X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הריבית הנמוכה של בנק ישראל ביחד עם התשואות הנמוכות של איגרות חוב קונצרניות וממשלתיות, או במילים פשוטות "היעדר אלטרנטיבות" צפויות להטיב עם שוק המניות
▪  ▪  ▪

שוקי המניות
הריבית הנמוכה של בנק ישראל ביחד עם התשואות הנמוכות של איגרות חוב קונצרניות וממשלתיות, או במילים פשוטות "היעדר אלטרנטיבות" צפויות להטיב עם שוק המניות.
בדרך כלל את גל העליות המשמעותי הראשון אחרי מפולת, מובילות המניות הקטנות שקודם לכן גם ירדו הכי הרבה. הן נהנות מההתאוששות המשמעותית ביותר בהתחלת העליות אבל אחר כך מאבדות עוצמה לעומת המניות הגדולות יותר. על כן צפוי מדד המעוף להשיג את התשואה הגבוהה ביותר ב-2011.
ת"א 25 צפוי להוביל את מגמת העלייה. היעד למדד המעוף הוא 1750 נקודות כלומר התחזקות בשיעור של כ-35%. גם ת"א 75 צפוי לעלות בשיעור ניכר ולסיים עם עלייה של כ-30% ומדד היתר צפוי לעלות פחות ולסיים עם התחזקות של כ-25%.
הענפים העדיפים להשקעה הם מניות הבנקים וחברות הביטוח, חברות הנדל"ן, חברות האחזקה והמסחר ושירותים. לעומתם צפויות מניות הכימיה, התעשיה, כמו גם מניות החשמל ואלקטרוניקה לסבול מחולשה יחסית ולעלות פחות.
שוק איגרות החוב
איגרות חוב ממשלתיות
עקום התשואות באיגרות החוב הממשלתיות השקליות צפוי להפוך שטוח עוד יותר, הריבית קצרת הטווח תעלה במעט אבל לא בשיעור שיניב הפסדים למשקיעים בו. לעומתו צפויות התשואות בארוכות לרדת ולהניב רווחי הון של כ-5% למשקיעים בהן כך שבסך הכול המשקיעים בשקליות הארוכות עשויים לקבל תשואה כוללת דו ספרתית גם בשנה הקרובה. תנאי השוק יצרו מצב בו פערי התשואה באיגרות החוב השקליות הקצרות והארוכות גדולים מדי ונובעים בעיקר מהורדה מהירה של הריבית במשק בזמן המשבר. תיקון עיוות זה צפוי להמשיך ולגרום להשתטחותו של עקום התשואות .
עקום התשואות של הממשלתיות הצמודות אינו צפוי להשתנות באופן משמעותי כי בעקום התשואות הממשלתי הצמוד לא קיים אותו עיוות כמו בשקלי הממשלתי.
איגרות חוב קונצרניות צמודות מדד
גם שוק איגרות החוב צפוי להניב תשואות חיוביות אבל ככל שעובר זמן והתשואות יורדות עוד יותר כך גם גדל הסיכון שבהשקעה בו. תשואות התל בונדים צפויות לחזור ולרדת, תוך עליות שערים מתונות.
הפער בין איגרות חוב ממשלתיות לקונצרניות צפוי להמשיך ולהצטמצם לרמה סבירה המשקפת סיכון אי תשלום סביר של הקונצרניות הגדולות על הממשלתיות שצריך לעמוד על כ-1.5%-1%. התשואה הגלומה באיגרות התלבונד היא כ-2.3%. אם נוסיף הצמדה למדד המחירים לצרכן בשיעור של כ-2% וגם רווחי הון בשיעור של כ-2% נוספים מירידה של חצי אחוז בתשואה נקבל רווח צפוי נאה. על כן צפויים התלבונדים לעלות בממוצע בכ-6%-6.5% במהלך 2011 ותשואתם תרד בממוצע לכ-1.8%.
מטבע חוץ: שער הדולר-שקל
לא ניתן לדעת מהי המגמה ארוכת הטווח בדולר ועל כל קשה לחזות. מכיוון שסיכוייה של כל תחזית על שער הדולר להתקיים היא כ-50% בלבד. אני נמנע מלחזות מה יקרה בשוק המט"ח.

בועז אילון הינו מנכ"ל בית השקעות תטא1
תאריך:  07/01/2011   |   עודכן:  09/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוברט אלבין
מחקרים רבים שבדקו את יחסם של עובדים למקום העבודה מצאו כי הגורם המרכזי המעצב את נאמנותם של העובדים לחברה שבה הם מועסקים הוא היחס שהם מקבלים ממעסיקיהם וממנהליהם
אברהם פכטר
הנשיא ניקסון התפטר ומיד קיבל חנינה    הנשיא קלינטון בעקבות פרשת לוינסקי עמד להיות מודח, אך ניצל    הנשיא קצב מונה לתפקידו מטעמים פוליטיים, בלי להתחשב באישיותו והתנהלותו הבעייתית בענייני נשים. ידעו ושתקו - ועכשיו אוכלים את הדייסה
רפי לאופרט
עוול עושה התקשורת לבני משפחות נופלי אסון הכרמל, כאשר "מבינה" את כאבם, "מקבלת" את כעסם ואינה "צולבת" אותם על התנהגותם בטקס הממלכתי לזכרון הנספים    "סימפטיה" מעושה זו עלולה להביא לכך שלתקדים מבזה זה יהיו בעתיד ביטויים קשים יותר וחמורים יותר מצד אנשים יציבים עוד פחות, או מצד מי שיחשבו שאובדנם גדול מהאובדן הנוכחי
עפר דרורי
צה"ל, ברצונו להצטייר כצבא נקי, יורד לצערי מהפסים ופוגע אנושות במוטיבציה לשרת בו, בטח ביחידות קרביות
עמית עוז
הצעתו של יוסי ביילין לחון את קצב מטייחת את השפל המוסרי שאליו הגענו    חשוב שהציבור ייחשף לסכנה שבהצעה של איש ממחנה השמאל ששימש מצפן מוסרי בדעותיו ומעדיף זקיפות קומה לאומית בכל מחיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il