X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפתחי האפליקציות לטלפונים החכמים הבינו את הפוטנציאל בפנייה מפולחת למקצועות שונים. תחומים רבים עוברים שינוי עצום בזכות היכולות המיוחדות של המכשירים החכמים - הניידות והזמינות התמידית, חיישני המגע והתנועה, המצלמות ואמצעי הסאונד. המכשיר החכם פתח עולם של מידע נגיש ושימושי בקצות האצבעות, ושינה נורמות עבודה מקובלות
▪  ▪  ▪
האם הסמארטפון יחליף את המחשב בבית ובעבודה? [צילום: יח"צ]

הסמארטפון הולך ותופס את מקומו כידידו הטוב ביותר של בעל המקצוע עם אפליקציה לכל תחום מקצועי ועל-ידי כך משנה את כללי המשחק. בין אם אתה איש שיווק, רופא, מהנדס אדריכל או מעצב, הסמארטפון הולך לשנות את שיטות העבודה שלך לנצח.
כיום, אפילו השיפוצניק משנה שיטות עבודה והוא כבר לא צריך לשלוף את המטר מהכיס האחורי כדי לבצע מדידות. בעזרת אפליקציה פשוטה (EasyMeasure) הוא יכול להפנות את מצלמת האייפון לעצמים בסביבה ולקבל על גבי התמונה את המרחק מהאובייקט.
אם הרופא שלך מתקשה לזהות את הפריחה המוזרה שהתפתחה על גופך, הוא יכול בעזרת הסמארטפון לצלם אותה, לשלוח את הצילום לקבוצת דיון בחו"ל, ותוך דקות לקבל כמה הצעות מהקולגות שמעבר לים. רופאים יכולים להתחבר למערכת בית-החולים ולהיכנס לתיקי החולים בכל רגע נתון. הם יכולים להתעדכן בהנחיות חדשות לטיפול מאתר מרכזי בארצות-הברית, ולבדוק קשרי גומלין בין תרופות שונות.
מפתחי האפליקציות לטלפונים החכמים הבינו את הפוטנציאל בפנייה מפולחת למקצועות שונים. תחומים רבים עוברים שינוי עצום בזכות היכולות המיוחדות של המכשירים החכמים — הניידות והזמינות התמידית, חיישני המגע והתנועה, המצלמות ואמצעי הסאונד. המכשיר החכם פתח עולם של מידע נגיש ושימושי בקצות האצבעות, ושינה נורמות עבודה מקובלות.
תוכנה בינלאומית בגרסה סמארטפונית
בתחומי ההנדסה, הארכיטקטורה והמדידות, "אוטוקאד" (כלי עיצוב, שרטוט ותכנון מתקדם) היא התוכנה הבינלאומית שפשוט אי-אפשר בלעדיה. אוטודסק, יצרנית התוכנה, לא נשארה מאחור ופיתחה אתmobile app AutoCAD WS (גרסת ענן של התוכנה הוותיקה) לאייפון.
AutoCAD WS היא גרסה שמאפשרת גישה לקבצים מכל מקום, עריכה אונליין, ושיתוף. כאפליקציית ווב, mobile app AutoCAD WS, מספקת פתרונות עריכה מתאימים לצוותי עיצוב שעובדים עם פלטפורמות שונות כולל: פיסי, מאק, או לינוקס.
התוכנה כוללת אפליקציית אייפון עם ממשק ידידותי ואינטואיטיבי. על-ידי הקשה ניתן לשנות, להזיז, לסובב, להקטין או להגדיל אובייקטים - מה שמתאים לשינויים קלים תוך כדי עבודה בשטח או תוך כדי נסיעת עסקים. הפונקציה של שיתוף מאפשרת לצוותי עבודה לעבוד בסינרגיה בזמן אמיתי. ניתן להזמין קבוצת עיצוב או תכנון למפגש אונליין כאשר כל משתתף יכול לראות את השינויים שנעשים על-ידי אחרים, תוך כדי שינוי. סשן כזה של שיתוף פעולה בזמן אמיתי יכול לכלול בין 2 ל-5 משתמשים שרואים בדיוק אותו הדבר.
מגדירים מחדש נורמות עבודה
בסקר שערכה חברת סמסונג בארצות הברית, באוגוסט 2010, נמצא שמשתמשי סמארטפונים מגדירים מחדש נורמות עבודה ישנות. תוצאות הסקר הצביעו על ההתנהגויות הבאות:
1) מחוברים - 78% ממשתמשי הסמארטפונים רואים בו כלי עבודה קריטי. רובם מאמינים שחשוב להיות זמינים לעמיתיהם, למנהלים שלהם וללקוחות בכל זמן נתון, גם אחרי שעות העבודה הפורמאליות. למעשה, 79% מגיבים מיידית לאימיילים בענייני עבודה באמצעות הסמארטפון ולא משנה באיזו שעה של היום.
2) מחשב זה OUT - לפי הממצאים כ-72% מהמשיבים אמרו שהתלות שלהם בסמארטפון הפחיתה את התכיפות שבה הם משתמשים במחשב המשרדי או במחשב הנייד. 40% טענו שהם מרגישים הכי פרודוקטיביים כאשר הם עובדים עם הסמארטפון מחוץ למשרד. רבים מהם מייחסים לסמארטפון יותר חשיבות מאשר למחשב. ולמעשה, מחציתם, מעדיפים לעבוד עם הסמארטפון גם כאשר המחשב שלהם נמצא בהישג יד. הדומיננטיות של הסמארטפון ממשיכה לצמוח בעולם המובייל הנוכחי, וכשליש מהמשיבים לסקר אמרו שאין להם שום בעיה לדמיין את היום שבו המחשב יהפוך לחפץ מיותר.
אז האם הפיסי יחיה או ימות? בעניין זה התפתח בתחום המחשוב דיון מעניין ויש דעות לכאן ולכאן. אחד הבלוגרים המקצועיים של PC World מייצג גישה מתונה וכך הוא כותב: "כאשר אני יושב בבית-קפה ומסתכל מסביבי אני רואה בעיקר לאפטופים עם תצוגת מסך של שירותים ואתרים חברתיים מבוססי ענן. אני מייד מזהה שמחציתם גולשים בפייסבוק, ואילו היתר מתחלקים בין ג'ימייל, יוטיוב וטוויטר. למעשה, מתוך תריסר המסכים שבהם הבחנתי, רק אחד הציג ממשק משתמש שאינו מזוהה מיידית עם שירות ענן מוכר — למרות שאני מנחש שזה היה אוטוקאד (בענן). איש המקצוע הבודד הזה הוא נושא חשוב...".
מספר משתמשי הסמארטפון ממשיך לעלות מידי שנה, אבל למרות הפופולריות הגדלה והולכת, והנגישות המדהימה שהוא מציע לשרותי ענן, יש עדיין כמה מגבלות שהופכות אותו למכשיר שהוא רק משני לפיסי. ראשית, שטח המסך והמקלדת הזעירה יכולים לתת תחושה מגבילה כאשר יוצרים תוכן (ובמיוחד תוכן ויזואלי). בנוסף, בעוד שהמעבדים של סמארטפונים ממשיכים להתפתח בצעדי ענק, הם עדיין לא הגיעו לרמת המעבדים של הפיסי (אם כי אפשר לצפות שההתפתחות הטבעית של התחום תפתור גם את זה). יתכן שאותו מעצב אוטוקאד בודד מבית הקפה הוא עדות לעתידו של הפיסי.
בעוד שהציבור הרחב ינטוש בסופו של דבר את הפיסי לטובת סמארטפון כזה או אחר, אנשי מקצוע בתחומים מסוימים תמיד יצטרכו את הכוח, את נפח האחסון ואת מלוא שטח המסך של הפיסי. אז האם הפיסי יעלם לחלוטין ויפנה את מקומו לסמארטפון? לא. האם הוא יחליף את הפיסי כאמצעי העיקרי לצריכת אינטרנט? בסופו של דבר - נראה שכן. בשלב זה, עבור מקצועות מסוימים, הסמארטפונים משדרגים את העבודה במשרד, ומשנים את הנורמות, אך הם אינם מחליפים את הפיסי.

הכותב הוא מנכ"ל RVM מערכות בע"מ.
תאריך:  29/03/2011   |   עודכן:  29/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סמסונג
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il