הבדלים בין קידום אתרים ממומן לקידום אתרים אורגני
|
|
- זמן - בפרסום ממומן בגוגל, האתר מופיע ישירות בתוצאות בחלק העליון; בקידום אתרים אורגני, תהליך ההופעה איטי יותר ולא בראש התוצאות.
- כסף - קמפיין ממומן הוא לטווח קצר יותר ולכן ההוצאה הכספית היא נמוכה יותר אך התוצאות מיידיות; קידום אתרים אורגני הוא לטווח זמן ארוך ולכן ההשקעה היא גדולה יותר והתוצאות איטיות יותר אך טובות יותר.
- תוצאות החיפוש - ברגע שנפסיק את הקידום הממומן, ניעלם מתוצאות החיפוש לחלוטין; בקידום אתרים אורגני, גם לאחר הפסקת הקידום, האתר יכול להישאר זמן רב במיקום שתפס.
- אחוזי הקלקות - קידום אתרים ממומן מוכיח את עצמו כיעיל לטווח קצר, אך אחוז ההקלקות עליו נמוך משמעותית מזה של התוצאה האורגנית הראשונה, וזאת מכיוון שבני אדם מגלים התנגדות טבעית למכירות ופרסום.
לסיכום: שילוב של שתי השיטות מהווה דרך יעילה להבאת תנועה ממוקדת בטווח הקצר לצד הטווח הארוך, תוך הבנה שלאחר שנתמקם בתוצאות נוכל להישאר שם כמה זמן אחרי שנגמר הקידום עצמו.
חשוב לזכור שקידום אתרים ממומן יעיל לטווח זמן קצר ולקמפיינים ממוקדים, בעוד שקידום אתרים אורגני פותח את האתר למגוון תוצאות חיפוש ולהופעתן זמן רב גם לאחר סיום השירות.
- במאמר הבא אכתוב על חשיבותה של אופטימיזציה לתהליך קידום אתרים אורגני.
|
קידום אתרים אורגני - קידום אתרים בגוגל
|
|
קידום אתרים אורגני, בשונה מפרסום, ממומן ומניב תוצאות רק לאחר מספר חודשים של קידום אינטנסיבי, לפעמים אף שנה לאחר תחילת הקידום. להבדיל מפתיחת קמפיין ממומן, שבו הקישור מופיע ישירות בחלקו העליון או בתפריט הצידי, בקידום אתרים אורגני הקישור יופיע היכן שהאתר ידורג על-ידי גוגל.
איך גוגל מדרג את האתר בתוצאות החיפוש?
גוגל מדרג אתרים בתוצאות החיפוש על-פי יותר ממאתיים פרמטרים שונים; על האתר שלנו לעמוד בכל הפרמטרים הללו, כדי למקם את האתר בתוצאות החיפוש; ככל שהאתר יהיה רלוונטי יותר לפרמטרים אלו, כך ידורג גבוה יותר; דוגמה לחלק מהפרמטרים החשובים לגוגל:
- תגיות מטא - (TITLE, Description, H1, H2);
- תוכן איכותי - תוכן מקורי ואיכותי;
- אופטימיזציה נכונה לאתר - שהאתר יהיה פתוח בפני גוגל;
- תנועה לאתר ביחס לביטוי ולרלוונטיות.
חשוב לזכור שישנם עוד פרמטרים רבים שגוגל מדרג על פיהם, ורק שילוב של כל הפרמטרים יחד יכול להניב תוצאות משמעותיות. קידום אתרים זהו תהליך שלוקח זמן וצריך לבצע אותו על ציר זמן של לא פחות מחצי שנה כדי לראות תוצאות משמעותיות באמת.
כשאנו שוכרים את שירותיהן של חברות קידום אתרים, אנו צריכים לשים דגש על קבלת דיווחים שוטפים על תהליך העבודה. מספר קישורים שנבנה בחודש, העלאת תכנים, ביצוע אופטימיזציה לאתר, מיקומים בכל חודש, תנועה שנכנסת ויחסי המרה.
ישנן חברות רבות בארץ שאינן מספקות את הדיווחים הללו בצורה מפורטת מספיק וכדאי לקבל הצעות מכמה חברות; חשוב לזכור כי חברות שמבטיחות לנו מיקום ספציפי בגוגל, או מבטיחות להכניסנו לעמוד הראשון - הן בעיה, מכיוון שאנו לא יכולים לשלוט בגוגל ובמתחרינו, אנו לא יכולים להבטיח מיקום ספציפי בתוצאות החיפוש. גוגל מעדכן את מנוע החיפוש כל הזמן, גוגל מטמיע שינויים באופן שהוא מדרג את האתרים בצורה שוטפת בכדי לייעל ולדייק בתוצאות. לכן חברות קידום אתרים יכולות להבטיח עבודה נקייה ומעשית, ולא תוצאות של ממש; חשוב לזכור שהעבודה הזו עובדת על סמך תוצאות בשטח, ובמידה שלא נראתה התקדמות לאחר שישה-שבעה חודשים, כדאי לשקול את שירותיהן של חברות אחרות.
|
קידום אתרים ממומן - פרסום בגוגל (PPC)
|
|
|
|
כל בעל אתר יכול להיכנס לחשבון ה-Adwords שברשותו ולפתוח קמפיין ממומן בגוגל. במידה שבחרנו לקחת קמפיין ממומן, נוכל לבחור את המילים בהן נרצה להופיע, כמה נשלם על כל קליק, ולצאת לדרך.
הקישור לאתרנו יופיע בחלק הממומן של תוצאות החיפוש, או בחלקו העליון ביותר או בתפריט בצד שמאל [ראה דוגמה מעלה לחלק העליון הממומן].
להקים קמפיין ממומן בגוגל זו דרך פשוטה וקלה להביא תנועה לאתר ולהגדיל את יחס ההמרה (המכירות), במידה שהשקנו מוצר חדש, או שירות חדש ואנו רוצים להגדיל משמעותית את התנועה אליו; קמפיין כמו זה, הוא דרך מצוינת לעשות זאת.
אנו משלמים לגוגל סכום כסף ומקבלים תוצאות מיידיות תמורת כספנו; תהליך פתיחת קמפיין הוא תהליך פשוט וקל, שכל מקדם אתרים מכיר ויודע, ויש מספיק מידע ומדריכים על גבי האינטרנט איך לפתוח קמפיין ממומן גם ללא שירות חיצוני של קידום אתרים.
כמובן שגם לסדר הופעת הקישורים בקמפיין הממומן יש חוקיות שיש לפעול על פיה כדי להופיע ראשון מבין הקישורים הממומנים, וכן האם נופיע בחלק העליון של העמוד או בתפריט המופיע בצד העמוד.
|
|