X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד גרנד פעיל בתנועת רעננים - צעירי הציונות הדתית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
פילוג של המחנה הדתי-לאומי הזעיר הימין יצא מגדרו בעקבות ההקפאה כצל'ה מתקיף את הרשקוביץ קריאה דתית-ציבורית
▪  ▪  ▪
יעקב כץ ודניאל הרשקוביץ [צילום: פלאש 90]

אין חדש תחת השמש אמר החכם באדם, וכך גם אין חדש ביחסי הפוליטיקאים של הציבור הדתי לאומי. פעם נוספת, חוזות עינינו בפילוג של המחנה הזעיר בעקבות רמזי-רמזים ופרשנויות של מילים. במה דברים אמורים?
כידוע לכל, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקפיא את הבנייה ביישובי יש"ע. המהלך, להבנתי, נועד לרצות קצת את זאבי השמאל הדורשים את נתח הבשר המדמם שלהם. אין שום סיבה הגיונית למהלך שכזה, שפוגע באזרחים שווי-זכויות וחובות רק בגלל המיקום הגיאוגרפי שלהם.
ההקפאה הוציאה מגדרה את הימין שפעם נוספת הופתע מכך שהאדם שהתיימר לייצג אותו למעשה ביצע אקט של בגידה. ניסיונות נואשים מתוך הליכוד ומחוצה לו, להביא לסיומה המוחלט של ההקפאה גם כעת, לאחר פקיעת תוקפה הרשמי, לא הוכתרו עדיין בהצלחה. לענייננו, מפלגת "הבית היהודי" הידועה בשמה הקודם "המפד"ל", פרסמה בכלי התקשורת שבמקרה שתימשך ההקפאה היא תפרוש מהממשלה. כנראה בימים האחרונים התפרסמה הודעה נוספת, ממנה הבין יעקב כץ (כצל'ה), ראש האיחוד הלאומי, ש"הבית היהודי" דווקא לא מתכוונים לפרוש במקרה כזה. אוי לנו וגם אבוי לנו.
כצל'ה פצח מיד בסדרת התקפות אישיות ביותר נגד דניאל הרשקוביץ (כאן המקום לציין, הרב פרופסור הרשקוביץ). ההתקפה הראשונה הייתה הדלפת מסרון שהוא שלח להרשקוביץ, שהחתימה שלו הייתה כך: "ולו רק מסיבה זו אני יכול להרשות לעצמי להילחם בהרשקוביץ בכל כוחי". איזו איוולת!
מדינת ישראל מוקפת אויבים מבחוץ ומבפנים, מערכת המשפט נכבשה זה מכבר על-ידי בוגרי התוכנית המשפטית של הקרן החדשה לישראל, התקשורת מציגה תמונה מעוותת של המציאות, הטרור האיסלאמי מרים את ראשו וחוזר לרצח יהודים, ואדון כצל'ה מצא את אויב העם: דניאל הרשקוביץ. ראש מפלגה המונה ארבעה חברים תוקף ראש מפלגה המונה שלושה חברים. אפילו כוח לזעוק נגד השטות הזו לא נותר.
האם הפוליטיקאים המנותקים שלנו איבדו את הצפון ויצאו מדעתם? על זה מבזבזים אנרגיות, על פעולות מיותרות שנעשות בהשפעת פרשנות פתלתלה של מילות הצד השני? כיצד האנשים הללו, שלא קיימו פריימריז אלא נחתו היישר לתפקידיהם על-פי בקשת אצילי הציונות הדתית, מתבוססים ומתאבקים במי המדמנה העכורה שהם עצמם יצרו, מדמנת הקטנוניות המפותלת וצרות העין? הרי מדובר על אנשים משכילים ותורניים. ההקפאה היא אסון וחובה לבטל אותה, אבל למען השם, האם זו הדרך? הדבר דומה לאותם שוטים שמפעילים לחץ על נתניהו כדי שישחרר את גלעד שליט. הם כנראה לא יודעים שגלעד לא מוחזק במרתף של נתניהו אלא במרתף של איסמעיל הנייה, חלאת האדם הרצחני. עליו צריך להפעיל לחץ ועל ארגוני זכויות האדם שלכאורה זהו תחום עיסוקם. כך גם במקרה של ההקפאה, הלחץ צריך להיות מופנה ליוזם נתניהו, ואלו מיועציו שתומכים במהלך, ואין לנו רזרזבות של אנרגיה לתליית פוסטרים שמעליבים את הרשקוביץ.
חובה עלינו, כציבור, להבהיר לפוליטיקאים שלנו שהם נמצאים בקדמת הבמה בכדי לממש את האידיאלים בהם אנחנו מאמינים - בנייתו של עם ישראל על אדמת ארץ ישראל בהתאם לתורת ישראל, בכל תחום ובכל נושא. לשם כך נדרשת גדלות-רוח וראייה רחבה, נפש טובה ויותר מכך - עין טובה. המאבקים המתמשכים על ניסוח זה או אחר, מלחמות הכבוד ושאר ההבלים לא מקובלים ולא מקדמים אותנו לשום מקום. בגלל המאבקים הללו נמנע האיחוד המיוחל ערב הבחירות הקודמות ובמקום מפלגה עם מספר (משוער) של עשרה מנדטים קיבלנו שני רסיסים נטולי יכולות מהותיות. ואם זכרוני אינו מטעני, גאוותו של כצל'ה והתעקשותו על קבלת תיק שר השיכון מנעה את כניסתו לממשלה. ועכשיו תארו לכם, קוראים יקרים, מצב היפותטי בו בממשלת נתניהו יושבים שבעה ח"כים, שלושה מ"הבית היהודי" ושלושה מ"האיחוד הלאומי". האם ההקפאה הייתה מתקיימת במצב כזה? ובמתכונתה הנוכחית? תמהני.
נסכם ונאמר: פוליטיקאים יקרים, הניחו למריבות הקטנוניות, גם אם הן צודקות, הגביהו את ראשכם מעל המים העכורים והובילו אותנו בעוז ובגבורה על-פי דרכה של תורה, מתוך ראייה רחבה כיאה למנהיגים בעם היהודי. אל תשכחו, ישנם עוד אנשים רבים בעלי איכויות וכישורים.

תאריך:  08/10/2010   |   עודכן:  08/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד פעם הם רבים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין חדש תחת השמש
יוסי שפניר  |  8/10/10 18:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שלמה פרלה
עריה המרכזיות של אירופה עדות לאחרונה להפגנות של אלפי עובדים זועמים המוחים נגד גזרות-צנע של ממשלותיהם    איום-איום
עו"ד דב אבן-אור
הנאום שנשא ליברמן באו"ם היווה סיבה למסיבה    סיבה נוספת למסיבה היא השינוי המתוכנן בחוק האזרחות    ליברמן על המוקד
מנחם ברוד
הרגלנו את העולם כולו שהצד היחיד שצריך להיכנע ולוותר הוא הצד הישראלי. איפה נשמע שצד אחד כובל את ידי הצד השני עוד בטרם נכנסים למשא-ומתן?
איתמר לוין
החוצפה של אהוד ברק שמטיף על מוסר ביחס לעובדים הזרים ממרום שבתו במגדלי אקירוב    על החוצפה של חברת החשמל ועל הניידניקית - הנודניקית עם הטלפון הנייד
אלכסנדר ס. שכטמן
שוב ושוב עולה לכותרות נושא השירות הלאומי או האלטרנטיבי לבני הישיבות או לבני המגזר הערבי, ומתסיס את הרוחות בקרב הציבור החילוני שתרם בשירות סדיר ועודנו תורם את חלקו במילואים; אלא שגם בנושא זה, חסרה תשתית ראויה שתסדיר את העניין מלכתחילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il