X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אם מישהו קורא לך לעלות לחדר שלו במלון בתירוץ עלוב, אל תעלי. בטח לא אם חודשיים לפני כן הוא אנס אותך. ואם כבר עלית והוא פתח לך את הדלת בלי מכנסיים, אל תיכנסי. תברחי. מהר
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: מן הטלוויזיה]
כן, אני יודעת. הוא חשוב, והוא סמכותי, ומי את בכלל? את קטנה ומבולבלת, לא רוצה לצאת מטומטמת, וגם אין לך הוכחות רק פרפר מציק בבטן שאומר לך שמשהו פה לא בסדר

הם מחכים לך בכל מקום אליו את הולכת. בקולנוע, בתיאטרון, ברכבת, באוניברסיטה. את סוגרת מאחורייך את דלת שירותי הנשים, והנה הם שם, דורשים ממך: אל תשתקי. תתלונני, תצעקי, אל תרגישי אשמה. הסטיקרים של מרכזי הסיוע מחפשים אותך וקוראים לך לחפש אותם.
והנה מה שהם לא אומרים לך: תברחי, תתחמקי, תסרבי, תתפטרי. שלמי את המחיר ואל תאנסי. את זה אסור לומר. הארגונים המאוד חשובים האלה, כמו גם כל מערך הסיוע הנפשי הראוי להערכה ולכבוד, מכינים אותך לקרב של היום שאחרי, ולא אומרים מילה על מה לעשות בזמן אמת. זה אסור. זה לא תקין. איזה חוק תקינות אבסורדי קובע שאם שואלים אותך למה לא ברחת, בעצם מאשימים אותך באונס. שטות איומה. זכותה של אישה להיות במצב אינטימי עם גבר, ועדיין להציב לו גבולות. ולגבר אסור בשום פנים ואופן לקחת בכוח, ולא משנה מה הנסיבות. אבל מרוב תקינות פוליטית, בהפוך על הפוך, הם בעצם אומרים לך: אין מה לעשות, תאנסי ואחר כך תתלונני.
אז בואי אני אגיד לך, כאישה אל אישה: אם מישהו קורא לך לעלות לחדר שלו במלון בתירוץ עלוב, אל תעלי. בטח לא אם חודשיים לפני כן הוא אנס אותך. ואם כבר עלית והוא פתח לך את הדלת בלי מכנסיים, אל תיכנסי. תברחי. מהר. לא, זה שנכנסת לחדר לא עושה אותו פחות אשם במה שקרה אחר כך. אבל מה זה עוזר לך עכשיו להיות צודקת?
כן, אני יודעת. הוא חשוב, והוא סמכותי, ומי את בכלל? את קטנה ומבולבלת, לא רוצה לצאת מטומטמת, וגם אין לך הוכחות רק פרפר מציק בבטן שאומר לך שמשהו פה לא בסדר. אולי. לא בטוח. אבל כך נראה. הפרפר הזה שמסתובב לך בלי מנוחה בבטן הוא ההוכחה. את לא צריכה יותר מזה. נכון, ייתכן מאוד שתאבדי את מקום העבודה שלך בגלל זה. אבל האמת צריכה להיאמר: זה מחיר שצריך לשלם. למען הנפגעות הבאות אחרייך מישהו צריך להיות אמיץ מספיק כדי לשאול אותך למה לא ברחת משם לפני האונס. רק כך תיווצר נורמה שבה אישה תוכל להתלונן על גבר על הצעה מגונה, גם בלי לתפוס אותו עם המכנסיים למטה.

חוק יסוד יונה המטפטפת

מוישה מוכן להוציא את האופניים מהמקלט, בתנאי שנתי מקומה שתיים ילמד כבר לסגור את דלת הכניסה. בגללו תמיד נכנסים חתולים

מוישה מקומה חמש רוצה מעלית שבת. פעם בשבוע, חצי שעה בבוקר וחצי שעה בצהריים. אם אפשר גם חצי שעה בערב, וזהו. צילה מקומה ראשונה אומרת שהוא היה צריך לחשוב על זה קודם, לפני שבחר את קומת הפנטהאוז ולפני שהעדיף על פניה את יונה בוועד הבית. טולי מוכן לפשר, אבל שקודם מוישה יפנה את האופניים של הבן שלו מהמקלט לפני שהוא בא בדרישות.
מוישה מוכן להוציא את האופניים מהמקלט, בתנאי שנתי מקומה שתיים ילמד כבר לסגור את דלת הכניסה. בגללו תמיד נכנסים חתולים. החתולים לא באים בגלל הדלת, מתקומם נתי. הם באים בגלל המיץ של הזבל שפנינה מקומה שלוש מטפטפת על כל המדרגות. פנינה אומרת לנתי שהיא הייתה מנקה אחריה, אבל הריח של הזבל לפחות מנטרל את הריח של האוכל המרוקני של אשתו הסתומה. מוישה רוצה לעלות לבדוק את האוכל של אשתו הסתומה של נתי, אבל אין לו כוח לעלות ברגל. אז שמישהו כבר יתקין פה מעלית שבת. יונה אומרת שהסתומה דווקא מכינה עוגיות מרוקאיות נהדרות, אבל אז טולי צורח שמישהו מכניסה ב' חסם להם את החנייה, אז כולם רצים לכביש. וכן, בטח. אחר כך נסגור גם את עניין המעלית של שבת.
חוק המעלית שהולך ותופס תאוצה בכנסת בימים אלה יחייב דיירי בניין שבו פועלת מעלית אחת בלבד, להפעיל אותה במתכונת שבת על-פי דרישה של רבע מדיירי הבית ומעלה. זה אולי חוק חשוב שיביא רווחה לשומרי השבת שבינינו, אבל יש בו גם משהו קצת עצוב. הנחת היסוד שלו היא שאנחנו לא יכולים לנהל אפילו חיי שכנות נורמליים בלי שהחוק יכנס לנו לחדר המדרגות עם עורכי דין ומשטרה. אגב, מיד אחרי חוק המעלית צפוי לעבור חוק הכביסה המטפטפת של יונה על המכונית של נתי, וחוק טולי שעוד לא החזיר חצי כוס סוכר לצילה מקומה ראשונה.

לקראת הסוף

העולם ימשיך להסתובב על צירו גם ב-22 במרס השנה. כל זה, כמובן, בתנאי שהירושלמים לא הולכים להפוך את העולם

תראו, אני לא מכירה אתכם אישית, אבל אתם נראים לי כאלה שלוקחים את החיים ברצינות. אז תפסיקו עם זה. הרולד קופינג, חוקר בריתות (החדשה והישנה) מקליפורניה ומחשב קיצים להנאתו, הודיע השבוע שלצערו סוף העולם קרוב משחשבנו. בניגוד להשערתו הקודמת כאילו סוף העולם יתרחש ב-2012, על-פי חישובים מחודשים נראה כי כדור הארץ הולך להזדכות על עצמו כבר ב-2011. אם לדייק: ה-21 במרס 2011, הוא ט"ו באדר ב'. שושן פורים, בשבילכם.
לפני שאתם זורקים נעל על הבוס ונוסעים לעשות חיים חודשיים באיי סיישל, כדאי לציין שקופינג כבר שיער בעבר אי אלו סופי עולם שככל הידוע למערכת 'מקור ראשון' לא התממשו.
ובכל זאת קופינג לא עובד בחלל ריק. הוא חישב איזה משהו כפול משהו בחזקת שתיים, והגיע למסקנה המדעית שהפעם התאריך הזה הוא-הוא סוף דבר. אני באופן אישי לא מאמינה בחישובי קיצים שאין בהם הכפלה של לפחות משהו בחזקת שבע, אויזה שורש נקודה משהו לקינוח. אבל יש לי הרגשה שגם קופינג עצמו בן ה-88 לא מבזבז בשעה זו את שארית הפנסיה שלו באיזה פאב, לא שורף את החסכונות בשביל הכיף של לראות דולרים בוערים, וגם לא מעשן ג'וינטים סתם כי אין לו יותר מה להפסיד. רבותיי וגבירותיי, נראה שלמרות הקסם שבעניין, העולם ימשיך להסתובב על צירו גם ב-22 במרס השנה. כל זה, כמובן, בתנאי שהירושלמים לא הולכים להפוך את העולם עד דלא ידע לאיזה צד הוא מסתובב.

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  12/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעה מגונה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר גזעני פרימיטיבי וחשוך ל"ת
הבנתם מה זה?  |  12/01/11 10:17
2
יופי של מאמר
פ.ר.  |  12/01/11 10:30
 
- זבל של מאמר
2=1+1  |  12/01/11 11:30
3
צודקת!!! ל"ת
גיל רונן  |  12/01/11 11:47
 
- צודקת בחזקה שביעית לפחות!
ירון זכאי  |  12/01/11 13:24
4
בואי נמשיך את הכתיבה המאלפת
בינך לביני  |  12/01/11 13:18
5
מאמר חכם ומוסרי
yehudi  |  13/01/11 14:07
6
שכויח ל'הצעה (ה)מגונה'
רבקה כהנא  |  23/01/11 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גליה בן-ארי
לפעמים זה קורה בבת אחת ולפעמים בהדרגתיות, ההורה שלנו, שהיה רגיל לעמוד ברשות עצמו, נופל למשכב או נחלש ומוצא עצמו נדרש לשינויים והתאמות באורח חייו    במצב זה, גם ילדיו או משפחתו הקרובה נדרשים לבצע היערכות מיידית שאינה פשוטה    כיצד ניתן לקבל מידע נכון ועדכני על-מנת שהמטופל יזכה לטיפול המיטבי?
אלי לרנר
כיצד יש להכין את השטח לנטיעות? מהו שימוש בטוח בכלי העבודה? כיצד יש להדביר עשבים? ומה נדרש לעשות ביום השתילה? - כל מה שצריך לדעת לפני שהולכים לנטוע עצים בט"ו בשבט
ענת פרסמן
רגע לפני שמחליטים לבנות אתר אינטרנט כדאי לרדת לעומקם של דברים בטרם הלקוח ילך לאיבוד    עד לאיזה שלב בבנייה יגיע האתר? מה קורה ביום שאחרי העלייה לאוויר? והאם האתר מממש את הפוטנציאל העסקי שלו?
ריקי רט
הסטנדאפיסט יאיר אורבך אינו נוהג לבחור קורבן אקראי מהקהל ולחבוט בו, אבל יש לו הרבה מה להגיד על הקהל הדתי בכללותו ועל היחס שלו להופעות. החל מהחברים שרק מנסים להוציא כרטיס חינם, וכלה ברבנים שמסווגים כל בילוי כ"מושב לצים". לפחות המקום שלו בגן עדן כבר מובטח
צילה שיר-אל
התקופה בה הכוכב נכנס לנסיגה, הינה תמיד תקופה סוערת ועמוסה לאנשים רבים    כדאי לדעת שלמרות ההשפעה הקשה של כוכב זה הרי שבסופו של דבר מטרתו היא לחזק את האדם לקראת הליכתו בשביל שינויי החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il