X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כיאה להצגה מרוקאית המוצגת כעת בתיאטרון "אלמגרב" הבמה מלאה במדפים עמוסי מזון. העלילה עוסקת במשולש האהבה בעל, אשה ומאהבת. את המרוקאית ניתן להבין בנקל והקהל מתפוצץ מצחוק. כל שכבות הגילאים מצויות באולם, אבל לגיל המבוגר יתרון בהבנת הבדיחות
▪  ▪  ▪
"הכל כלול". קומדיה מרוקאית

היכל התיאטרון בקריית מוצקין היה מלא עד אפס מקום בערב החורפי הקפוא. הקהל ברובו המוחלט היה מיוצאי מרוקו. תיאטרון "אלמגרב" מעלה את ההצגה "הכל כלול". בתחילת ההצגה נשמעת ברקע מנגינה בלקנית עליזה. לחשושים בקהל: "המרוקאים הגנבים האלו". לקהל יש חלק בהצגה הזו. הוא צוחק, הוא מעיר הערות, הוא פונה לשחקנים והשחקנים פונים אליו.
כיאה להצגה במרוקאית, כאשר עולה המסך רואים על הבמה מדפים עמוסי מזון. הקהל קורא "בתיאבון", במרוקאית. עלילת המחזה פשוטה ביותר, ועוסקת במשולש האהבה הנדוש בעל, אשה ומאהבת. יש תפנית מפתיעה. את המרוקאית ניתן להבין בנקל. היא דומה לעברית, לערבית, לצרפתית, ולקללות שכולנו מכירים ומשתמשים בהן בלי קשר למוצא.
הקהל מתפוצץ מצחוק ומתרגש. כל שכבות הגילאים מצויות באולם, אבל כאן יש יתרון בולט לגיל. ככל שהגיל מבוגר יותר, כך מבין הצופה יותר את הבדיחות ונהנה יותר לשמוע את הביטויים המוכרים מהבית. הצופה הקשישה שישבה בשורה השנייה הסמוכה לבמה וראשה עטוף במטפחת, נהנתה מאוד. ידיה רעדו מאוד והאצבעות סובבו סחור סחור. ניכר בה שהיא חולת פרקינסון. אבל היא הבינה הכל והתמוגגה מנחת, כמו כל הקהל, ואולי גם יותר.
על הבמה, לעומת זאת, אין ייצוג לדור הוותיק. יאיר פורטל מגלם גבר מזדקן הנשוי כבר 30 שנה לאשתו הבהמית והגסה, אותה מגלמת יפה אוחנה-לוי. כאשר בסוף ההצגה מסיר פורטל את הפיאה מראשו, קריאות התפעלות נשמעות מהקהל לנוכח עור פניו החלק והבלורית השחורה. הביטויים המפולפלים שבפיו, כמו גם העקיצות העסיסיות שבפיה של אוחנה-לוי, לא עולות בקנה אחד עם גילם הצעיר. פלורה סעדה הצעירה ובהירת העור לא מצליחה לנכש את שרידי המבטא האשכנזי מהמרוקאית הרהוטה שבפיה.
ההצגה עשירה במילות הקנטה, ייאוש, נאצות ומדון. הקהל עולץ למשמע כל ביטוי מוכר וחוזר עליו בקול רם. בין לבין נשמעות אנחות: "אוי, גדול!", "הרג אותי, הרג אותי". בהחלט אין זה הקהל הממושמע והשקט להחריד של התיאטרון הממוסד. אבל עובדה שבמשך כל ההצגה לא נשמע באולם המלא אף לא צילצול סלולארי אחד.
בשלבים שונים פונה יאיר פורטל לקהל במונולוגים במרוקאית. "מה ההבדל בין אשה למאהבת? 40 קילו". הקהל עונה בהתלהבות ומנסה לסייע לפורטל לפתור את הדילמה הקשה בה הוא נתון. במהלך ההצגה, פורצים מידי פעם גלים של מחיאות כפיים אדירות לאחר קטע יפה שנאמר בשטף דיבור.
בסוף ההצגה עולה אשר כהן, הבמאי ומעבד המחזה, ואומר לקהל: "מקווה שנהניתם. אם לא, תבואו אליי בטענות, משום שאני כותב את השטויות האלו". יכול להיות, אבל הן העלילה והן הדיאלוגים דומים דמיון עז להצגה אחרת של המחזאי, אשר כהן, "חופשה בפראג".
מחזה: אפי כהן
עיבוד ובימוי: אשר כהן
בהשתתפות: יאיר פורטל, יפה אוחנה-לוי, פלורה סעדה
קריית מוצקין, היכל התיאטרון ועל בימות תיאטרון ברחבי הארץ.

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל כלול - קומדיה בשפה המרוקאית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קומדיה מעולה
Iעמי  |  31/01/11 19:32
2
יכפרוני עליקום, מתי באשדוד ? ל"ת
סוליקה  |  31/01/11 22:05
3
"לנכש את שרידי המבטא האשכנזי"
יהויכין קלפהולץ  |  1/02/11 07:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
חוויותיו של איש-מילואים מתבגר מהשהייה בלבנון בשנים 1982, 1983 ו-1984 נקראות היום כפרוזה הזויה    יש בהן צער, כאב והשלמה    דמויות שונות שליוו את הכותב בשנים ההן מופיעות כאן ומשלימות את הסיפור ההזוי ההוא
ליאון אלי
מופע מלא שירי יידיש, הומור יהודי, וידאו ארט, תנועה ושמו ביידיש "ליכטיק ווי די שטערן"    המחזה משמש רק מסגרת לגיטימית להזכרת שמות הכוכבים המפורסמים של תיאטרון היידיש שהיה קיים בניו-יורק    ערב בידורי יפה הגורם הנאה רבה לכל הקהל
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: משרד התיירות נערך ל-5 מיליון תיירים, אבל השר מישראל ביתנו העומד בראש המשרד מתעלם מהסיכונים הגיאופוליטיים
אורן פרסיקו
הנהלת הארץ התחייבה בפני מועצת העיתונות להדגיש על גבי המוספים הפרסומיים של העיתון כי אין מדובר בפרסומים מערכתיים. בעקבות ההתחייבות בוצעו כמה שינויים קטנים. מבט מקרוב מגלה כי למוספים האחרונים נוספה ההערה: "המערכת מבקשת להבהיר כי המוסף הינו פרסומי"
נעמי בן-בסט
תושבי אזור מערב הנגב ורצועת עזה פותחים מרחב של דיאלוג ועשייה, בכינוס ייחודי בשדרות בעוד שבועיים, בהשתתפות מומחים מישראל, מעזה, מהגדה המערבית ומהקהילה הבינלאומית    המטרה: לחפש מענה שונה לצרכי האזור    מומלץ להירשם ולהשתתף; פרטים - בכתבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il