוכל להאשים את המוכרות בבוטיק הבגדים?
ממש לא רק עסק של גברים
קיימת תפיסה שלפיה פיננסים והשקעות זה לא עסק של נשים. רבים חושבים שמסחר בבורסה פופולרי בעיקר בקרב גברים. גם אני חשבתי כך, אך במהלך השנים בהן העברתי קורסים בשוק ההון גיליתי שנשים מתעניינות בבורסה לא פחות מגברים. לגברים, כמובן, יש הרבה יותר ביטחון עצמי והוא עוזר להם לקבל החלטות (שלא בהכרח נכונות). אולם את חוסר הביטחון נשים מפצות מעל ומעבר במספר תכונות אחרות: נשים יותר מוכנות ללמוד, הן פחות מסתכנות ומשתוללות במסחר. תכונות אלו מהוות דווקא יתרון במסחר לאורך זמן, לפיכך אני סבורה שאישה צריכה לחשוב בעצמה ולא לסמוך על אחרים בקבלת החלטות פיננסיות ובניהול ההון האישי.
ניהול הון אישי זה מושג רחב. מדובר על השקעות במכשירים פיננסיים שונים במטרה להשיג תשואה חיובית בטווח בינוני עד ארוך או על בחירת מסלול פנסיה. זה יכול להיות ניהול אקטיבי של ההון העצמי בבורסה לניירות ערך או בשוק המט"ח.
לנשים שבינינו שרוצות לבחור בתוכנית השקעה לטווח ארוך ולהבין את עצתו של יועץ ההשקעות בבנק חשוב לדעת איך עובדים מכשירים פיננסיים שונים כגון תוכניות חיסכון, פיקדונות, איגרות חוב מניות, תעודות סל, קרנות נאמנות ואופציות. חשוב להבין מה יתרונותיהם וחסרונותיהם, להיות מסוגלת לבדוק תשואות היסטוריות שהניבו מכשירים שנבחרו. הכרחי לדעת לקרוא ניירת פיננסית שנשלחת על-ידי בנקים וקרנות נאמנות. צריך לדעת אלו שאלות לשאול את יועץ ההשקעות בבנק ועוד להבין את תשובתו. וכמובן, צריך להבין איזו השקעה יכולה להתאים לנו בהתחשב ביכולתנו, מטרתנו והסיכון המקובל עלינו.
לנשים שרוצות לסחור באופן עצמאי בבורסה חשוב לדעת להשתמש בכלים לניתוח וחיזוי. הכלי הנפוץ ביותר הוא ניתוח טכני שמטרתו לבחור בנייר ערך או מטבע עם הסיכוי גבוה ביותר להשיג רווח. בנוסף, חשוב לדעת לבנות תוכנית מסחר - תוכנית שתאותת מתי קונים מניה, באיזה סכום, כמה זמן נשארים בפוזיציה, מתי יוצאים, וגם מה עושים אם השוק הולך נגדנו.
ללא תלות באם את רוצה לסחור לבד או להשקיע כספך באמצעות קרנות נאמנות - חשוב לדעת על טעויות והטיות פסיכולוגיות טיפוסיות האופייניות למשקיעים וסוחרים. הגורם האנושי לעיתים קרובות מתברר כחשוב יותר מניתוח וחיזוי שווקים להצלחת ההשקעה.
ולסיכום. לא מזמן עשיתי סיבוב בסופר פארם ועל אחד המדפים ראיתי ליפה חמודה שקשורה לידית ארוכה. על האריזה היה ציור של אישה סינית יפה שסיבנה לעצמה את הגב עם הליפה הזו. מתחת לתמונה היה כיתוב באותיות גדולות "עכשיו את יכולה להיות בלתי תלויה!"
בנות יקרות, רק בנו תלוי האם העצמאות שלנו נגמרת בסיבון הגב.

תאריך:  29/07/2010   |   עודכן:  29/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצול היתרונות הנשיים למסחר בבורסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
בקרב רבני 'צוהר' גמלה החלטה לייסד בית-דין לענייני משפחה
איתן קלינסקי
דריסה גסה של החוק ושל אל-עראקיב: טרם הוכרע המשפט בעניינו של הכפר, מדינת ישראל נוטלת החוק לידיה ומחריבה
ד"ר אברהם בן-עזרא
תמצות טענות בעניין מעמדו של מומחה המתמנה ע"י ביהמ"ש שלא בהסכמת הצדדים, במצב בו בפני ביהמ"ש מונחות חוות הדעת של המומחה שמינה בצד חוות דעת אחרות, של הצדדים לדיון    האם בית המשפט אמור להעדיף את חוות הדעת של המומחה שלו, כאשר מתעורר ספק לגבי מקצועיות או מהימנות המומחה?
דניאל גיגי
על השמאל הלאומי החדש והקשר שלו לאידיאולוגיה של אהוד ברק, בעבר ראש ממשלה כושל ובהווה "מרסק" מפלגת העבודה
מני ישי
האם ארץ ישראל שייכת רק לעם ישראל? האם עם אחר לא יכול להתיישב בה וגם להצליח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il