X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בחירה נכונה של ילקוט גב והתאמתו למימדי הילד חשובה מאד לבריאות הגב
▪  ▪  ▪
חלוקה שווה של עומס המשקל [צילום: פלאש 90]

כבר במהלך החופש הגדול, נערכים הורים לתלמידים לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרבה. נילי ארבל, מנהלת השירות לפיזיותרפיה במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית, מייעצת כיצד כדאי לבחור ילקוט מתאים לכל ילד לפי גילו ומשקלו ואיך לבחור נעליים מתאימות לבית הספר.
בחירה נכונה של ילקוט גב והתאמתו למימדי הילד חשובה מאד לבריאות הגב. יש לשים לב לכללים מנחים לבחירת הילקוט: על הילקוט להיות בעל רצועות כתף רחבות ומרופדות וניתנות לכוונון באמצעות אבזם, על הילקוט להיות בעל ריפוד באזור הגב וכן להכיל מספר תאים המאפשרים חלוקת משקל הספרים והמחברות.
בנוסף, יש לוודא שאורך רצועות הכתפיים שווה ומאפשר חלוקה שווה של עומס המשקל, לדאוג שעיקר משקל הילקוט יימצא מול מרכז הגב ולא מול האגן, לוודא שקיימים מחזירי אור על גוף הילקוט לבטיחות בדרכים וכן להסביר לילד שעליו לדווח להורים על הופעת כאבי גב או כתפיים בעת נשיאת הילקוט.
בכדי להימנע ממשקל יתר מומלץ לשאת בכל יום את חומרי הלימוד הדרושים ליום זה בלבד ולוודא שמשקל הילקוט כשהוא מלא לא יעלה על 15% ממשקל גופו של הילד. יש לשקול שימוש בילקוט עם גלגלים בהתאם לתנאי הדרך מהבית לביה"ס ובחזרה. ילקוט עם גלגלים אומנם אינו נישא על גב הילד, אולם משקלו רב יותר, הוא אינו מתאים לעליה במדרגות, הוא דורש מאמץ רב בהרמה ומעודד תנועה לא סימטרית בגב ובידיים, ולכן ההמלצה היא למשוך את התיק פעם ביד ימין ופעם ביד שמאל.
בחירת נעליים וסנדלים לילדים הינה בעלת חשיבות רבה. יש לשים לב למבנה ולסוג הנעליים, רצוי כי הנעל תהיה נעל מעוגלת ורחבה בחלקה הקדמי, חלק הנעל המקיף את עקב הרגל יהיה צמוד אל הרגל ולא יאפשר לה לצאת מהנעל בעת הליכה וכן שהיא תהיה עשויה מחומרים גמישים ונושמים: נעליים העשויות מחומרים קשיחים מפריעות לתנועתיות כף הרגל.
בעת בחירת הנעליים חשוב להתאים את צורת הנעל למבנה כף הרגל, המידה המתאימה תקבע לאחר מדידת נעל ימין ונעל שמאל כשהילד עומד (בדרך כלל אורך כפות הרגליים אינו זהה). יש שים לב כי הגרביים צריכים להתאים לגודל כפות הרגלים, גרביים קטנים מדי מגבילים תנועה חיונית של כפות הרגלים, גרביים גדולים מדי יוצרים קפלים, מוקדי לחץ ואי נוחות. חשוב לקשור את השרוכים ולהדקם על הנעל, כדי שלא ייפתחו ולא ילחצו וכן רצוי למדוד נעליים בסוף יום פעילות בגלל נטיית הרגלים להתנפח בסוף היום.

תאריך:  30/07/2010   |   עודכן:  30/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד לבחור ילקוטים ונעליים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא פחות חשוב,איך לבחור מזרן!
רונן478  |  5/08/10 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ורד קלנר
27% מתלמידי כיתות א', 800 חיילים בצה"ל, 7 ילדים במשפחה, 10% מהאוכלוסיה היהודית בישראל, כמעט 700 אלף איש בישראל    פרויקט מיוחד של מגזין G חושף את המספרים האמיתיים מאחורי המגזר הכי סודי בארץ    מי עובד יותר: נשים או גברים? מי מהם מרוויח 6,123 בחודש בממוצע?    וכמה "מרוויחה" משפחה שבה לא האישה ולא הבעל יוצאים לעבוד - ולמה זה משתלם לה?
צמרת פרנט
6 שופטים - מיכל אגמון-גונן, רות רונן, חאלד כבוב, עמירם בנימיני, אבי פורג ואיריס סורוקר - הגיעו לקו הסיום כמועמדים לכהן בביהמ"ש הכלכלי שייפתח בדצמבר    נשיאת המחוזי בת"א, דבורה ברלינר, תבחר מתוכם שלושה
אופיר בר-זהר
נוני מוזס, הבעלים של ידיעות אחרונות ומבעלי HOT, הפסיד השבוע את הבכורה בשוק העיתונות המודפסת    אתמול הוא החליט לשבור מערכת יחסים ארוכת שנים עם קשת, יצרנית הטלוויזיה המובילה בישראל    ערוץ הצעירים ביפ יוסר מ-HOT, ותכניה של קשת יורדו ממערכת ה-VOD של HOT    המאבק הזה לא יסתיים בביפ ו"ארץ נהדרת"
יורם דורי
מתברר כי העולם אכן שייך לצעירים. הם מסוגלים להתעלות מעל רגשות שנאה ונקם, לשבור חומות בצורות ולהוביל לעתיד טוב יותר
טובה ספרא
ההשפעה בימים אלו תחול בתחומי הכלכלה, הפוליטיקה, החברה והסביבה    כלכלה ושווקים: חושב שאתה יודע משהו? אתה לא יודע כלום!    תמונת הכוכבים 6.8.10-30.7.10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il