X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו חיים בעידן של חשיפת-יתר: כל זב חוטם נענה לפיתויי הפייסבוק ומציג את תצלומיו הפרטיים לעיני האומה המשתאה, כל משועמם מצייץ בטוויטר שעכשיו הוא קופץ לבריכה משל היה מצביא דגול המדווח מזירת הקרבות און-ליין ש"הר הבית בידינו!"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לאחרונה נחשף שתוכנות ריגול מסוג Spy Phone מיובאות לארץ מהמזרח הרחוק מזה כשנתיים, נמכרות לכל דורש, ומאפשרות לחטטנים למיניהם לצותת לטלפונים הניידים שלנו. המשטרה אמרה שרוב הלקוחות הרוכשים את תוכנות הריגול הללו הם מעסיקים המבקשים לעקוב אחר עובדיהם ובני זוג החושדים שנשותיהם או בעליהן אינם נאמנים.
היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הפתיעה כמה חוקרים פרטיים וטכנאים שעסקו בהתקנת התוכנות, ועצרה אותם לחקירה. החשודים אמרו שאמנם מכרו, אבל אין בזה פסול: מה שאסור זה להשתמש במוצרים שהם מוכרים. כפי שנאֱמר במקורותינו - חוכמולוגים.
לפי הפרסומים, תוכנות הריגול מיועדות לטלפונים החכמים (הסמארטפונים), אבל נא לא להירגע: מזה שנים ידוע שאפשר להאזין לכל שיחה המתבצעת בחדר שבו יש טלפון נייד, אם רק מחוברת אליו סוללה. אלא שאם עד כה האזנה מרחוק הייתה נחלת כוחות הביטחון בלבד, התוכנות החדשות מספקות שירותי בילוש לכל הרקול פוארו לעת מצוא.
התקנת תוכנות הריגול פשוטה: החטטן שולח מסרון, למשל כזה המכיל מסר פרסומי. אם ההודעה נפתחת, התוכנה מותקנת. שיטה אחרת היא לבקש מהקורבן לבצע שיחה אחת דחופה לסבתא-רבתא מהנייד שלו - במקום לחייג לסבתא, התוכנה מותקנת. התוצאות: הקלטת שיחות הטלפון, העתקי המסרונים, מעקב אחר השימוש ב-GPS.
כמו 'ויקיליקס', גם הסוסים הטרויאניים בטלפון הסלולרי מציעים מידע בלתי כשר בעליל. המידע הזה מושג באמצעות חדירה לפרטיות הזולת ורמיסת נחלתו האישית. זו שתלטנות, ושתלטנות היא ענף של אלימות.
הבה לא נשכח שאנחנו חיים בעידן של חשיפת-יתר: כל זב חוטם נענה לפיתויי הפייסבוק ומציג את תצלומיו הפרטיים לעיני האומה המשתאה, כל משועמם מצייץ בטוויטר שעכשיו הוא קופץ לבריכה משל היה מצביא דגול המדווח מזירת הקרבות און-ליין ש"הר הבית בידינו!", ושאיפת-העל של הרבה מזאטוטי העם אינה "להיות רופא", "להיות בספארי" או סתם "להיות שמח", אלא דווקא "להיות מפורסם". אבל כל אלה אינם מצדיקים את עבירות ההטרדה, המציצנות והחטטנות, בדיוק כמו שאם מישהי לובשת בגדים קצרים מדי שחושפים הרבה מדי זה אומנם מעיד על טעם רע או על חוסר טאקט, אבל לא מתיר לאף פסיכופת להטריד אותה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  02/10/2011   |   עודכן:  03/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל אחד הרקול פוארו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כולנו זבי חוטם. גם את חגית ל"ת
aviku  |  3/10/11 09:21
 
- נכון
חגית ריטרמן  |  5/09/22 18:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
אכזבה למחנה מזילי הריר והקצף בישראל - במפלגת העבודה ניצחה שלי יחימוביץ'
איתמר לוין
שלום שמחון שיקר בעדותו בבית המשפט ופעל בניגוד עניינים מובהק. אהוד ברק בחש מאחורי הקלעים בתרגיל נכלולי שנועד לעקוף פסק דין. אחרי שבית המשפט המחוזי קובע זאת, אסור לשני אלו לשבת עוד דקה אחת ליד שולחן הממשלה
רפאל בוכניק
התשוקה העזה ל"פתרון כפוי", לסנקציות חריפות על ישראל, הופכת למעין "בון טון" של חלקים, שוליים למדי, מתוכנו, משל רק כך נוכל להתקיים "איש תחת גפנו ותחת תאנתו". מאוויים אלה, שואבים את זכות הקיום שלהם, ככל הנראה, מסוג של שכנוע עצמי לפיו באזורנו מתקיימים נתונים של "שניים אוחזין", מעין סכסוך נדל"ני גרידא, החייב להיפתר בפשרה ראויה
אהרון שחר
החברה נראית כפי שהיא נראית כי כך מוביליה רוצים! אינטרסים - שמעתם על המושג? הוא לא הומצא אתמול בבוקר על-ידי האקדמיה ללשון. אז היכן בדיוק הבעיה? מה לא ברור? למה כולם ממשיכים לשבור את הראש?
גיא רפאלי
אם מובילי המחאה לא יפנימו שרק דרך הפוליטיקה ניתן יהיה לשנות כאן משהו, זה פשוט יתפוגג. הם צריכים להצטרף יחד לתנועה פוליטית חדשה או לבחור מפלגה, ורק דרך הבחירות והכנסת ניתן יהיה לשנות סדרי עדיפויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il