X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההיסטוריה הישראלית מלמדת, שראשי מחאות למיניהם התברגנו מהר ומוססו במו-ידיהם את מהפכות עצמם. עוד שניים-שלושה ג'ובים - וגם המחאה הזו תתמוסס ותעבור
▪  ▪  ▪
מחאת האוהלים [צילום: פלאש 90]

אסונה ותקוותה של הארץ, שהיא מתחילה להקיא עצמה מתוך עצמה.
אנשים, ברובם ישרי דרך, מימין ומשמאל נואשו ומתייאשים ממנה ומעצמם.
אנשים שנלחמו יחד בששת-הימים ולבנון הראשונה ובאינתיפאדה הראשונה.
אנשים שבניהם נלחמו יחד בלבנון השנייה ובאינתיפאדה השנייה ובעופרת יצוקה.
אנשים שסיכנו את חייהם בהכרה מלאה למען המדינה, איבדו את חבריהם, או את בניהם ואת חבריהם הקרובים - תוך שהיו חלוקים בדעותיהם.
מכל אלה יחד יוצאות עכשיו המחאה הספונטנית והטרמפיסטית - ויחד הן מתערבבות זו בזו. כל האיים שבזרם. ועכשיו האספסוף וההתחכמות עם שלטון החוק והטרדתו, הפוליטית והכלכלית, מכל צדדיו וראשיו הפוליטיים-כלכליים - מאיים על כולם.
השמאל נגוז נוכח מציאות חדשה במזרח התיכון והימין מתיר לקיצוניו להשתלט עליו.
הזהות הישראלית-יהודית מתעדכנת מחדש ויש שנואשו ממנה כיהודית-דמוקרטית. יש שנואשו ממנה בהכרת הפיכתה למדינת כל אזרחיה - ועכשיו הם מתווכחים ביניהם על התקווה שנותרה, עם ובלי מרכאות. המכנה המשותף להם שאינם מרגישים בבית במדינה. גם אלה שיש להם בית וגם אלה שמשוועים לעזרה, או תופסים טרמפים.
אנשים, ברובם ישרי דרך, פונים במסורת ישראלית טיפוסית להמשיך לשכנע את עצמם המשוכנעים. במקום לבנות ולהיבנות מהמיין-סטרים הישראלי החדש. זה ששייך לאוכלוסיה התורמת-משרתת ורוצֵה לחיות עם הגֵרים והמיעוטים בתוכו כחוק, כולל זכויות וחובות האזרח.
זה שרוצה להקיא מתוכו את כל הקיצוניים, המאיימים עליו מבית ומחוץ.
המיין-סטרים הישראלי מתעצב בימים אלה מחדש. יש בו בעלי שורש שמבינים ש"להיות עם חופשי בארצנו", איננו גחמה ואיננו רק שורה מההמנון הלאומי.
אפשר לשיר אותו ע"פ נהלים או לשנותם וכדאי בכל מקרה לזכור שאיננו מובן מאליו. הפתרון לכך איננו בשיר או בהמנון. הפתרון הוא פוליטי:
אין הבדל מהותי כיום, בין נציגי הליכוד, קדימה ומחצית מפלגת העבודה.
אלה ביחד הינם רוב פרלמנטרי ברור, שיכול להיות גם שפוי ומוחל על האֵגו המניע אותו. אלה ביחד יכולים להגיע מיד לפתרון דיור ענייני, אם באמת זה מה שמעניין אותם.
ממשלת ליכוד-קדימה-מחצית העבודה, יכולה להיות ממשלת אחריות לאומית, שתדחוק לשוליים את הקיצונים הסהרוריים, המקבלים כיום חיזוק וחוסר אונים מהשלטון הנוכחי.
בכנסת מתנהלת כיום מציאות דמוקרטית, אבל גם יריבות פיקטיבית וכאלה הם גם פניה של המחאה: רוצים שינוי ולא לגמרי מתכוונים לעשות אותו, כמו לשאוף לשלטון.
ממשלת אחריות לאומית תשב בשפיות ותיאלץ לרסן את האֵגו של חבריה. אם תרצה, היא תדע לחלק את משאבי השלטון, בינה לבין עצמה, לפתור בשכל והומאניות מתבקשים את שאלות הדיור והגיור והתושבים הגֵרים. את זכויות וחובות אזרחי ישראל היהודים והערבים ואת ומעמדה הקריטי של ישראל בעולם. לשם כך נדרשים אנשים אחראיים ונקיי שכל ולא רודפי כותרות בגרוש ומלכלכים בשביל כותרת. אנשים שמבינים שצריך לתת לחיות בכבוד למי שרוצה ויכול לעבוד - ולסייע לאחרים. התקשורת הישראלית יודעת היטב, שלמען חופש העיתונות - היא צריכה לעודד את הכוחות הדמוקרטיים האלה. לפני שהקיצוניים יחוקקו גם נגדה חוקים דרקוניים. בינתיים חלק ניכר בה מלבה את היצרים ומשסה אותם זה בזה, בקרבות אֵגו ופולקלור של ערבי קיץ חמים ולחים.
הדברים שלעיל - שאפשר לפתור אם באמת מתכוונים - לוקים לכאורה, בתום לב שעבר זמנו. למעשה הם הוכחו בעבר, בכל משבר קיומי אמיתי בתולדות מדינת ישראל. אין סיבה שהמחיר לכך יעלה לבסוף במלחמה מבית, על הבית ומחוץ - בעוד רבבות ואלפי הרוגים.
בנימין נתניהו, ציפי לבני ואהוד ברק יכולים לעשות זאת עכשיו, אם התקשורת בישראל תלחץ עליהם לעשות זאת. ביחד. זהו אינטרס לאומי דמוקרטי, שישרת את מי שחפֵצים באמת במדינה יהודית-דמוקרטית, המֵגֵנה על כלל תושביה, זכויות וחובות כלל אזרחיה. בלי לקרוץ ולגמגם.
ההיסטוריה הישראלית מלמדת, שראשי מחאות למיניהם התברגנו מהר ומוססו במו-ידיהם את מהפכות עצמם. עוד שניים-שלושה ג'ובים - וגם המחאה הזו תתמוסס ותעבור.
מי שהריבונות היהודית-ישראלית יקרה לליבו - שזהו הרוב באוכלוסיה וגם היצרני שבה - חייב להידבר ולפעול עם כל המאמינים בה, ולבודד את האחרים - במקום להחריבה, מבפנים.

הכותב הוא יועץ ומרצה לתקשורת באוניברסיטת חיפה
תאריך:  30/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסונה, תקוותה והבלוף החוזר של הארץ
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ההיסטוריה לימדה אותי שבכל פעם
קורןנאוה טבריה  |  30/07/11 11:42
 
- צודקת לגלותהאמת מאחורירצח רבין ל"ת
ירדנה  |  31/07/11 07:12
2
הם כבר בורגנים ולא צרכים להתב
אבנר. ד  |  30/07/11 12:04
3
דקטטורה תקשורתית+קרן החדשה+
ישע  |  30/07/11 17:22
4
לכנסת אסור לצאת לפגרה
הרמס  |  30/07/11 22:27
5
אנרכיסטים הבייתה
5ט4  |  30/07/11 22:54
6
ביבי-שלי-דרעי ולא כפ שהצעת!! ל"ת
איש עצוב  |  30/07/11 23:52
7
אין מחאה
לוי  |  31/07/11 00:10
 
- צודק
לוי צודק  |  31/07/11 01:42
8
הכותב וכל המגיבים
רוי  |  31/07/11 00:25
9
תגובה
רימונה  |  31/07/11 05:50
10
אחרי שההצעה שלי התקבלה והכנסת
הרמס  |  31/07/11 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד זליבנסקי
הפיכה, הריסה, החרבה: "כמהפכת סדום ועמורה"; רבולוציה, הפיכה-בכוח של משטר-המדינה, ביטולה של צורת השלטון הקיימת לשם הקמת שלטון חדש: המהפכה הצרפתית הגדולה; שינוי הפוך ופתאומי במצב או במקצוע מסוים: תורת היחסות של אינשטיין חוללה מהפכה במדע-הפיזיקה; מצב של אי-סדרים, אנדרלמוסיה (גם בהפרזה): עוברים דירה, מהפכה בבית (מהפכה, מילון א"ש)    מאמר פילוסופי ביקורתי בן-זמננו בעקבות המסורת של האנציקלופדיסטים והוגי-דעות פוליטיים וחברתיים בתולדות המחשבה המערבית
אליקים העצני
יש לדחות על הסף כל תוכנית הבנויה על הציפייה לגרש המוני ערבים מן הארץ    גם במחנה הימין רבים דוחים את הרעיון הזה מטעמים של מוסר, ומכל מקום הוויכוח הפנימי מיותר, מפני שמעשה כזה פשוט אינו אפשרי
בעז העצני
לו המחאה הזו הייתה באה מימין, בקושי הייתה מוזכרת בתקשורת, כמו השבועות של קיום המאהל של מועצת יש"ע ליד הכנסת נגד "ההינתקות", בגשם ובקור קיצוניים
סימון אזולאי
תפיסת עולמך, אדוני ראש הממשלה, היא תפיסה קפיטליסטית, שוק חופשי שמתנהל מאליו    שוק חופשי לתפיסתך, הינו אשליה עבור רוב האנשים    אין ספק שנגררת לאמירות שמנוגדות לתפיסתך בתחום הכלכלי והחברתי בנאומך ביום שלישי האחרון
אריאל כהנא
בניגוד להיערכות הביטחונית הרחבה והמאומצת מול אירועי ספטמבר, ההכנות המדיניות דלות. נתניהו והשרים מאגפים את הפלשתינים על-ידי צמצום מספר המדינות שיתמכו בהם בעצרת האו"ם, ואולם קשה להבין מדוע אינם מכינים סל צעדים ישירים שיבהיר לרש"פ מה תפסיד אם וכאשר תקדם את התהליך החד-צדדי
רשימות נוספות
יו"ר ההסתדרות הרפואית השובת רעב חש ברע  /  עופר וולפסון
חרם הקוטג' פוצץ עסקת תנובה  /  עירן פאר
הטייקונים: תומכים במחאה  /  אדריאן פילוט
פוליטיקת התסיסה החברתית  /  דוד מרחב
על המחאה, סיבותיה ומה שהלאה  /  רפי לאופרט
המשחק נגמר!  /  עדי שטרנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il