X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יושב-ראש שלוחת אומ"ץ חברתי קוראת להוקיע ולהקיא אנשים - וגם בני נוער - אלימים מילולית ופיזית מחברתנו השסועה והמפורדת תופעת מפלצות האדם האלו, יוצרת מצב חדש ומסוכן במדינה ומשמשת כר נרחב לפעילות אלימה
▪  ▪  ▪
די לאלימות! [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

האם הייתם מוכנים להתגורר בשכנות לאיש העולם התחתון? שאלה רגישה זו נשאלה בתוכנית טלוויזיה בימים האחרונים. שאלה נוספת, מורכבת הרבה יותר - האם נכון וראוי לפרסם שמות של פדופילים לאחר ריצוי עונשם, כדי שהילדים וההורים הגרים בקרבתם יראו, יידעו וייראו? ועוד שאלה - האם יאה לאזרחי ישראל להצית דירה של מסתננים אפריקנים באשדוד באישון הלילה שרק בנס הם הצליחו לנוס ולהציל את נפשם?
וגם - האם מוסרי למנוע השכרת דירות לעובדים זרים, פליטי דרפור ואזרחים זרים אחרים בעלי עור כהה, במחוזותיה הדרומיים של תל אביב, מחשש לירידת ערך הדירות? וכשמדובר בבני המיעוטים, או באופן ברור יותר - ערבים ישראלים - האם קיימת הזכות לתושבי בת-ים לדרוש, להפגין ולהפעיל אלימות כדי שלא יוכלו להתגורר בקרבתם? והאם תושבי צפת חרדיים, יכולים באמצעות עצומה רבנית רבת-משתתפים, להוציא פסק החלטה שלא להתבולל חלילה בין אותם זרים מוזרים, רוסים שיהדותם מוטלת בספק, ערבים, גויים, שחורים?

כר נרחב לפעילות אלימה

האלימות הפיסית והמילולית המפורטת לעיל יוצרת מצב חדש ומסוכן במדינה ומשמשת כר נרחב לפעילות אלימה, גם של בני נוער. דווקא בימים אלה, כשהתגלתה מסכת אלימות בה היו שותפים שלושה נערים שמגיל 12, במשך שנתיים שלמות, התעללו בנער קטין בן גילם, הרסו את גופו ונשמתו - חייבת להישאל גם שאלה אחת נוספת: האם לגור בקרבת אותן "משפחות טובות" - נכון יותר, כלכלי יותר, בטיחותי יותר? ערך דירתנו לא יירד? האם לפרסם שמותיהם אינו מוסרי יותר? האם עורם הלבן מעיד על זכותם, צחותם? אבל במקרה זה אנחנו שותקים, אין הפגנות, לא שלטים, לא עצומות.
באיטליה, לאחרונה, בהחלטה תקדימית חייב בית המשפט את הוריהם של חמישה צעירים לשלם פיצוי של 450,000 אירו לצעירה שנאנסה בידי בניהם. בית המשפט במילאנו הטיל את האחריות על הורי הנערים שביצעו אונס קבוצתי בנערה בת 12. ההורים הואשמו בכך כי לא ליוו את תהליך גידול בניהם בהקניית מסרים חשובים, כמו "כיבוד רגשות ורצונות הזולת"; לדעת השופטת, "ההורים לא נתנו מספיק את דעתם לאחריות ולהטמעת הערכים".
ואנחנו, המדינה חסרת הסובלנות כלפי האחר, השונה, איננו אפילו דורשים את ענישת אותם הורים שלא מילאו את תפקידם, שלא הקנו לבניהם ערכי חיים בסיסיים, שגידלו בין כתלי ביתם מפלצות אדם, המרעילות את החברה יותר מכל ומשמשות דוגמה נפסדת וקלוקלת לבני נוער אחרים בני גילם. והם, הנערים, בכלל לא נראו שונים... אבל יש להוקיע ולהקיא אנשים כאלה מחברתנו השסועה והמפורדת.

הכותבת היא חברת-כנסת לשעבר וכיום מכהנת כיו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי.
תאריך:  24/12/2010   |   עודכן:  24/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להוקיע ולהקיא
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אני מעדיף לגור הרחק מפעילת
אומץ חברתית  |  24/12/10 12:20
2
מסר דחוף לאראלה גולן:
צבי גלברד  |  24/12/10 14:17
3
מין שאינו מינו
אורי... .  |  25/12/10 17:04
4
חבלי משיח כוללים גם חוצפה
zip  |  25/12/10 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מדוע נקרא ספר שמות בשם זה?    מי הן שפרה ופועה?    כמה כובעים חבשה מרים הנביאה?    על לידתו של מנהיג שעשה היסטוריה
שולמית קיסרי
מיקי חיימוביץ' התעייפה    משפחתו של גלעד שליט התייגעה    אדם חרדי: "הממסד הדתי משחית את מרקם המדינה"    מנכ"ל קופ"ח מאוחדת לא מתפטר    אורלי אינס הלא-מעניינת שוב בכותרות    כבאים וכבאות לא מופיעים בכלל בתוכנית הכלכלית    התעייפתם? בכל-זאת, המשיכו להילחם!
נפתלי רז
ההריסות הנחושות והאכזריות של הכפר הבדואי מעוררות תהיות    האם מישהו חושש מיישום המלצות ועדת השופט גולדברג, או מניצחון של נורי אל-עוקבי במשפטו העקרוני, שיאפשרו לכפריי אל-עראקיב לחזור לתמיד לאדמותיהם?
נסים ישעיהו
המחלקה של מתנגדי הגאולה, אלה שנדמה להם כי מהגלות הם מפיקים תועלת רבה יותר מזו שיכולים לקבל מהגאולה, קטנה מאוד מספרית, אבל פעילה ביותר ומזיקה מאוד    עוד לפני שמתחיל תהליך הגאולה היא פועלת למנעו או לעכבו
יריב מוהר
יש להבדיל בין גזענות "רגילה", הצומחת בקהילה מוזנחת, ענייה ומפוחדת, כבשכונת התקווה, לבין גזענות של שנאה ופשיזם, כשל ח"כ מיכאל בן-ארי, שהיא הראויה להוקעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il