X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הייתי שמאלן שחונך להיות שמאלן, אבל בעצם הייתי גזען חוק ועדות הקבלה הוציא את הזיוף הגדול לאור
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הייתי שמאלן שחונך להיות שמאלן, אבל בעצם הייתי גזען.
יש משהו בסביבה שבה גדלתי שהעביר מסר כפול. מצד אחד, חונכנו להיות אזרחים שומרי חוק, אנשים חופשיים שמאמינים בזכויות אדם, בצדק ובשוויון (כילד ידעתי שרוב האנשים בישוב מצביעים מרצ ונחשבים שמאלנים), ומצד שני, היה איזה מין שקט מטריד באוויר. אף אחד מעולם לא דיבר רעה על ערבים, אך גם לא דיבר טובה עליהם. השקט הזה לא אמר לי דבר אז, אך מסביר לי הרבה דברים היום. השקט הזה סביב נושא ערביי ישראל סימן את הדיסוננס העמוק שבין החשדנות התמידית, ההתנשאות, הזלזול ובין ערכי המוסר, הצדק והשוויון, אותם רצו שנקלוט כדור העתיד.
דיסוננס זה חדר לעצמותינו והפך אותנו לשמאלנים גזענים.
הפער האדיר ברמת החיים, בין הווילות עם הגגות האדומים לבין הכפרים ההרוסים והמוזנחים, היה נושא מושתק. לא נותר לנו אלא להבין שהערבים מוזנחים וחסרי כישורים ורמת החיים שלהם היא תוצאה של הזנחה עצמית.
ליהודי הגליל לא הייתה כוונה אמיתית להתמודד עם הניגוד המוחלט שבין החינוך לליברליות ובין ייהוד הגליל המתנשא והאלים אותו הם הובילו במעין הסכמה שבשתיקה.
האם אני כיהודי יכול היום לסרב לגור במקום שנבנה על אדמות ערבים? כנראה שלא, אך אני מחוייב לחנך את ילדיי לפגוש את האדם שמולם מתוך פתיחות אמיתית ולא מתוך מוסריות צדקנית.
יש משהו בשמאל האוטומטי שמסכן את החיים המשותפים יותר מהימין האידיאולוגי. הגזענות מתוחכמת יותר וקשה יותר לפיצוח. הבעיה של השמאלני המושתק זה שהראש שלו חושב על ערכים, אך הנפש שלו חדורה חשש וריחוק.
גדלנו ביישובי הגליל היהודיים עם מגרש כדורגל, מועדון נוער ושער גדול בכניסה. לכפרים הגענו כשההורים לקחו אותנו לקנות כמה ברגים, לתקן את האוטו או לאכול חומוס. הייתה איזה מין אווירת גאווה כזאת בין המבוגרים הערבים ובין ההורים שלנו, מעין חיבוקי חיבה, חיוכים הדדיים ולחיצות ידיים חמות. הם שידרו ניצחון של חברות אמיצה, אך אחרי החומוס כל אחד הלך לדרכו ולנו הילדים היה ברור מהו מקומנו בחברה ומהי רמת המפגש בין התרבויות.
חוק ועדות הקבלה הוציא את הזיוף הגדול לאור. שמאלני הגבעות היהודיים אמרו לראשונה בקול רם "הערבים הם בסדר, אבל אין מצב שהם מסתובבים לנו פה בין המכולת לדשא המרכזי". הסוד הגדול נחשף, יש לנו ערכים ליברליים וחשובים לנו השוויון והאחווה, אך אנחנו לא מוכנים שערבי יגור ביישוב המושלם שלנו.
כל ההסברים הצדקניים על הבדלי תרבויות, הדילמות סביב החגים המשותפים ועוד, הם לא יותר מהסברים מכובסים של גזענות מודחקת. אם אני לא מחובר לטקס ראש השנה, אני יכול להישאר בבית בדיוק כמו שהשכן היהודי שלי מרשה לעצמו להישאר כבר 40 שנה. המדינה מופגזת בחוקים שאין לי מילים לתאר בהן את ההרס הגדול שהם יוצרים.
כאיש מרצ שבחר במפלגה מחדש, כאדם שמתעורר להתבוננות מחודשת, אני מתכוון לשים דגש על פעילות פוליטית ברחבי הצפון ועל עידוד יצירת מפגש אמיתי בין התושבים. קיימות כיום לא מעט יוזמות דו קיום אמיתיות ואיכותיות ויש לתמוך ולעודד אותם, אך לא פחות חשוב הוא הצורך בכוח פוליטי, ציבורי הפועל בתחומים אלה. כיום נעשים מאמצים גדולים של אנשי ציבור ואנשי מגזר שלישי להיאבק נגד עוולות שונות ורבות ברחבי הגדה, מזרח ירושלים ובדרום.
גם כאן בגליל, בין ערביי ישראל ויהודי ישראל, יש לנו המון עבודה וזאת למרות היחסים הסבירים שמתנהלים כאן ביום יום. הצפון זקוק למפגש מחודש, אמיתי ואמיץ ואסור לנו להסתתר מאחורי מילים יפות.

תאריך:  15/04/2011   |   עודכן:  15/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גזענות בהדחקה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
טענותיך על השמאל הצבוע,כשמאלן
קורןנאוה טבריה  |  16/04/11 06:20
2
הישרדות איננה גיזענות.היתממות
כפפה למיתמם  |  16/04/11 11:17
3
סוג של תיקון
מהפך 77  |  16/04/11 17:01
4
"ייהוד הגליל המתנשא והאלים"...
מטאטא  |  17/04/11 00:05
5
תירגע: נשארת שמאלן קיצוני
מאמר מניפולטיבי  |  17/04/11 01:03
6
נשארת עם "ימנים לא רעים רק שלא ל"ת
יסתובבו לידך"  |  17/04/11 07:17
7
אני מניח שכבר דאגתה לדרכון
אירופי -כמו בורג  |  17/04/11 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גולן
עינוי הדין של שר החוץ שהתמשך על פני למעלה מעשור מחייב חקיקה שתגביל את משך החקירות של הפרקליטות בישראל
ציפי לידר
אפקט הפרפר: מה נלמד מהפֶּרד שטייל בתוך... הדלעת? ומה הן ההשלכות על פרשתנו?    ארץ בריאה בגוף בריא - המתכוֹן לחיים מאושרים    ומהי שבת הגדול?    על כל אלה ועוד במאמר שלפנינו    פרשת אחרי מות
אברהם הללי
בני אהרן מתו כי לא שאלו את רבם משה    די בקיום מצוות ואין צורך להתלהב יתר על המידה ומעבר למה שכל אחד הצטווה לעשות    ארץ ישראל התייחדה לעם ישראל, חובה על כל אחד לשמור עליה כפקדון שבסופו נועד לו ולצאצאיו. ביטול ייחוד זה - בטלה הזכות עליה
גלעד שיין
כיצד השתלטו חבורת נפוטיסטים על השלטון ולקחו לנו את זכות ההצבעה בכנסת או במילים אחרות - את התוקף המעשי שלה? כיצד הגענו למצב שמופעלת עלינו דיקטטורה מחשבתית חשוכה ונגזלו מאיתנו זכויות יסוד כמו גם חופש הביטוי?    על כולנו להביע מחאה חריפה ובלתי פוסקת עד שהדיקטטורה תוסר מעלינו    שלטון הדיכוי, הרשע וה"כיבוש" של הבג"צ
ד"ר מוטי גולן
מהי חשיבותה הכל-כך מיוחדת של "שבת הגדול"    על דרשת השבת הארוכה והמתובלת בהלכות, במנהגים, במוסר, באגדה ובהגדה    וגם: מדוע כונתה שבת זו בכינוי "שבת הגדול" דווקא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il