X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם השבוע נזרקו אבנים על מכוניות, הפעם הן גם הצליחו להרוג. אם זריקת אבן תקבל יחס של פיגוע במקום יחס סלחני ועדין, ייתכן שהדברים ייראו אחרת
▪  ▪  ▪
אבני חבלה [צילום: פלאש 90]
לפני עשרים שנה נזרקה על אבא שלי אבן בדרכו הביתה לבית חג"י. למחרת הופיעה תמונתו בעיתון נושא את האבן ועליה הקדשה אישית: "זו האבן שנזרקה עלי כדי לפגוע בי. איתה אני בונה לי כאן את ביתי"

איציק וולף
החשד: האב ובנו התינוק נרצחו בידי פלשתינים

   עידן יוסף
אשר-הלל פלמר ובנו יונתן הובאו למנוחות בחברון

"אולי בשבת יזרקו סוכריות" בבית הכנסת. זהו שם של ספר, ספרו של ח"כ אורי אורבך, המתאר בצורה משעשעת את קורותיו של ילד יהודי-דתי, תרצו מקרית ארבע, מאריאל ואולי מעופרה. אם ג'מיל מחלחול היה כותב אותו, סביר להניח ששמו בישראל היה "אולי ביום שישי יזרקו אבנים מהמסגד". הבדלי תרבות קלים במערב הפרוע של המזרח התיכון. השבוע אשר פלמר ובנו יונתן נרצחו בפיגוע. בפיגוע הזה לא לקחו חלק טנקים, מזל"טים ואפילו לא קלצ'ניקוב מזדמן, פשוט אבן.
אנחנו כל-כך מתוחכמים. כל-כך יודעים להגן על עצמנו. יש לנו כיפת ברזל וטילי חץ ואבוי למי שיעיף לעברנו אטום. והיה אם טיל גראד ישוגר לעברנו אנחנו נגיב תוך 24 שעות (וכמובן במועד ובזמן שיתאימו לנו). אם זה בסך-הכל צרור חולף, אנחנו כבר ננהל מעצר מבוקשים. אבל אם זו אבן? לזה אנחנו לא ערוכים. וכי מה כבר יכולה אבן לגרום? בייחוד אבן תמימה שנזרקת לה ביום שישי.
לפני עשרים שנה נזרקה על אבא שלי אבן בדרכו הביתה לבית חג"י. למחרת הופיעה תמונתו בעיתון נושא את האבן ועליה הקדשה אישית: "זו האבן שנזרקה עלי כדי לפגוע בי. איתה אני בונה לי כאן את ביתי". מאז עברו הרבה מים בירדן, אם היינו אוספים את כל האבנים שנזרקו עלינו, ספק אם הייתה קיימת היום מצוקת דיור בארץ. בינתיים למדנו לשתוק ולספוג, להוריד את הראש ולקוות לשלום עכשיו.
פעילות חבלנית לכל דבר!
אז הגיע הזמן לשנות. השינוי מתחיל בראש, בחשיבה. שינוי תודעתי שצריך לקבל את ביטויו בתקשורת ובפעולות צה"ל. כמה דיווחים הושמעו עד היום בכלי התקשורת על זריקת אבנים לעבר כלי רכב חולפים? מעט מאוד. וגם אז בניסוח עקום כל-כך המתאר אבנים מושלכות, במקום לשים את הדברים באופן ברור על השולחן "מחבלים השליכו אבנים". כן, האבנים הללו אינן מטח כבוד או פעילות ספורטיבית של זריקת דיסקוס, מדובר בפעילות חבלנית.
ולגבי המישור הצבאי, מה הן הפעולות הננקטות כנגד מיידי אבנים? מישהו שמע עליהם? לאור כמות יידויי האבנים ברור לכל שהן מזעריות ולא משמעותיות. אם זריקת אבן תקבל יחס של פיגוע במקום יחס סלחני של הפגנה סוערת, ייתכן שהדברים ייראו אחרת.
ובנוגע לסוכריות, אולי קצת הגזמתי. הרי בסופו של דבר גם אצל שכנינו יודעים לחלק סוכריות בשבת במסגד. למשל ביום הפיגוע של משפחת פוגל.

תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  28/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכריות בבית הכנסת, אבנים מהמסגד
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לצערי יש לנו זיכרון קצר-
בר דרור דוד  |  28/09/11 09:44
2
לתקשורת הישראלית
רונן גולדשטיין  |  28/09/11 10:01
3
זריקת אבנים
אבן צור  |  28/09/11 10:27
4
אבנים הורגות ולא מאתמול
דרור5  |  28/09/11 12:17
5
הפעילות החבלנית הנפשעת ביותר
ספיינר  |  28/09/11 13:48
6
גבול ישראל יחסום אבנים
רון מוושינגטון  |  28/09/11 16:03
7
למשטרה יש הוראות מלמעלה לתאר
פח"ע בתור תאונה  |  30/09/11 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
תשע"א תיזכר כשנה טובה. זו הייתה שנת היציאה מהמיתון, שהחל ב-2008 והשמיע חרחורי גסיסה בספטמבר 2010    הממשלה תוכל לממן חלק מהמלצות דוח טרכטנברג אם תדע לשמור על ענף ההייטק, שעדיין מכניס למדינה מחצית מהכנסותיה הדולריות    היא חייבת זאת גם לחלק מיושבי האוהלים עובדי ענף ההייטק שלא רוצים לאבד את מקום עבודתם
איתמר לוין
ראוי היה להרשיע את טל מור בהריגתו של שניאור חשין. אך לא היה שום צורך בצירוף תמונות שלו מעשן סמים או של בקבוקי משקה שנמצאו ליד ביתו. השופט עשה לנאשם דמוניזציה מיותרת ופסולה, וההסבר היחיד לכך הוא היותו של ההרוג בן למשפחת המשפטנים החשובה
פרד כהן-קידר
האם מישהו שמע את המפגינים "למען צדק חברתי" אומרים משהו על שכבות המצוקה? או שמא בשכונות שלהם אין כאלה אנשים? האם צדק חברתי נועד רק עבור צעירים בעלי משרות שבקושי גומרים את החודש?
משה חסדאי
גבורתו ופועלו של הארי בינגהאם ה-IV ראויים לשמש דוגמה ליהודים וישראלים ולבני אדם באשר הם. אומץ להילחם למען הצדק והחיים ולמען עם ישראל. אומץ להתנגד לפוליטיקה קטנונית ואינטרסנטית. אומץ אנושי זה המאפיין את המתנחלים ותומכיהם הוא מופת המזכיר לכולנו את אסיר ציון אוהב ישראל יונתן פולארד ואת גלעד שליט
דוד יהונתן גרינברג
אנחנו נושמים לרווחה, כשאנו רואים את הכיפה הסרוגה. לומר את האמת, בראותנו פנים טובות מסביב, מן הסתם מחפשים אנו את הכיפה מאחור...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il