X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד יורם שפטל משיב מלחמה אל מול צרור דברי הבלע, כדבריו, שהטיח בו איתמר לוין לגבי פרשת דמיאניוק
▪  ▪  ▪
ג'ון איוון דמיאניוק [צילום: AP]
הראווה של שפטל
איתמר לוין
טענותיו של יורם שפטל כנגד משפט דמיאניוק הן דברי שקר ובלע. בית המשפט העליון קיבל את קביעותיו של המחוזי לאור הראיות שהיו בפניו. התנהגותו של שפטל זכתה לביקורת נוקבת בעליון. ומי הביא את הראיות המזכות? התביעה, לא שפטל
לרשימה המלאה

מאמרו של איתמר לוין, בכותרת "הראווה של שפטל", האמור "לחשוף את האמת" ולסתור את טענותיו הקשות של הח"מ נגד הממסד המשפטי לרבות ובמיוחד מערכת המשפט הישראלי בכל הנוגע למשפט הראווה שדמיאניוק היה קורבנו, אינו אלא צרור נקוב וממוחזר בחלקו, של דברי בלע בכל הנוגע למשפח דמיאניוק.
המאמר מצטט את משפט הסיום בפסק הדין של בית המשפט העליון, הקובע: "הוואכמן איוון דמיאניוק יצא מלפנינו זכאי מחמת הספק" כ"ראיה" לכך שבית המשפט העליון קבע שדמיאניוק הוא פושע מלחמה נאצי ששימש כשומר-וואכמן במחנה השמדה.
ציטוט זה הוא בבחינת ההוכחה הניצחת כי לעתים מחצית האמת גרועה מן השקר הגמור. בעקבות אותו משפט סיום אומלל של בית המשפט העליון, הזדרזו והגישו בתוך מספר ימים 11 עותרים עתירות לבג"ץ, בתביעה להעמיד את דמיאניוק לדין על היותו וואכמן בכלל ובסוביבור בפרט. וראה זה פלא חרף "משפט המחץ" של בית המשפט העליון הודיע היועץ המשפטי לבג"ץ, בתשובתו למבול העתירות ההזויות כדלקמן: "אין זה מאינטרס הציבור לפתוח בהליכים נגד דמיאניוק באישומים חילופיים אם בסופו של דבר אין ביטחון כי לא יזוכה גם בהם. זיכוי נוסף ייצור תחושה של מפולת ואין בידנו כל ביטחון כי זיכוי כזה אינו אפשרי".
ואילו הבג"ץ שדחה את כל עתירות הסרק הנ"ל, וזאת חרף קביעתו האומללה מלפני פחות מחודש כי דמיאניוק הוא וואכמן, ביצע פניית פרסה מלאה והפעם פסק: "ממהלך הטיעונים שלפנינו משתמע, שהיועץ המשפטי סבור שבנסיבות אלה יהיה צורך לשמוע את המשפט מתחילתו ואף להרחיב את היריעה, כאשר סיכויי השגת הרשעה הם לדעת היועץ המשפטי לממשלה קטנים. לא נוכל לומר ששיקול זה מופרך הוא". הנה כי כן, מקביעתו חסרת היסוד של בית המשפט העליון, לפיה דמיאניוק הוא כביכול וואכמן, לא נותר דבר בתוך פחות מחודש וזאת על-פי פסיקת בית המשפט העליון עצמו.
אולם אדון לוין מגדיל לעשות במאמרו כשהוא כופר בטענת הח"מ, לפיה דמיאניוק הורשע בבית המשפט המחוזי כאשר שופטיו ידעו היטב, שקיים חומר ראיות בברית המועצות וגם בארצות הברית, שיש בו כדי להביא לזיכויו.
את יתדותיו של טיעון כוזב זה תומך לוין בטיעון המטעה, לפיו הח"מ כלל לא ביקש בשנת תשמ"ח (1988) במהלך הסיכומים באולם התיאטרון בבנייני האומה - שהוסב לבית משפט - לעצור את המשפט לאור קיומו הוודאי של חומר ראיות בברית המועצות שיכול להביא לזיכויו של דמיאניוק, וזאת בגלל שכביכול רק שלוש שנים מאוחר יותר, ניתן היה בכלל לגשת לחומר ראיות בברית המועצות. לא זו בלבד שהח"מ ביקש זאת, למעשה התביעה במשפטו של דמיאניוק היא שביקשה זאת - עקב חומר ראיות סובייטי שהגיע מהתביעה האמריקנית בשבט תשמ"ח (פברואר 1988) וקיעקע לכאורה כל אפשרות שדמיאניוק היה בטרבלינקה - ואני כמובן הצטרפתי לבקשתה.
להלן ציטוט מן הפרטי-כל של הסיכומים מיום 21.3.88 - התובע עו"ד שקד פונה לבית המשפט ואומר ב"רחל בתך הקטנה": "אם יש כוונה לעשות שימוש במסמכים האלה כנגד מסכת הראיות שהתביעה הביאה הנה ולטעון לספק סביר אזי אנחנו רוצים להפסיק את המשפט ולאפשר לנו בצורה רצינית לחקור את השאלה הזאת בברית המועצות, כי האפשרות שחברי עו"ד שפטל העלה אותה היא לא כל כך פשוטה".
למותר יהיה להכביר מילים כי הח"מ הצטרף על אתר לבקשתו של התובע עצמו ואז השופט לוין, בנימה שאינה נקייה משחצנות, החליט על דעת שני חבריו להרכב השופטים דורנר וטל כדלקמן: "תנוח דעתו של אדוני, שלא נאפשר ולא ניתן לחקור את דנילצ'נקו - שמקום מושבו בברית המועצות - י.ש. - אנחנו נגמור עם המסמך הזה. מה שיש בו, יש בו. מה שאין בו, אין בו... אם תוכנו מדבר בעד עצמו, תוכנו בעד עצמו. מה שיש להסיק מזה נדון, אז שלא יפליג למרחקים".
התובע שקד ואנוכי לא ויתרנו בנקל ולמחרת בהמשך הסיכומים שוב חזרנו על בקשתנו המשותפת להפסיק את המשפט על-מנת לבדוק בברית המועצות ראיות הקשורות למשפטו של דמיאניוק והפעם אמר השופט לוין - ושוב על דעת שני השופטים האחרים: "אני אמרתי מה שאמרתי" ומיד הוסיף: "מה שאני מבקש טיעון קצר, אין לחזור על דברים שכבר נאמרו".
הנה כי כן, ללא בושה ולעיני העם כולו בשידור ישיר בטלוויזיה, שלושה שופטים בישראל דחו בקשה משותפת, של הסניגור והתובע, להפסיק את המשפט כדי לאפשר לבחון בברית המועצות חומר ראיות נוסף שעשוי להיות רלוונטי, במשפט שאם יסתיים בהרשעה, יסתיים גם בגרדום.

"תם ונשלם והגרדום מוכן"

הוצג בפני שופטיו של דמיאניוק מסמך האומר מפורשות כי למעשה, על יסוד קנוניה בין הפרקליטות האמריקנית לתביעה הישראלית, מסרבים האמריקנים לגלות חומר ראיות שיהיה בו כדי לפגוע ולטרפד באסטרטגיה של התביעה הישראלית, אסטרטגיה שהייתה, כזכור, גרדום

אולם זהו רק קצה הקרחון, באשר לסירוב של שופטיו של דמיאניוק באולם התיאטרון בבנייני האומה לברר את העובדות, בטרם גרדום. לבית המשפט הוצג מסמך פנימי של הפרקליטות האמריקנית משנת תשמ"ו (1986) - שאיש לא כפר באמינותו - ובו נאמר מפורשות שהפרקליטות האמריקנית לא תמסור למשפחת דמיאניוק את כל חומר הראיות שברשותה, היות ש-"Concern over the intergrity of the Israeli prosecution-release of our material now would, in all probability, reveal (and could easily undermine and prejudice) the Israeli prosecution strategy". ובתרגום לעברית: בשל "דאגה ליושרתה של הפרקליטות הישראלית, מסירת החומר שבידנו כעת יגלה על-פי מרב ההסתברות ויוכל בנקל לטרפד ולפגוע באסטרטגיה של התביעה הישראלית".
הנה כי כן, הוצג בפני שופטיו של דמיאניוק מסמך האומר מפורשות כי למעשה, על יסוד קנוניה בין הפרקליטות האמריקנית לתביעה הישראלית, מסרבים האמריקנים לגלות חומר ראיות שיהיה בו כדי לפגוע ולטרפד באסטרטגיה של התביעה הישראלית, אסטרטגיה שהייתה, כזכור, גרדום עכשיו. למרבה התדהמה, עיני שופטיו של דמיאניוק אומנם רואות, אולם לשונם דבקה לחיכם ועטם נעלם ונדם. אכן כפי שהח"מ כתב בספרו בהקשר זה: "תם ונשלם והגרדום מוכן".
אולם, לשיא מגיע אדון לוין במאמרו, בטענתו המבישה כי הייתה זו התביעה הישראלית שחשפה כביכול את חומר הראיות שהביא לזיכויו של דמיאניוק. לא מניה ולא מקצתיה.
את קיומו של תיק שלם המכיל את מכלול חקירות הקג"ב בעניינו של "איוון האיום" האמיתי, קרי, איוון מרצ'נקו ולא הקורבן של משפט הראווה בבנייני האומה, גילה הח"מ במסע רצוף הרפתקאות בסתיו תשנ"א (ספטמבר 1990) בברית המועצות, וזאת בעקבות מסע שקדם לו בחצי שנה לפולין. הדברים מפורטים בפרוטרוט בפרק י"א בספרו של הח"מ "פרשת דמיאניוק - עלייתו ונפילתו של משפט ראווה".
שבועיים לאחר מכן, עם שובו של הח"מ ארצה, התקיימה פגישה עם התובעים שקד וביינוול בכיכר אתרים בתל אביב ובמהלכה פירט הח"מ באוזניהם את כל העובדות נשוא הראיות הקיימות בברית המועצות - תוך ציון מפורש היכן הראיות נמצאות - והמראות באופן חד-משמעי כי "איוון האיום" איננו דמיאניוק אלא איוון מרצ'נקו.
כחודשיים לאחר מכן, הודיע לח"מ יו"ר הוועדה לזכויות האדם של הפרלמנט האוקראיני, אלכסנדר יימטס, כי נאמר לו מפורשות על-ידי אנשי הקג"ב, שכתוצאה מלחצים המופעלים על-ידי מדינת ישראל, אין מאפשרים לו לצלם עבורנו את חומר הראיות בתיק הנ"ל הנמצא בארכיב המרכזי של הקג"ב באוקראינה. מספר ימים לאחר מכן בישר הנ"ל בשמחה רבה לח"מ, כי הצליח בכל זאת לקבל היתר ולהעתיק תקצירים מכמה וכמה עדויות של וואכמנים מטרבלינקה מתוך אותו התיק של הקג"ב, לרבות חשיפת תמונתו של איוון מרצ'נקו, שהוא על-פי כל אותן עדויות, "איוון האיום".
רק לאחר כל אלה נסע שקד בשלהי דצמבר 1990 למוסקבה. כשחזר, הודיע לבית המשפט העליון כי כל טענות הח"מ בדבר קיומו של תיק חקירה על הקג"ב, שעל-פי כל העדויות שבו, אכן איוון מרצ'נקו הוא "איוון האיום", הן נכונות. בעקבות זאת דחה בית המשפט העליון את המשך שמיעת הערעור עד להגשת כל תיק הקג"ב שענייננו איוון מרצ'נקו הוא "איוון האיום", לתיק הערעור של דמיאניוק.
ויודגש!: שום כלי תקשורת ישראלי - לרבות העיתון "גלובס" בו אדון לוין נהג לשפוך מעטו את הגיגיו - למעט "העולם הזה", לא הסכים לפרסם, את תקצירי העדויות שאלכסנדר יימטס שלח אל הח"מ מקייב, תקצירי עדויות שקבעו חד-משמעית שאיוון מרצ'נקו הוא "איוון האיום". תקצירי עדויות אלה פורסמו בכל כלי התקשורת המרכזיים בעולם, למעט דפי ומרקעי התקשורת הישראלית הממוסדת והמושחתת.

האיש שטען להרג "איוון האיום"

לבסוף, גם הניסיון לזרוק אל עבר הח"מ בוץ, באמצעות ציטוטים מפסק הדין של בית המשפט העליון בנוגע ל"נימה לעגנית כלפי ניצולי השואה", קרי - עדי הזיהוי חסר-השחר שזיהו למרבה הלעג את דמיאניוק כ"איוון האיום", תוך הפניה ספציפית לאחד מהם, רוזנברג, גם בכך אין כדי להחזיק ולו טיפה אחת של מים.
בסיכומיו של הח"מ בבנייני האומה, כמו גם בטענותיו בבית המשפט העליון, נאמר מפורשות כי דברי העד רוזנברג לא היו אמת. אמירה זו נאמרה על יסוד כך שרוזנברג שזיהה את דמיאניוק באופן "דרמטי" באולם בית המשפט העליון כ"איוון האיום" - על-פי צורת עיניו של דמיאניוק - הוא בדיוק אותו רוזנברג שבשנת תש"ו (1946) כתב מסמך ארוך בן 64 עמודים ביידיש, שבסיומו הוא מתאר כיצד הוא אישית הרג את "איוון האיום" בטרבלינקה ביום 2.8.1943?!?! מסמך זה, הפרקליטות הישראלית נמנעה בכוונת מכוון מלהציג כראיה, אף כי ביקרה לצורכי איסוף חומר ראיות ב"מוזיאון היהודי ההיסטורי" בוורשה לפני תחילת משפחו של דמיאניוק, והופנתה על-ידי מנהל המוזיאון לקיומו של המסמך בתוך ארכיב המוזיאון. הח"מ הצליח לשים את ידיו על מסמך זה ואף לצלמו ולהגישו כראיה במהלך הסיכומים בבנייני האומה, אך ורק באמצעות מתן שוחד למנהל המוזיאון המושחת.
הנה כי כן, "מאמרו" של לוין חייב ליצור תובנה בעיני כל משקיף אובייקטיבי מן הצד, שבניגוד ללוין מתמצא בנבכי "פרשת דמיאניוק", כי עסקינן בגיבוב מילים חסר יסוד.

עלילת דם בזויה

מאחר שהזיכוי היה מן הספק בלבד, בו ביום שניתן פסק הדין הגדרתי אותו כ"עיוות דין חמור יותר מאשר פסק הדין המרשיע". בתגובה, הממסד המשפטי המתוסכל - על יסוד החלטה בבג"צ שלדיוניו איש לא טרח להזמין את הח"מ - העמיד את הח"מ לדין משמעתי, בבית הדין של הלשכה

אך גם בכך לא סגי. משפט הראווה של דמיאניוק לא היה בשום פנים משפט שבו נשלח - בערכאה הראשונה - אדם חף מפשע לגרדום במקום בחזרה לביתו, עקב טעות בזיהוי כפי שקבעה בסופו של יום ערכאת הערעור. המשפח שנעשה לדמיאניוק, כל כולו יסודו בעלילת דם בזויה. עובדה מחרידה זו, נקבעה באופן חד-משמעי כשלושה וחצי חודשים לאחר זיכויו של דמיאניוק, וזאת על-ידי בית המשפט הפדרלי לערעורים בארצות הברית בעיר סינסינטי שבמדינת אוהיו בסתיו תשנ"ד (ביום 17.11.93) וזהו דברו של בית המשפט האמריקני:
"As early as 1978 or 1979, the government had information from official sources within the Soviet Union indicating that there were two Ukrainian operators of the gas chambers at Treblinka, Ivan and Nikolai, and that Ivan Grozny ("Ivan the Terrible") was a man named Ivan Marchenko, not Ivan Demjanjuk". ובתרגום לעברית: "עוד בשנת 1978 או 1979 היה לממשל מידע ממקורות רשמיים בברית המועצות, המצביע על כך שהיו שני אוקראינים שהפעילו את תאי הגזים בטרבלינקה, איוון וניקולאי וכן ש'איוון האיום' היה אדם ששמו איוון מרצ'נקו ולא איוון דמיאניוק".
וכן נקבע על-ידי בית המשפט בארה"ב כי: "The OSI attorneys acted with reckless disregard for their duty to the court and their discovery obligations, in failing to disclose at least three sets of documents in their possession before the proceedings against Demjanjuk ever reached trial". ובתרגום לעברית: "פרקליטי התביעה פעלו תוך התעלמות פזיזה מחובתם לבית המשפט ומחובתם בהליכי גילוי המסמכים, בכך שלא גילו לפחות שלוש קבוצות של מסמכים שהיו ברשותם, עוד לפני שהחלו הליכי המשפט עצמו נגד דמיאניוק".
ולכן פסק בית המשפט האמריקני: "...We hold that the OSI attorneys acted with reckless disregard for the truth and for the Government's obligation to take no steps that prevent an adversary from presenting his case fully and fairly. This was fraud on the court in the circumstances of this case". ובתרגום לעברית: "אנו קובעים כי פרקליטי התביעה פעלו תוך התעלמות פזיזה מן האמת ומחובתו של הממשל שלא לנקוט כל צעד שימנע את הצד שכנגד מלהציג בבית המשפט את עניינו באופן מלא והוגן. בנסיבותיו של תיק זה, הייתה זו מרמה כלפי בית המשפט".
ומסקנת בית המשפט לערעורים פדרליים בארה"ב מכל האמור לעיל: "For reasons set out herein, we vacate the judgment of the District Court in the extradition proceedings on the grounds that the judgments were wrongly procured as a result of prosecutorial misconduct that constituted fraud on the court". ובתרגום לעברית: "בשל הסיבות המפורטות לעיל אנו מבטלים את פסק הדין של בית המשפט הפדרלי המחוזי ואת פסק דינו של בית משפט זה בהליכי ההסגרה על יסוד כך ששני פסקי הדין ניתנו בטעות, כתוצאה מתפקוד קלוקל של הפרקליטות, היוצר בנסיבותיו של תיק זה, מרמה כלפי בית המשפט".
עד כמה חסרי שחר - בלשון המעטה דהמעטה - נראים הדברים המצוטטים ב"מאמר" מפסק הדין של בית המשפט העליון, לפיהם עדויות עדי הזיהוי שזיהו את דמיאניוק הן אמינות ומשכנעות ביותר עד כדי כך: "שלא היינו רואים מקום להתערב במסקנות שהוסקו בערכאה הראשונה בעניין ההרשעה בדין".
דא עקא שתיק הקג"ב בעניינו של "איוון מרצנקו", הוא "איוון האיום", גורם לאותן עדויות "אמינות ומשכנעות" להיראות בפועל כ"חוכא ואיטלולא". לכן נאלץ בית המשפט העליון, על אפו וחמתו: "להתערב במסקנות שהוסקו בערכאה הראשונה בעניין ההרשעה בדין" להפוך אותן ולבטל אותן ולזכות פה אחד, את הקורבן דמיאניוק.
מאחר שהזיכוי היה מן הספק בלבד, בו ביום שניתן פסק הדין הגדרתי אותו כ"עיוות דין חמור יותר מאשר פסק הדין המרשיע". בתגובה, הממסד המשפטי המתוסכל - על יסוד החלטה בבג"צ שלדיוניו איש לא טרח להזמין את הח"מ - העמיד את הח"מ לדין משמעתי, בבית הדין של הלשכה. אולם, גם כאן יצא הממסד המשפטי וידיו על ראשו, היות שהח"מ זוכה פה אחד על-ידי שלושת הדיינים. בכך תם ונשלם "יום הכיפורים" של הממסד המשפטי הישראלי - והאמריקני - במשפח דמיאניוק.

תאריך:  28/03/2011   |   עודכן:  28/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איוון לא איום
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
האמת יצאה כאן נכה ומעוותת
פסילה טכנית  |  28/03/11 15:03
 
- תגובה לפסילה טכנית
פטריוט ישראלי  |  29/03/11 00:25
2
מן הראוי שלוין יודה בטעות
נחום שחף  |  28/03/11 15:11
 
- אל תתרשם מתעלולי הלשון של שפטל
מטאטא  |  28/03/11 19:14
3
עו"ד שפטל - חזק ואמץ !!! ל"ת
קורא ותיק  |  28/03/11 15:19
4
זיכוי מחמת הספק ולא מחוסר אשמה
פרעוש  |  28/03/11 15:46
5
רק לא חסיד אומות העולום
עומד בצד  |  28/03/11 16:17
6
מאמר מדהים
עו"ד, ת"א  |  28/03/11 16:54
7
לא הבנתי, שפטל טוב או רע?
המומחה  |  28/03/11 17:30
8
אכן דברים מעניינים ומאוד אבל
עו"ד נבון קצב   |  28/03/11 18:10
9
כמה עוד נבל צריך להיות איוואן?
גבול הרשע  |  29/03/11 07:21
10
נמאס כבר מהשואה
מזרחי אנטי ציוני  |  29/03/11 11:16
11
מר שפטל מומחה בהפיכת אמת לשקר.
מלאך הצדק  |  29/03/11 19:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
ממשלת ישראל, בכל ניסיון של הידברות, מפקירה את חיי אזרחיה הנאמנים לידי חלאות אדם ומאפשרת טבח אחר טבח ועולם כמנהגו נוהג    אסור לנו להיגרר לנקמות. אין בין היהודים ולוּ רשע אחד המסוגל לשסף גרון של עולל ולשחוט אותו. סתם כך
אוריאל שטרית
הפעלה שיטתית וממושכת של מקור מידע ראוי וייחודי, לא קיימת על סדר-יומה של העיתונות. כאשר אלו הם פני העיתונות, בנישה המיוחדת של כתבות תחקיר שבאו לעולם מתוך הרחם של מקורות מידע, כדוגמת ליאורה גלאט-ברקוביץ' וענת קם, אני לא מופתע מהתוצאה המעליבה והמבזה שבה הן סיימו את תפקידן
דניאל גיגי
שבוע קשה של טרור אבל גם של שחיתות פוליטית עבר על ישראל    בנוסף על כך שנשיא במדינת ישראל הורשע באונס, נחשפה התנהלות פוליטית קלוקלת של רה"מ    תוכנית "המקור" העלתה שוב שאלות קשות בנוגע לניקיון-הכפיים של מנהיגינו, שלאחרונה רבים מהם מסיימים את תפקידם כשהם משאירים עננה פלילית בלכתם    התנהלות פוליטית קלוקלת זאת מאיימת לא פחות מאשר האיום הפלשתיני
צ'לו רוזנברג
יש מי שמוביל את הקמפיין הזה מזה תקופה ארוכה כאשר המניעים אינם כשרים אלא שער להשגת מטרות פוליטיות ואחרות, גם אם המחיר יהיה דם נקיים. "להקות" המעודדים המסתובבות ממקום למקום, פועלות כמסדר מאורגן היטב. אירועים טרגיים מנוצלים לצבירת רווח בדעת הקהל מתוך תקווה שבבוא יום הפקודה, יתגייסו אלה לטובת ה"מנהיגות האמיתית"
יהודה קונפורטס
כניסתו של דנקנר למעריב הצילה מפיטורים כמה מאות עיתונאים שעובדים בו, אבל צימצמה עוד יותר את מרחב המחיה וחופש הביטוי של העיתונאים    אז האם באמת נוחי דנקנר הוא המושיע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il