X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיכאל שרון פסיכולוג ניסויי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מערכות המדינה נחשפות כיגעות, חורקות ולא מתפקדות. עתידנו רעוע. הרחש הפשיסטי הפך לנורמטיבי, וכוחות החיים שבנו דוכאו יש לפעול ליצור מציאות ישראלית שיש בה יעילות מערכתית ואיכות של חיים ראויים
▪  ▪  ▪
המערכות חורקות [צילום: AP]

השריפה בכרמל הייתה אירוע מכונן: באופן הבוטה ביותר נחשפה חולשתנו ונזקקנו לסיוע מדינות זרות, כמו בזמן הרכבת האווירית של ניקסון במלחמת יום כיפור. מערכות מדינה נחשפו כמערכות יגעות, חורקות ולא מתפקדות. כך נגלים ביום-יום פקקי התנועה האיומים שבהם נלכדים אזרחי ישראל, הבירוקרטיה המטרטרת, והעומסים הכבדים בבתי החולים, בהיעדר כוח-אדם. קריסת מערכות זאת מלווה תכופות בהרבה מהומה, כמו התרוצצות כוחות המשטרה באסון הכרמל.
באופן מוחשי ביותר הלמה בי התחושה שעתידנו רעוע, ושיהיו פה אסונות ענק ללא מושיע, במקרה של התקפת טילים במלחמה עם אירן, סוריה והחיזבאללה, בהיעדר שלום צודק לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. ועם זאת, ממשיכה השחצנות: ברק מתנגד להסכם פיוס עם טורקיה (מדוע לצרפה לאויבינו?), הגם שמעשיהם של קובעי המדיניות הדגימו שהם האחרונים להכיר בתעמולה שהורו ליצור: המצור על עזה הוקל, ובימים האחרונים נרמזה נכונות להביע חרטה ולשלם פיצויים לאזרחים הטורקים שנורו.
מזה זמן אין עוד כמעט כל דיווחים חדשותיים בנושא השלום, והמדיה הפכה לרוב למשמימה, ומוצפת בידיעות-פנים טריוויאליות. המתנחלים ממשיכים לפרוע בחקלאים פלסטינים, ולאחרונה התבשרנו כי בארות ומקורות מים בגדה מופקעים והופכים לאתרי תיירות כביכול. הושתק המידע על עצי הזית שממשיכים להיגדם, על אודות נדל"ן פלסטיני המופקע, ועל תושבים המגורשים מבתיהם. הוצנע מאמרו האחרון של תומס פרידמן, בעל הטור הנחשב ב"ניו יורק טיימס", שבו הוא כתב שארה"ב צריכה לאיים על ישראל בקיצוץ הסיוע, לשם קידום שיחות השלום שנתקעו.
היסט החדשות לטריוויה גם מיסך את הידיעה המוצנעת בדה-מארקר (ב-11.11.10), שלפיה מצבה הכלכלי של ישראל רחוק מלהיות שפיר - בין היתר ירדו ייצוא ההיי-טק - ב-22%, ייצוא הטקסטיל - ב-20%, וייצוא התרופות - ב-34%. הגירעון בסחר סחורות מסתכם השנה ב-7.3 מיליארד דולר, לעומת 4.9 מיליארד בשנה שעברה. בכל זה הבליח לרגע כברק הדו"ח על העוני המאמיר לממדים חסרי-תקדים, אך השקט הנורא חזר להשתרר בים ידיעות הטריוויה.
המהלומות הקשות והבוטות שהביאו להשתקה ולאימה הן מאחורינו - מלחמת עזה, פרשת המשט, השתקת ח"כ חנין זועבי, ולצידן שורת הרשעות בחתרנות של אנשי דת ואנשי ציבור פלסטינים ישראלים. הרחש הפשיסטי בדמות הצהרת אמונים למדינה יהודית, דבר המעמיק את הדה-לגיטימציה של הזהות הפלסטינית בישראל, ובעניין מכתב הרבנים שונא-הזרים - הפכו עד מהרה בשיח מיתמם לעניין נורמטיבי.
בכל זה יש מתקפה כנגד האינטגרטיביות שלנו, כיצורים המובנים לתכלית ולעשייה. מאפיין מרכזי של האדם, לפי אריסטו, הוא ה"טלוס" - התכלית. ואילו כאן, הולך ונאכף על הרוחות החופשיים והתוססים בישראל מצב של אי-תכליתיות, כאשר הכל מתפוגג ואינו משאיר אחריו כל חדוות מעשה. קודם היו עוולות קשות וצורמות, בעקבותיהן באו מהלומות על היושרה שלנו, וכרגע שורר שקט - לא כי המצב באמת אופטימלי ורגוע, אלא כי דוכאו כוחות החיים שבנו. לכל זה יש השלכות קשות על ההוויה התודעתית-מדינית שלנו, ואף על יזמותנו הספונטאנית. יש לפעול ליצור מציאות ישראלית רחומה ונוטת חסד יותר, שיש בה יעילות מערכתית, איכות של חיים ראויים, צדק ומוסר.

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי-תוחלת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
למה אתה דואג
ציוני  |  16/12/10 16:20
2
בקשה למחבר
אבישי בן חיים  |  16/12/10 18:59
 
- אכן,הפסיכו עורך עלינו ניסויים,
פלא יועץ   |  17/12/10 06:15
 
- תגובה
יוסי פלס  |  17/12/10 21:45
3
מ.שרון....
י.ש  |  16/12/10 19:18
4
ל-2: פאשיזם הוא תפעול כוחניות
מ.ש  |  17/12/10 05:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מותו של יעקב אבינו מסמל את תחילת שעבוד מצרים, משום שאז מסתבר לראשונה לבני ישראל שהם מצויים בבית עבדים    את שורשי השעבוד יש לחפש עוד קודם, דווקא בהצלחתם להשתלב במצרים
יגאל לביב
דיירי העשירונים העליונים נהרו בשנים האחרונות למגדלי מגורים    השריפה במגדל שלום, ועוד יותר השריפה בכרמל, המחישו להם שבמגדלים אין הגנה מאלימות האש    אך לדיירי מגדלי הצמרת יש די השפעה לדאוג ששיקום מכבי האש יכלול ציוד ואימון מיוחדים לבניינים רבי-קומות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מדוע אין לסגור את בית החולים ההיסטורי ביקור חולים?    מדוע צריך שילוט עברי במזרח ירושלים?    התרבות בבירה - עלה תאנה?    ומי התריעו על קריסת שירותי הכבאות? ניחשתם, החרדים    וגם: אוזן קשבת    תגובות
רפי לאופרט
מתנגדי חוק משאל-העם בנושא שימור הריבונות הטריטוריאלית של ישראל, הם הניאו-אנטי-דמוקרטים שלנו
מרגלית מולנר גויטיין
ב-8 בדצמבר 1980, לפני 30 שנה, נרצח ג'ון לנון ונגדעה באיבה יצירה חשובה ורבת השפעה של אחד המוסיקאים החשובים במאה ה-20. ג'ון וינסטון לנון ייזכר גם בזכות מעורבותו הפוליטית ודעותיו הליברליות שהשפיעו על הדור של מלחמת וייטנאם.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il