X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינה המכבדת את אזרחיה ורוצה את תמיכתם ושירותם ביום אסון או ברגע של החלטות גורליות חייבת לעשות מעשה ולהקים מערך רציני יותר בעורף
▪  ▪  ▪
מדינות האזור מוכנות להתגייס [צילום: פלאש 90]

תנועת אומ"ץ התריעה זה מכבר בנושא רעידות האדמה, פנינו לשר השיכון ולשר הפנים וזכינו להתייחסות מזערית בנושא חמור זה הקשור לחיי אדם. לצערנו עד ליום השריפה ביערות הכרמל, לא חדרה לתודעתכם ולתודעת הציבור עד כמה מדינת ישראל אינה ערוכה לאסונות ולמצבי חרום.
רעידת אדמה - אומנם הוקם גוף בשם רח"ל (רשות חירום לאומית) שמתפקידו להכין את הגורמים השונים בפני אסונות לרבות רעידות אדמה, אלא שגוף זה עד היום לא עסק בזאת במלוא כובד הראש למרות שהוקמה ועדת היגוי לפני כשנתיים, אושרה תוכנית לחיזוק מבני ציבור ביניהם בתי ספר ובתי חולים ואף אושר תקציב בסך 3.5 מיליון שקל. לא נעשה כמעט דבר. כיום לשנת 2011 תקציב ועדת ההיגוי עומד על 0 שקלים.
זאת ועוד, בעיית יישום תמ"א 38 לחיזוק מבני מגורים שניבנו לפני שנות ה-70 עדיין קיימת במלוא עוצמתה. הרשויות אינן מאפשרות זירוז התהליכים, המדינה לא החליטה עדיין איך לקצר אותם, אפילו תוך כדי כפייה על דיירים סרבנים לאפשר את חיזוק המבנה. המדינה לא פתרה על-ידי התמ"א 38 כפי שהיא הוצעה את בעיית חיזוק מבני המגורים באזורים המועדים לרעידת אדמה, כמו אזור השבר הסורי אפריקני, קריית שמונה, טבריה, צפת, ירושלים ועוד.
מגיפה - כגון שפעת החזירים, המדינה מיהרה להצטייד בחומר חיסוני בעלות של 5 מיליון שקלים שמאז כבר פג תוקפו, והחומר נזרק מבלי שנעשה ברובו שימוש, בעוד שהמחסור באחיות, במיטות אשפוז ובבעיות ארגוניות במערך הטיפול הרפואי הדחוף עדיין לא טופלו ולא נפתרו - והם עלולים לבוא לידי ביטוי באסון הבא.
מתקפת טילים - פרק בפני עצמו מהווה הנושא הביטחוני שקשור במיגון העורף מול מתקפת טילים והתקפה כימית. נושאים אלה אסור שירדו מעל סדר היום אפילו לשעה אחת.
מדינה המכבדת את אזרחיה ורוצה את תמיכתם ושירותם ביום אסון או ברגע של החלטות גורליות חייבת לעשות מעשה ולהקים מערך רציני יותר בעורף.
השריפה שהתרחשה הבהירה והבעירה היטב נקודות נוספות. מדינות האזור מוכנות להתגייס כשמדובר באסון טבע או באסון שאינו על-רקע ביטחוני, הן עושות זאת מהר וברצון רב.
תנועת אומ"ץ מציעה לנצל את ההתעוררות הציבורית שחלה באחרונה וקוראת להקים מערך אזורי לטיפול בהתרחשויות ובאסונות שכאלה.
כל מדינה יכולה לתרום מכוחה ויכולתה.
מדינת ישראל למשל מצטיינת באנשי רפואה מעולים, ביכולתה לגייס תרופות ובכלבנים לאיתור נפגעי הריסות. רוסיה בעלת יכולות טובות יותר באספקת מטוסים לכיבוי דליקות, ולמדינות אחרות יש יכולת טובה להתמודד עם שיטפונות ונזקי מים.
האם זו לא הזדמנות נפלאה לארגן קואליציה של מדינות האזור לחסוך בכוח אדם וכסף ובעיקר לנצל זאת ליצירת קשרי ידידות ומחויבות גם עם מדינות הנחשבות לאויבות.

הכותבת היא ח"כ לשעבר, יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי.
תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם הר-לב
"לא יהיו אולפני שידור בת"א! גלי צה"ל יועתקו ראשונים וימוקמו בבסיסים של כל החילות, תוך 30 יום! - כולם יעברו לפריפריה!"    למה? כי רק כך תכיר התקשורת את המציאות ותבין מה שברור לעם ישראל, זה שלא עטוף בשמיכת מגן עבה כמו האליטות בת"א
פרופ' יהודה קידר
קיימת תוכנית שלום שגובשה על-ידי יצחק רבין ויאסר ערפאת (1994), ואפשר לחתום עליה - לאלתר    אנא, הביאו לידיעת כל חברי הכנסת, בייחוד הערביים וכן לכל הנוגעים בדבר, וגם לנתניהו ולאבו-מאזן - עכשיו    הבה נקדם שלום ודו-קיום שוויוני, ללא הפליה גזענית
עקיבה לם
חוק הגיור שעבר בקריאה טרומית אינו משפר דבר, אלא משמר את הבעיה הקיימת    הפתרון הוא אחד: הרב הראשי חייב לחתום גם הוא על הגיורים הצבאיים, גם על אלו שנעשו
צבי גלברד
יש להשיב את כל המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים לארצם ללא הבדל דת/גזע/מין/גיל. אנו דורשים למנוע "ערבוב" או "שילוב" שלהם בישראל. אנו קוראים לממשלה, אל תעצרו, תמשיכו בכל הכוח לגרש את כל המסתננים והשב"חים
איתן גנור
שר הפנים לא דובר עברית אלא חרדית, שפה שנוצרה עם הקמת המדינה וכניסת מפלגות חרדיות לפוליטיקה    ניקח לדוגמה את המילה "אחריות". בעברית פשוטה פירושה שתוצאות העשייה או המחדל שבתחום האחריות חלות על הנושא באחריות; בחרדית פירושה שמחויבות השר היא רק למגזר שלו, ואין לה כל קשר למשרד הממשלתי שהופקד בידיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il