X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פעילות גופנית חשובה כדי לשמור על בריאות העצם צמחים ספסמוליטים יעזרו להרפות את השרירים המכווצים בשלב שבו הכאבים חזקים, רצוי להשתמש בצמחים כל שעה כשהכאבים פוחתים, ניתן להפחית במינון
▪  ▪  ▪
צמחי מרפא יכולים לסייע
[צילום אילוסטרציה: AP]

כאבי גב הם בעיה המטרידה מיליוני אנשים על-פני כדור הארץ. יש הטוענים שבעיית כאבי הגב התחילה מאז שהאדם למד להלך זקוף על שתי רגליו.
רבות מבעיות הגב מתחילות כבר בילדות. תנוחה לא נכונה בהליכה או בישיבה, גורמות לשינויים בעמוד השדרה, שהביטוי להם יבוא רק לאחר כמה שנים, ואז כבר קשה לתקן. בבתי ספר רבים עוברים התלמידים בדיקות גב בכיתות הנמוכות ומקבלים המלצות לתיקון.
אנו נולדים עם עמוד שדרה בצורת C האנגלית. קימורי עמוד השדרה נוצרים ומתפתחים בתגובה לתנועות והפעילויות שהתינוק מבצע. עם הרמת הראש של התינוק, נוצר הקימור הראשון, הצווארי. הזחילה וההליכה על ארבע, מביאים להתפתחות הקימור הצווארי והמותני. ההליכה מביאה להתפתחות נוספת של הקימור המותני (גב תחתון).
שלושת קימור עמוד השדרה מאפשרים לו לשאת משקל רב יותר מאשר אם עמוד השדרה היה ישר. הם מאפשרים לשאת משקלפי 10 מאשר עמוד שדרה ישר ללא קימורים.
החוליות מופרדות על-ידי דיסקים. הדיסק הוא לוחית טבעתית עשויה סחוס ובמרכזה מצוי הגרעין, שעשוי ברובו מים. הדיסקים מספקים גמישות ושיכוך זעזועים למבנה עמוד השדרה. לדיסקים אין אספקת דם ישירה, ולכן החוליות מזרימות נוזלים ותזונה לדיסק.
כאבי גב תחתון עלולים להיות חדים וקשים. הם מופיעים בפתאומיות ונמשכים לזמן מוגבל - ברוב המקרים שבועיים ולפעמים יותר. הם עלולים לחזור. הסיבה לכאבים היא לחץ של הדיסקוס, המפריד בין החוליות, על העצבים שלידו.
כאבי גב כרוניים נמשכים כמעט כל הזמן. הסיבה לכאבים אלה היא שינויים ניווניים כמו שחיקה, שבירה או יציאת נוזלים שהתרחשו באזור הדיסקוס וגורמים ללחץ עצבי במקום הפגוע.
כאשר קיים לחץ לא מאוזן על החוליות, הוא עלול לדחוק חלק מהדיסק החוצה, כך שיבלוט כלפי העצבים היוצאים ממוח השדרה. הלוחית עלולה להיעשות דקה יותר ושבירה והרווח בין החוליות קטן עד כדי נגיעה של חוליות אחת בשניה, דבר הגורם לכאבים מקומיים.
פריצת דיסק היא תופעה המתרחשת יותר אצל אנשים צעירים. שחיקת דיסק, יציאת נוזלים ממנו והקטנת הרווח בין החוליות, אופיינית יותר לגיל המבוגר והקשיש.

טיפול בצמחי מרפא בפגיעות בגב ובמפרקים

הבעיה הראשונה שאנחנו מעוניינים לפתור היא הכאב. אחת מהתגובות הראשונות של הגוף לפגיעה בגב או במפרקים היא כיווץ של השרירים שמסביב. בכך הוא מונע תנועות של השרירים שהיו יכולות להחמיר את הפגיעה. חימום יכול להקל במקרים רבים את הכאב הקשור לכיווץ השרירים.
צמחים ספסמוליטים יעזרו להרפות את השרירים המכווצים. בשלב שבו הכאבים חזקים, רצוי להשתמש בצמחים כל שעה. כשהכאבים פוחתים, ניתן להפחית במינון.
מורן שסוע עלה
קיימים שני סוגי מורן ובשניהם משתמשים במקרים של כאב הקשור לכיווץ של השריר. המרכיבים של מיני המורן מתפזרים בכל מקום בגוף, ומסייעים להרפיית השרירים ולהפגת המתח שבשריר. המורן הוא צמח חסר רעילות, וניתן להשתמש במינונים גבוהים בזמן הכאב האקוטי.
סימיסיפוגה
צמח מתאים מאוד לטיפול בכאבי שרירים נוקשים ומכווצים. ישנם מטפלים הממליצים לצרף לסימיסיפוגה 10 טיפות מטינקטורה של ארניקה בריכוז 10:1. למרות שארניקה אינו פועל כצמח נוגד עוויתות, הוא פועל על השרירים, מפחית דלקת ומגביר זרימה של דם אל השריר. מינונים נמוכים של 3-2 מ"ל משני הצמחים ביחד, הניתנים כל שעה מסייעים להפחית כאב ומתח של השרירים.
לובליה
הוא צמח ספסמוליטי עוצמתי, שמומלץ להשתמש בו במקרים חמורים של התכווצות וכאב. בריכוזים גבוהים הלובליה גורם להקאה, ויש החוששים ממנו. אין צורך בריכוזים גבוהים. מספיק להשתמש ב-2-1 מ"ל של טינקטורה בריכוז של 10:1 כל שעתיים עד שלוש שעות.
קאוה-קאוה
הקאוה הוא צמח יעיל לשחרור ממתח, והוא פועל על המוח ועל השרירים. ניתן להשתמש בטינקטורה מקאוה במינון של 4-2 מ"ל ליום. ישנם צמחים שניתן להיעזר בהם במקרים של כאבים עצביים, המתבטאים לכל אורך האיבר. הם מתבטאים בתחושה של נמנום בקצה העצב, עקצוץ, כאב דוקר ולעיתים שורף.
היפריקום - פרע מחורר
היפריקום הוא אחד הצמחים הטובים ביותר לטיפול בכאבים עצביים. הוא מתאים לטיפול בכאבים העוברים לכל אורך העצב. הוא לא רק מרגיע כאב, אלא מסייע לשקם עצב שנפגע ולהחזיר אותו לפעילות תקינה. דרך פעילותו על העצבים, הוא מסייע להרפיית השרירים. מינון של 3-2 מ"ל מטינקטורה של הצמח כל כמה שעות, תפחית את הכאב. שמן פרע בשימוש חיצוני, מוסיף לטיפול הפנימי ומגביר את פעילות ההרגעה ושיכוך הכאב.

כאבים הקשורים לדלקת

הדלקת היא חלק ממנגנון הריפוי של הגוף, אבל היא גורמת לכאב ולאי-נוחות. הגוף מגביר את פעילותו במקום הפגיעה ומכאן הרגשת החום של הדלקת. כשדלקת של המפרק נעשית כרונית, הדבר מראה על חוסר מסוים בגוף שמונע מתהליך הריפוי להשלים את עצמו. החוסר עלול להיות במרכיב מסוים מהמזון, כמו חומצות שומניות אומגה 3 או שיש חסר בלחלוח של המפרק. נעזר בצמחים נוגדי דלקת הפועלים על השרירים והעצבים ובצמחים המוסיפים לחות למפרקים.

לחלוח של המפרקים והרקמות

מחסור בלחות במפרקים עלול להיות אחת הסיבות לפגיעה במפרק ולדלקת. לעיתים קרובות הגורם לתופעה זו הוא חוסר במרכיב תזונתי, במיוחד חוסר בחומצות שומניות אומגה 3. הן מספקות חומר שומני לרקמות, הנותן להן רכות וגמישות, ומגבירות את העמידות שלהן בפני נזקים.
הגורם השני עלול להיות קשור בייצור ובאיכות הנוזל הסינוביאלי במפרקים. חוסר בנוזל זה פוגע בלחלוח המפרקים וזה מאפשר שפשוף וחיכוך העלולים לגרום לדלקת. במקרים כאלה יש להימנע משימוש בתרופה נגד דלקת, שתעכב את התהליך הדלקתי הטבעי של הגוף מבלי לטפל בסיבה האמתית הגורמת לפגיעה בריקמה. הפגיעה תימשך והיא עלולה להחריף.
צמחים המוסיפים לחות וחומר סיכה למפרקים ידועים ברפואה המסורתית שמקורה בתרבויות שונות. בדרך-כלל מספיק לקחת אותם שלוש פעמים ביום, ולעיתים קרובות מספיק להשתמש בהם רק פעמיים ביום.

מגנזיום, ויטמין D, סיליקה ופעילות גופנית

מגנזיום
המגנזיום משתתף בכ-300 תהליכים פיזיולוגיים בגופנו. הוא חיוני למערכת השלד והשרירים. חוסר במגנזיום גורם להוצאת הסידן מהעצמות אל הדם. יש קשר ישיר בין חוסר במגנזיום והתכווצויות של השרירים.
ויטמין D
חיוני לספיגת סידן לעצמות. כשעלתה המודעות לויטמין זה, התברר כמה הוא חסר לרוב בני האדם, גם לאלו החיים בארצות שטופות שמש.
סיליקה
הוא יסוד חשוב במבנה של רקמת החיבור. הוא מוסיף להם חוזק וגמישות. הוא משתתף במבנה העצם, הסחוס והגידים. חוסר בסיליקה מתבטא בין השאר בציפורניים שבירות ושיער מתפצל בקצוות.
פעילות גופנית
חשובה כדי לשמור על בריאות העצם ורקמת החיבור. מפרק או שריר שאין משתמשים בו עלול להתנוון. תרגילים מיוחדים המפעילים לחץ על העצמות מוצעים כדי למנוע איבוד של צפיפות העצם ואוסטיאופורוזיס.

סידן

התרגלנו לחשוב שהסידן הוא הגורם החשוב ביותר להבטיח עצמות ושיניים חזקות. זה בוודאי נכון. אבל עם זה, אם נתבונן בארצות בהן השימוש בסידן הוא הגדול ביותר, נמצא שבארצות אלו אחוז החולים באוסטאופורוזיס הוא הגדול ביותר. בעוד שבארצות בהן השימוש בסידן קטן בהרבה, אחוז החולים באוסאופורוזיס קטן יותר.
כיצד נסביר תופעה זו?
השאלה הגדולה היא לאן הולך הסידן שאנו אוכלים. האם הוא נכנס לעצמות או שעובר לסרום ויוצא החוצה. האם הסידן שאנשים לוקחים בגיל מבוגר אומנם הולך לעצמות.
אולי איננו מקדישים מספיק תשומת לב לגורמים הנוספים הדרושים כדי שהסידן יספג בעצמו?

פוליגונאתום, בוצין, אכילאה וצמחים נוספים

פוליגונאתום
משתמשים בשורש ובקנה השורש. הצמח נחשב לאחד הצמחים החשובים ביותר לטיפול בפגיעות במפרקים. הוא מוסיף לחות וחומר סיכה למפרקים ולגידים, ומחזיר להם את הרוך והגמישות. מומלץ במיוחד לדלקות גידים.
בוצין
ידוע כמטפל בבעיות של דרכי הנשימה, אבל הוא בעל ערך רב בטיפול בבעיות שלמערכת השלד והשרירים. משתמשים בעלים, בפרחים ולאחרונה גם בשורש. הוא מוסיף לחות וחומר סיכה למפרקים ומונע שפשוף וזעזועים. בעיה נוספת שעלולה להפריע לתנועה של המפרקים היא סטגנציה של נוזלים, בדרך-כלל של דם, לימפה או נוזל אחר.
אכילאה
אכילאה הוא צמח המגביר זרימה של דם, ומסייע להניע דם שנתקע. שימוש חיצוני עם שמן חלוט מאכילאה יחיש את ניקוז הנוזל מהמפרק וישחרר אותו.
צמחים נוספים שניתן להשתמש בהם הם קלנדולה וארניקה. ניתן להשתמש בשימוש חיצוני עם שמן או טינקטורה של ארניקה, שמגביר זרימה של דם לשרירים. מכינים משחות מארניקה לשיכוך כאבי שרירים. קלנדולה פועל על מערכת הלימפה, הוא מגביר זרימה של לימפה בגוף. נוזל הלימפה מספק מזון לתאים, ומנקה אותם משאריות ופסולת. הוא זורם אל התאים ביחד עם הדם, אבל אין לו מנגנון של משאבה בדומה ללב שמניע אותו. קלנדולה מסייע לזרימה טובה של לימפה ומונע סטגנציה.
צמחים בוני עצם
מכנים בשם זה צמחים עשירים במינרלים וויטמינים, המסייעים לריפוי עצמות שנפגעו. נעזרים בהם לריפוי שברים, גידים, חבלות ופציעות שונות.
שבטבט
מינים אחדים של שבטבט מכילים כמויות גדולות של סיליקה, שהוא חשוב לבניית רקמות חיבור. ניתן להכין תערובת של שבטבט, שיבולת שועל שגם היא עשירה בסיליקה, נוף הצמח של מיני סרפד, עלי פטל ואלפלפה. תערובת זו תהיה יעילה גם במקרים של ציפורניים שבירות ושיער חסר חיוניות ומתפצל.
קומפרי
אחד הצמחים הידועים ברפואה המסורתית שמקורה בתרבויות שונות כמחיש ריפוי של שברים ומרפא פצעים. הצמח מכיל אלנטואין שהוא חומר יעיל ביותר כמרפא פצעים ובונה רקמות. נעזרים בקומפרי לריפוי עור, עצמות שבורות, קריעה של שריר, גידים ורצועות.
מומלץ לא להשתמש בו כצמח יחד יותר משישה שבועות ברציפות. שימוש בפורמולה עם עוד צמחים בוני עצם מפחית מסכנת השימוש בו. משחות שמכינים מהצמח אינן מכילו אלקלואידים והן מסייעות לשיכוך הכאב ולריפוי של העצמות והרקמות.

הכתבה פורסמה לראשונה בסדרת מדריכי טבעי, הכוללת ארבעה ספרים הכוללים מידע מקיף לצמחי המרפא ולשימוש שלהם ברפואה העממית ובבישול
הכותב הוא הרבליסט בעל ניסיון רב בתחומי החינוך והרפואה המשלימה, בעל טור קבוע בנושא רפואה טבעית ומרצה בסדנאות ברחבי הארץ
תאריך:  17/05/2011   |   עודכן:  17/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד להקל על כאבי גב באמצעות צמחי מרפא?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מריחואנה זה הצמח לריפוי כאבים  ל"ת
קאנאביס רפואי   |  18/05/11 11:54
2
כאבי צואר עם הקרנה ליד שמאל
קלרה  |  11/11/21 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
כילידי המזל הכריזמה שלכם תעזור לכם להתגבר על קשיים ולכן, הרשו לעצמכם להיות טבעיים, הקשיבו לאינטואיציה בבחירת האנשים. מיום ההולדת יעבור כוכב השפע לבית תת המודע שלכם ויעזור לכם להתחבר אל האני הפנימי שלכם
ד"ר עמיאל פייגנבאום
שימרו מרחק משדות פורחים, הימנעו מעציצים המצמיחים פרחים בתוך הבית, הימנעו מלתלות כביסה מחוץ לבית, הגבירו את השימוש במיזוג אוויר ונקו את הגינה מעשבים שוטים
אלישע פורת
דודתי הייתה אוהבת צמחים אמיתית ומסורה. שנים רבות עבדה כמתנדבת בגן הבוטני בירושלים, למעשה עד פטירתה ממש. בביקוריה אצלנו הייתה תמיד מספרת לנו בהתלהבות, איזה גינות מטופחות יש בקיבוצנו! קיבלנו ממנה שתיל דובדבן רך, שהיה כרוך בשקית של פלסטיק. השתיל החל להגביה ולהתעבות ואני מבקש ממנו בלשון שרק אני והוא מבינים, שיעשה מאמץ, שישתדל לפרוח, ולו רק לזכרה של דודתי הבלתי נשכחת, שוש ישראלי
לילך מואב
ניתן להיעזר במקלות ספורט להליכה, לשאת תיק גב בעל שתי רצועות נשיאה ורצועת תמיכה, לקרר את הברך בתום המסלול למשך כ-10 דקות ובמהלך ישיבה בנסיעה, מומלץ לשבת בזווית של כ-90 מעלות בין הגוף לירך
עידן יוסף
שתי תחנות רדיו של הרשות השנייה המשדרות לציבור הדתי והחרדי בחרו להתעלם כמעט לחלוטין מיום העצמאות על שלל אירועיו    כאשר נדחקו לציין את היום – עשו זאת בעצימות נמוכה ובנימה מסויגת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il