X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נצא חלילה מיהודה ושומרון טילים ופצמ"רים ינחתו על לוד, תל אביב וירושלים לכן יש להתמקד קודם כל ב"צדק הביטחוני" לפני "הצדק החברתי"
▪  ▪  ▪
מערכת כיפת ברזל ליד אשקלון [צילום: פלאש 90]

הנה קיבלנו בימים האחרונים תזכורת מצלצלת (מתקפת טרור וטילים על יישובי הדרום והשפלה) המוכיחה בעליל כי אין אנו מדינה ככל המדינות, אלא עוד בטרם נולדה היא נאבקת על חייה. וכפי שאנו קוראים בליל הסדר, בהגדה של פסח, "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו" וגו'.
שמענו רבות את אלה הקוראים לצמצם את תקציב הביטחון ולהפנות את המשאבים לצדק חברתי, כדי שנוכל להתקיים בכבוד. מה לעשות, בלי ביטחון לא נוכל להתקיים, הכבוד יבוא אחר-כך.
כל מי שלמד פעם פסיכולוגיה ארגונית-חברתית, בוודאי נתקל בהיררכיית הצרכים שהתווה הפסיכולוג החברתי-יהודי אברהם מאסלו (1970-1908). על-פי התיאוריה, האדם שואף לספק את הצרכים הפיסיים והרוחניים על-פי מדרג עולה. קודם לכל ידאג לצרכים הפיזיולוגיים: אכילה, שתייה, שינה, נשימה, שמירה על חום הגוף וכדומה. אחר-כך ידאג לביטחון ושמירה על גופו מפני מזיקים, מפני פגיעה על-ידי אחרים. לאחר שיהיה במצב שבו הוא יכול לקיים צרכי הגוף והשמירה עליו, יתפנה לספק את הצרכים החברתיים האחרים: שייכות לקבוצה חברתית, לימודים, עבודה ועוד.
במדרג הרביעי ישאף לכבוד ולהערכה, ובראש הפירמידה עומד הצורך במימוש ובהגשמה עצמית. כלומר, האדם שואל את עצמו האם מה שאני, זה מה שהייתי רוצה להיות? מאסלו סבור שאת הצורך למימוש עצמי קשה מאוד לספק, שכן האדם אף פעם לא מרוצה ממה שהוא וממצבו. מכאן, שעלינו לחזור לקרקע המציאות - מדינת ישראל היא ארץ קטנה המוקפת אויבים מבקשי רעתה ושואפים להשמידה.
חלפה התקופה שהמלחמה הייתה בגבולות, כאשר העורף תומך בחיילים שבחזית. העורף הפך לחזית, מאז מלחמת המפרץ 1991 ומלחמת לבנון 2006. המלחמה שינתה פניה - טילים הפרוסים בלבנון, בסוריה, ברצועת עזה ובאירן, אולי גם עם יכולת גרעינית, עלולים להביא לחיסול מדינת ישראל ולפגיעה קשה בתושביה. לכן, לפני הכל, על המדינה להשתכלל ולעשות הכל כדי למנוע את הסכנה ולדעת להיאבק בה בעת הצורך. המאבק - בשני תחומי פעילות: התקפית - פגיעה בטילים ובשולחיהם; וכמובן פעילות הגנתית - כיפת ברזל, מיגון הבתים ועוד. לכן צרכי הביטחון גדולים ומשתנים עם הזמן, מול התחכום של אויבינו מחרחרי המלחמה.
השלום אינו נראה באופק, "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה" [תהילים קכז]. יצאנו מעזה ועזה-ז"ל רודפת אחרינו. יצאנו מסיני וחצי האי הפך למאורת מחבלים ואל-קאעידה. אם חלילה נצא מיהודה ושומרון יקרה אותו הדבר, טילים ופצמ"רים ינחתו על לוד, תל אביב ועל ירושלים. לכן יש להתמקד קודם כל ב"צדק הביטחוני" לפני "הצדק החברתי".

תאריך:  21/08/2011   |   עודכן:  21/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדק ביטחוני קודם לצדק חברתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר של הטעייה שכולו פוליטיקה
אחד העם  |  22/08/11 13:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
השנאה מאכלת את הנשמה ונוטלת מהאדם כל הזדמנות. את השנאה והאפלה אפשר לסלק רק באמצעות אהבה ואור. הדרך היא ליצור דור חדש. דור שמאמין שקידום התרבות האנושית הוא פרויקט משותף לכל העמים. אם ברצוננו להפיץ את השלום בעולם כולו, עלינו להתחיל בארץ הקודש. במקום לבנות חומות, עלינו לבנות גשרים של שלום
דויד שוורץ
עלינו ללמוד מפרידריך הגדול ולאפשר מזון בסיסי ועממי לשכבות רבות באוכלוסיה בישראל, אשר ישביע ויהיה שווה לכל נפש. סל צריכה בסיסי אשר יהיה במחיר עממי יוכל לסייע לאזרחי המדינה לכלכל עצמם בקלות. אזרחים שבעים בד"כ אינם ששים למהפכות
אהרון שחר
מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה    בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון דרך בדרכה של המדינה והאנושות    חלק ז': ככה כן בונים חברה
ד"ר אריה אבישור
המצב העובדתי הוא שללא היציאה מרצועת עזה, צה"ל היה נשאר ברצועה, ועזה לא הייתה נופלת בידי החמאס והופכת לחמאסטאן
אברהם בן-עזרא
חכם לומד מהניסיון. לא כל כך חכם - לומד מהניסיון של אחרים. כסיל - לא לומד לקח, לא מניסיונו ואף לא מניסיונותיהם של אחרים    ממשלת ישראל נוהגת כעדת כסילים בנושא הביטחוני. טילים ורקטות משוגרים לעבר המדינה, והממשלה מאתרת דרך ל"תגובת פינצטה" בדרך של "סיכול ממוקד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il