X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עסקים קטנים, ברובם, אינם מתייחסים לסוף השנה כנקודת ציון בניהול העסק החוסר בניהול מקצועי גורם לכך שבמרביתם לא מתבצע תכנון מסודר ולא נבנה תקציב שנתי הכולל את יעדי וצרכי העסק
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חודש דצמבר הוא חודש אינטנסיבי בעולם העסקים. בכל חברה גדולה המכבדת את עצמה דולקים האורות עד השעות הקטנות של הלילה. כולם עסוקים בסיכומי סוף שנה, הכנת תקציבים לשנה הבאה והכנת תוכניות ניהוליות שיבטיחו את השגת היעדים העסקיים בשנה הבאה. ככה מתנהלת מערכת עסקית בריאה.
לצערנו הגדול, אצל רובם המכריע של בעלי העסקים הקטנים במדינת ישראל, חודש דצמבר הוא עוד תאריך על לוח השנה, עוד חודש שבו מגלגלים את העסק ומנסים לשרוד עד לחודש הבא. במדינת ישראל פועלים קרוב לחצי מיליון עסקים קטנים, כ-50% מהם אינם שורדים את שנתם החמישית. רבות כבר נכתב על כך שחלק ניכר מהעסקים הקטנים מנוהלים באופן לוקה בחסר עקב העובדה שהם מנוהלים ע"י יזמים או אנשי מקצוע מתחומים שונים.
ההבדל העיקרי בין עסק קטן לעסק או חברה גדולה הוא הבסיס להקמת העסק והאופי הניהולי שלו. עסק קטן, לרוב, הוקם על-ידי יזם אחד או יותר שנמשך לפעולה מתוך רצון להעמיק תחביב, ידע מקצועי בתחום העסק, רצון לעצמאות כלכלית ועוד. נדירים העסקים הקטנים המכוונים להתנהל כעסק של ממש. רוב בעלי העסקים הקטנים מגיעים מפרופסייה מסויימת מאד אך ללא הכשרה ניהולית ועסקית מתאימה.
עלינו לקבוע בצער כי החוסר בניהול מקצועי גורם לכך שבמרבית העסקים הקטנים לא מתבצע תכנון מסודר ולא נבנה תקציב שנתי הכולל את יעדי וצרכי העסק - מה שגורם באופן ישיר לסגירה של עסקים רבים!
מרבית בעלי העסקים הקטנים חיים במצב תמידי של תגובה - לבקשות של לקוחות , לבנקים , לספקים ולעובדים בעוד שהתנאי הכמעט הכרחי להצלחה עסקית לאורך זמן הוא תכנון איך יעבוד העסק - מה נייצר? למי נמכור? איך נשווק ובאיזה מחירים? מה יעשו העובדים שלנו? וכמה כסף נצטרך לבקש מהבנק לצורך כך?
חודש דצמבר - תחילת שנה זו הזדמנות אמיתית לכל בעל עסק קטן שרוצה להצליח באמת לבחון את התוצאות העסקיות עד כה ולתכנן כיצד תראה השנה העסקית הבאה שלו. הציניים ודאי יאמרו כי בניהול עסק יש כל כך הרבה הפתעות, רובם כמובן לא נעימות ושכל תכנון יישאר רק בתיאוריה. הפתעות הם חלק מכל ניהול עסקי ועלינו לדעת להכיל גם אירועים והתפתחויות לא נעימות. יחד עם זאת, חלקנו הגדול נוטה להיות מופתע מדברים שבהחלט ניתן היה לצפות אותם מראש אם רק היינו מקדישים זמן לחשוב עליהם.
לדוגמא, בעיות תזרים המזומנים והמלחמות עם הבנק כל חודש אוקטובר, אחרי חודש החגים ומיעוט ימי העבודה שבו. הכנה של תוכנית עבודה ותקציב, וחשוב מכך בניית מנגנון "הפעלה" שיאפשר ניהול ע"פ התוכניות ובקרה חודשית על התוצאות הוא תהליך ניהולי שדורש ניסיון ומיומנות מקצועית.

הכותב הוא בעל חברה לייעוץ וליווי עסקי.
תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תכנון נכון וניהול תקציבי מתאים - גם לעסקים קטנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תגובתו של דובר צה"ל לדבריו של מח"ט הצנחנים מטרידה עוד יותר מאשר הדברים עצמם. מה היה קורה אם הוא היה מביע "דעה פרטית" על חיסול שבויים?
נסים ישעיהו
ניסינו להבין מדוע נמנע יוסף לכאורה מפעולה מתבקשת שהייתה עושה טוב לאביו וגם לו עצמו, הודעה לאביו שעודנו חי    התשובה היא שפעולה כזאת הייתה אולי גורמת הרגשה טובה בשלב המיידי אבל עושה נזק קשה בטווח הארוך
יורם דורי
הסכם השלום עם מצרים וגם הסכם השלום עם ירדן לא החלו בתיווך אמריקני, אלא בשיחות חשאיות בין מקורבים ולא בשיחות קרבה    הסכמי אוסלו גם הם נולדו במו"מ ישיר וחשאי הרחק מעין הזרקורים ומעין האמריקנים    מה הן המסקנות לימינו אנו, בהם אין מו"מ באופק?
אברהם (פריצי) פריד
פרקליטים ללא תמיכה    שר אומלל מתריע    ציוצים במפלגת העבודה    לא להשקות בגשם    מהומות איטלקיות    מסעדות כשרות וטרפות    ילדים וגן חיות    הוועד של השופטים
רועי רז
במידה שנתניהו, בנו של ההיסטוריון בן-ציון, אינו רוצה להיזכר בהיסטוריה כמנהיג הישראלי שדחק בפלשתינים לבצע מחטף נוסח הכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה, עליו לרוץ למשא-ומתן אמיתי, ועכשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il