X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איה הוד נטורופתית מוסמכת מרכז איה הוד - נטורופתיה לרפואה משלימה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
החורף לו חיכינו בכליון עיניים כבר כאן הגשמים, הסערות, הסימפטומים והשפעות - כולם כאן להלן המדריך השלם לחורף 2011 להתמודדות טבעית עם התקררות, נזלת, שפעת, דלקות אוזניים ועוד
▪  ▪  ▪
צמר הגפן עם תה לטיפול בדלקות אוזניים [צילום: AP]

רפואה נטורופתית היא גישה הוליסטית המשלבת ידע מדעי מודרני עם רפואה טבעית ומסורתית. הנטורופתיה מייחסת חשיבות רבה לקשר בין גוף ונפש ומתמקדת במניעה ובטיפול במחלות על-ידי שימוש באמצעים טבעיים, בהם: צמחי מרפא, תזונה ותוספי מזון.
הטיפול הנטורופתי מתבסס על הסתכלות כוללת על האדם, החל מאורח חיים ועד להיבטים פסיכולוגיים, סביבתיים ונפשיים, המשפיעים על בריאות הגוף והנפש. הטיפול ההוליסטי מכוון ליצירת התנאים המאפשרים לגוף לרפא את עצמו בכוחותיו. הקו המנחה בגישה טיפולית זו הוא טיפול במקור הבעיה ולא רק בסימפטומים, במטרה לטפל בגורם האמיתי למחלה ולמגר אותה מן השורש. טיפול בכלל, ובילדים בפרט, מתחיל בתזונה ורק אם יש צורך בהתערבות נוספת, היא פונה לצמחי המרפא ולשיטות הנוספות.

10 חוקי ברזל לשמירה על הגוף בחורף

1. שתיית מים: והרבה. בחורף (ורצוי מאוד גם בקיץ) לא מומלץ לשתות מים קרים, אלא מים בטמפרטורת החדר או אפילו מעט חמימים;
2. תנועה (פעילות גופנית): קריטי. לרוב, אנשים פעילים הם אנשים שלא חולים בקלות. אי-אפשר בלי פעילות גופנית. התחילו להניע את הגוף, להזרים דם לכל חלקיו, לשפר את סירקולציית הדם. פעילות גופנית גורמת להפרשת חומרים בגוף הגורמים לתחושת רוממות נפלאה. לא צריך לפצוח בקריירת ריצה, מצאו את הפעילות הטובה והמתאימה לכם, לכו לרקוד למשל, הכל - העיקר להזיז, להזיע ולהניע את הגוף;
3. שעות שינה מספקות ורציפות והרבה מנוחה;
4. להישמר ממקומות הומים: הקפידו לאוורר את הבית - בייחוד בחורף או לשבת לפחות כמה דקות ביום באוויר הצח, והימנעו ממעבר מהיר וחד מטמפרטורות קרות לחמות - וההיפך;
5. ליטול צמחי מרפא ;
6. איזון רגשי: לטפל במצבי דחק, דאגות ולחצים, אחרת הם יגבו מחיר כבד מהגוף ויחלישו אותו, בין היתר, גם חיסונית;
7. להתחיל את הבוקר עם מים חמים וחצי לימון סחוט;
8. ליטול פרוביוטיקה;
9. להקפיד מאוד על ירקות, עלים ירוקים ועל שום (הרבה שום);
10. תפוח אחד ביום לפחות.

טיפול נטורופתי למחלות חורף שכיחות - המדריך

  • דלקת עיניים: דלקת עיניים התחלתית שאינה חמורה ניתנת לטיפול על-ידי ניקוי העיניים בעזרת חליטת קמומיל מרוכזת וצמר-גפן. יש העושים שימוש גם בתה רגיל. מומלץ שטמפרטורת התה / חליטה יהיו חמימים. ההמלצה לפני שמנגבים את העין, לסחוט מעט את צמר הגפן עם הקמומיל על-מנת לטפטף כמה טיפות חליטת קמומיל לתוך העין כדי לשטוף את הדלקת ואז לנקות מפנים העין כלפי חוץ. חשוב מאוד לא להשתמש באותה פיסת צמר גפן לעין השנייה או לטבילה חוזרת (למניעת הדבקה). ניתן גם להניח את התיון עצמו על העיניים. אם יש לכם אפשרות לקבל מעט חלב-אם ממישהי שמניקה זה יהיה נפלא להניח על העיניים צמר גפן עם חלב אם;
  • דלקת אוזניים: למרות שיש דלקות אוזניים על-רקע ויראלי, רובן הן על-רקע חיידקי. הנטורופתיה סוברת שאלרגיה למזון, היא אחד הגורמים העיקריים לדלקות אוזניים חוזרות (בייחוד אצל תינוקות כי ידוע שמערכת העיכול שלהם לא מספיק מפותחת ושלמה). ניתן לאתר את הגורמים התזונתיים שעשויים לפגוע במערכת ההגנה והחיסון ולנטרל אותם מהתפריט מיידית, ומעבר לזה, מומלץ לעשות שימוש בתרופות הסבתא הבאות:
  • לקחת מעט שמן זית ולחמם אותו יחד עם צמח הרוטה על הגז. לאחר שזה מתקרר מעט, מטפטפים 2-1 טיפות בכל אוזן. ישנה אפשרות לשים מעט לימון סחוט ושום;
  • לחמם רק שמן זית עם שום טרי ולטפטף לאוזן;
  • להצמיד לאוזן בקבוק מים חמים או כרית חימום. יש סבתות שמחממות תפוח-אדמה ומכניסות אותו לגרב עבה ומצמידות לאוזן.
  • הערה: לא מטפטפים לתוך האוזן שום דבר אם יש חשד לקרע בעור התוף;
  • דלקת גרון: אם הילד סובל מדלקות גרון חוזרות, מן הסתם סביר להניח שקיימת חולשה חיסונית והגוף לא מצליח להתמודד עם הגורמים "המתקיפים" בין אם הם ויראליים או חיידקיים. ההמלצה היא קודם לחכות לתוצאות משטח גרון על-מנת להימנע מנטילת אנטיביוטיקה במצבים ויראליים, מאחר שאנטיביוטיקה לא תעזור לדלקת על-רקע ויראלי והיא יכולה לגרום לנזק אם לוקחים סתם כשלא באמת צריך. במצבים ויראליים ניתן לקצר את חומרת ומשך הדלקת:
  • גירגור תה קמומיל מרוכז או פשוט לשתות קמומיל כמה שאפשר. לתינוק ניתן לערבב את פורמולות תחליפי החלב בתוך תה קמומיל במקום במים;
  • בהחלט אפשר לחטא את הגרון ולהקל מאוד על-ידי מציצת לימון או שתיית מים עם לימון טרי ודבש (דבש החל מגיל שנתיים);
  • מי שיכול - לגרגר מי מלח. לתינוקות קטנים ומנוזלים אפשר להשתמש בתרסיס מי מלח לאף (זה מגיע יופי גם לגרון).
  • לנזלת והתקררות: מיצוי יעיל במיוחד הוא מיצוי המכיל אכינצאה, אסטרגלוס, אוניה דה גאטו, סמבוק שחור (סמבוקוס) וקלנדולה כפי שנמצאים בפורמולת I-MMUNE מבית איה הוד. צמחים אלו נהדרים לחיזוק מערכת החיסון והתגברות על צינון והתקררות וטובים לשימוש בכל גיל. ניתן כמובן להדליק בלילה מכשיר אדים קרים ולהוסיף טיפת שמן אקליפטוס לימוני. מים עם לימון ודבש תמיד יועילו במצבים אלו, אך גם סירופ הבצל המפורסם שמכינים בבית מבצל חי מושרה לכמה שעות בתוך דבש ושתיית כפית מהנוזל שמתקבל כמה פעמים ביום. כאמור, חליטת קינמון, קמומיל יחד עם זנגביל יעודדו את הגוף להרגיש טוב יותר במהרה ויסייעו לחמם אותו בחורף.
  • שלשול: מי אורז יחד עם אבקת חרובים בתוספת קינמון, יעשו עבודה פנטסטית. אם השלשול נגרם ממקור חיידקי, לא נרצה לעצור אותו ונרצה לאפשר לגוף להמשיך להפעיל את מנגנוני ההגנה שלו על-מנת להיפתר ממחולל המחלה. כן חשוב בימים אלו לעזור לגוף להחזיר את הנוזלים והמלחים להם הוא זקוק על-ידי שתייה ואכילת מרקי ירקות או מרק עוף צח.
  • עצירות: הכניסו לתפריט סיבים מסיסים במים כגון דייסת שיבולת שועל, הרבו בשתיית מים, השתמשו בזרעי פשתן שלמים, עשו עיסוי בטן יעיל, השתמשו בפרוביוטיקה, אכלו בשעות קבועות ארוחות קטנות לאורך כל היום, הכינו מיץ ירקות יחד עם סלק, הקפידו על מזון מלא והימנעו ממזון שאינו מתאים לכם ולסוג הדם שלכם.
  • שיעול: יש מצבים בהם שיעול נגרם כתוצאה מליחה שמגרה את הגרון. שום ידוע כמזון מכייח שעוזר להוציא ליחה החוצה, וישנם צמחי מרפא שיסייעו למצבים אלו. אם השיעול יבש ו"נבחני" ניתן להשתמש בצמחים שירככו את האזור. יקל מאוד להכין תה מעלי רוזמרין ונענע ולשתות עם דבש ולימון טרי 5-4 פעמים ביום. שימו לב, אם השיעול לא מפסיק, צריך לשקול גורם אלרגי ברקע, ואז הטיפול שונה בתכלית. חשוב לאבחן זאת בזמן ולהתייחס בהתאם. בכל מקרה, העדיפו בזמן השיעול להפחית באכילת מוצרי חלב בעלי איכות קרה וליחתית במיוחד.

לחיזוק מערכת החיסון והגוף בתקופת החורף, מומלץ

  • עלים ירוקים: במיוחד אלו המכילים סיבים וכלורופיל. ניתן לסחוט מיץ ירוק מעלים אלו במסחטת מיצים ביתית ולשתות פעמיים ביום, יחד עם לימון טרי סחוט (את הלימון ניתן לשתות ביחד עם המיץ או מים חמימים / פושרים);
  • ירקות שורש כתומים המכילים הרבה ויטמין A: חשוב ביותר למניעת שפעות;
  • שום: הרבה שום. מחקרים רבים מדווחים על השום כמחזק חיסוני ובעל תכונות חיטוי נהדרות;
  • בצל: בדומה לשום, לבצל סגולות נהדרות של חיטוי והשפעה חיובית על מערכת החיסון ושיפור עמידות הגוף מפני וירוסים ומזהמים;
  • תפוחים: יש משפט נהדר באנגלית שאומר: "An apple a day keeps the doctor away". תפוח מכיל, בין היתר, ויטמין C שחשוב למניעת התקררויות ושפעות בעונת החורף. תפוחים חשובים לטיהור רעלים מהגוף ומסייעים להפרשת פסולת מהגוף דרך הצואה. רצוי להקפיד על תפוח אחד ביום לפחות;
  • לימון: מכיל ויטמין C ומומלץ לשתות אותו בבוקר עם מים על בסיס קבוע;
  • מים: שתיית מים מרובה היא החשובה מכל. 70% מגופינו מכיל מים. ללא מים אין חיים ובטח שלא בריאות. יודגש, כי לא מומלץ לשתות מים קרים, אלא מים בטמפרטורת החדר או אפילו מעט חמימים;
  • תבלינים מומלצים לשימוש בתזונה הם: הכורכום, הקינמון והג'ינג'ר, המחממים בחורף את הגוף מבפנים ומצויינים בזמן התקררות, צינון ושפעת.

תזונה בריאה ומאוזנת לחורף

רבים מאיתנו מסתכלים על האוכל באופן פשוט ושטחי. אנו עסוקים בלהשכיח את הרעב, ולא מקדישים מחשבה יתרה למהות המזון, מרכיביו והשפעתו על תאי הגוף. אך קיימת חוכמה אדירה סביב הנושא, תורה שלמה על חומרים ומרכיבים המצויים במזון ומשפיעים על בריאותנו.
מחקרים רבים מגלים רכיבים במזון המשפיעים על מניעה וריפוי מחלות, ומסייעים לגוף בדרכים רבות. זרמים רבים בוחנים את נושא התזונה באופנים ובהשקפות עולם שונות, תזונה טבעונית, תזונה מקרוביוטית, תזונה הוליסטית, תזונה צמחונית, תזונה על-פי התורה הסינית המתייחסת גם לאנרגטיקה (מלשון אנרגיה) של המזונות, תזונה אירוודית, תזונה קונבנציונלית, תזונה נטורופתית ועוד.
כל השיטות הללו, בלי יוצא מן הכלל, מאמינות שיש להימנע ממזון מטוגן ושומני, להפחית צריכת סוכרים פשוטים ומלח, ולהגדיל צריכת סיבים תזונתיים ופחמימות מורכבות. פעולה פשוטה זו בלבד, מביאה אנשים לחיים בריאים ולמערכת חיסון יעילה וחזקה.
אחד הקווים המנחים והמשותפים לרוב השיטות הללו, שאינו חל בתזונה הקונבנציונלית (הניתנת על-ידי דיאטנים) הוא, שתזונה בריאה צריכה לכלול הרבה מן הטבע ופחות (אם בכלל) מהחי. כלומר, יותר דגנים, קטניות, אגוזים, זרעים, פירות וירקות והרבה פחות בשר, ביצים, דגים ומוצרי חלב. זה מה שאנחנו אוכלים במידה רבה. התזונה משפיעה רבות על הנטייה שלנו לחלות או להרגיש חולשה ועייפות. המזון שאנו צורכים בסופו של דבר, מתפרק בגוף למרכיבים המהווים חלק מתאיו וקובעים באופן משמעותי את מצבנו הפיזי, הנפשי והמנטלי.
בזמן מחלה כל מה שאנו מכניסים לפה קובע במידה רבה את הדרך להחלמה. בשלב האקוטי - החריף, אצל רובנו ובייחוד בקרב תינוקות, הנטייה היא לסרב לאכול. הסיבה לכך היא הצורך של הגוף לנתב את האנרגיות לפעילות מערכת החיסון, הנדרשת לעבוד באופן אינטנסיבי ועוצמתי. לכן, בשלב הראשון, הניחו למזון המוצק, אך אל תזניחו שתייה. הכנסת נוזלים חשובה בין אם זה מים או מרק ירקות צח וצלול, מיצים סחוטים וטריים, מיצי ירקות ועוד.

הכותבת היא נטורופתית מוסמכת ומנהלת מרכז לרפואה משלימה
תאריך:  20/02/2011   |   עודכן:  20/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה פנייבסקי
הרפתקת הסדינים של סיון ועמיר הייתה כל-כך מיותרת, יבשה ולא הצליחה להוציא רגש מאף אחד    וגם: האם הפרידה משימי הדג היא משל לאירועים שהתרחשו השבוע מחוץ לבית?
ליאון אלי
מחזמר על רוצחת המעוניינת בפרסום ותהילה ועורך דינה שהאמת לא חשובה לו. מערכת המשפט והעיתונות מוצגות באור שלילי. התוכן לא חשוב. העיקר השירים, הריקודים. מחזמר עשוי טוב. מומלץ ביותר
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה    והפעם: משרד החוץ לא אומר כמעט כלום מנימוקי סודיות, החלים גם על המישור הארגוני    האם הדיפלומטיה החדשה של ליברמן באה לידי ביטוי בהושבת שגריר טורקיה על כיסא נמוך?
מאיר גלבוע
זו הזדמנות טובה להרים המסך מעל מסקנות ועדת בדיקה של משטרת ישראל, בראשות ניצב אילן פרנקו, סגן המפכ"ל, שהוקמה לבדוק את פעילות המשטרה בפרשת "השוטרים הנוקמים" מנהריה. נראה שיש מקום לבדוק את ועדת הבדיקה עצמה, או לפחות את מי שעמד בראשה
פזית רבינא
ביום שישי לפני שבועיים, בשקט יחסי, הכריזו ראש הממשלה נתניהו וטוני בלייר על פיתוח שדה הגז בחופי עזה ועל הקמת תחנת כוח פלשתינית חדשה. במשרדי 'בריטיש גז' נרשמו חיוכים גדולים: כבר עשר שנים מנהלת החברה מו"מ מתיש עם ישראל על פיתוח השדה. היו עוד כמה שחייכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il