X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המפלגות הגדולות הקיימות לא יכולות, לא רוצות, לא מסוגלות, לספק את השינוי אותו דורש הציבור הרחב על כל גווניו ורבדיו
▪  ▪  ▪
כלים פוליטיים ומפלגתיים [צילום: פלאש 90]

המחאה הציבורית הביאה כבר להישג מהותי בעיני, המלצות ועדה ציבורית שמסקנותיה אושרו בממשלה והמשך דרכה בחקיקה בכנסת. המלצות הוועדה חשובות ועלינו לחבק אותן. גם אם רק חלק קטן, בשלב זה, יעבור ויהפוך למציאות מעשית - כי לכך יהיו לכך השלכות משמעותיות ודרמטיות על איכות החיים של כולנו. זהו צעד קטן אך חשוב.
את גלגלי השינוי יש להמשיך ולהניע הלאה. אבל הפעם בכלים פוליטיים ומפלגתיים. אחרת שום דבר לא ממש יזוז. בכל העולם, חברות אזרחיות מתעוררות ויוצאות החוצה לרחוב כדי לשנות ולתקן סדרי ממשל ועולם ובכל המדינות בהם מתעוררת המחאה האזרחית- מוצא עצמו הציבור מול ממשלות אטומות, אנאכרוניסטיות, מנותקות, חסרות כל הבנה ויכולת משילות וברוב המקרים לא ממש מבינות את המתרחש. תהום ופער שלא ניתנים לגישור.
חברי הכנסת הגיעו ממערכת פוליטית ומפלגתית נתונה. התנהלותם ואיכותם הנוכחיים היא תצורה, בבואה, של המערכות המפלגתיות וציבור המתפקדים שהצביע עבורם ושלח אותם לכנסת. כל עוד זו תמונת המצב - שינוי דרמטי לא יהיה כאן!
המפלגות הגדולות הקיימות לא יכולות, לא רוצות, לא מסוגלות, לספק את השינוי אותו דורש הציבור הרחב על כל גווניו ורבדיו. גם מועמדים חדשים ומבטיחים, שיתמודדו לכנסת מתוך המערכת הנוכחית, יימצאו עצמם נטחנים עד דק, על-ידי המנגנונים המפלגתיים ובעיקר על-ידי קבוצות האינטרס המאורגנות בתוך המפלגות - שיימנעו ויעצרו כל שינוי.
מכאן שיש רק חלופה אחת מהותית שיכולה וצריכה להביא לשינוי - הקמת פלטפורמה מפלגתית חדשה, שתכיל את עיקרי הדרישות לשינוי חברתי ותביא לבחירתם לכנסת של שדרת חברי כנסת חדשים, אחרים, שיהיו משוחררים מכל לחץ ומחוייבות מפלגתית פנימית, אך יהיו מחוייבים לחלוטין לרצון הכללי של הציבור ששלח אותם לכנסת.
הקמת מפלגה חדשה תביא לשינוי מהותי לא רק בבחירתם של חברי כנסת חדשים, אלא תביא לשינוי דרמטי במערך הכוחות הקואליציוני הקיים, שיחייב כל ממשלה לקחת בחשבון פוליטי את דרישות המפלגה החדשה וכפועל יוצא מכך - את דרישות המחאה הציבורית.
לא תהיה לידה והגדרה מחודשת של הציבור הישראלי והחברה האזרחית בישראל, אם לא תקום פלטפורמה חדשה. זו הדרך המרכזית לבצע את השינוי עליו כולנו מדברים.
המחאה ציבורית חייבת להגיע לכנסת ומהר. לא דרך המפלגות הקיימות, אלה דרך מפלגה חדשה, שוברת שיויון, שוברת מוסכמות, שוברת את הוויכוח בין ימין לשמאל ויוצרת סדר יום חדש של מה טוב לנו ובעיקר - מה טוב לעתיד הדורות הבאים.

הכותב הוא לשעבר מנהל וועדת נשיא המדינה לבחינת מבנה הממשל בישראל, לשעבר מנכ"ל תנועת קדימה. היום מנכ"ל תאגיד המים ת.מ.ר.
תאריך:  16/10/2011   |   עודכן:  16/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא שינוי אלא לידה מחדש: להביא את המחאה הציבורית לכנסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עובדה
יואל ק  |  16/10/11 11:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן שיאון
סגירת העסקה של שחרור גלעד שליט הפתיעה את כולם. ראש הממשלה הצליח להרדים את הציבור ורגע אחד לפני שגלי המחאה הציבורית המשתוללת והקמפיין המוצלח של אבו מאזן מתחילים לגבות ממנו מחיר פוליטי כבד, הוא שלף את הקלף המנצח, וחצה את כל הקווים האדומים שעד לפני מספר חודשים נחשבו כבלתי עבירים
עו"ד אביגדור ליבוביץ
החלטה 1227 קובעת במפורש, כי הרשות המקומית תהיה האחראית הבלעדית לכל הכרוך בביצוע עבודות הפיתוח לרבות תכנון מפורט לתשתיות הציבוריות בפרויקט. גם במקרים בהם הרשות האצילה את סמכויותיה והישוב התקשר עם יזם לצורך ביצוע עבודות הפיתוח, הרשות המקומית הינה האחראית לכל דבר ועניין
אברהם בן-עזרא
הלכה למעשה, לא תמיד התהליך של ביקורת מבנים ממוצה עד תומו. התובעים רואים במסמך של מומחה בית המשפט מעין הפסד ולאורו כבר אינם מסוגלים להמשיך במאבק, ומעדיפים את קיצורי ההליכים כהצעת בית המשפט. גם בית המשפט מפעיל לחץ על התובעים להסכים לקיצורי דרך שיאפשרו לו לתת פסק דין מיידי אפילו ללא תשובות לשאלות הבהרה ולפעמים ללא חקירת המומחה
יוסף דוריאל
המוטציה הגנטית שעברו יהודים רבים בדורות של כניעה כפויה לעריץ הזר לא נעלמה עם הקמת מדינת היהודים. בפסיכולוגיה המודרנית קוראים לזה - תסביך סטוקהולם. כשמצב כזה מתמשך לאורך דורות - התסביך הופך לגנטי. כך אפשר להבין איך בדור הנכדים של לוחמים למען מדינה יהודית ריבונית מתגלה הכמיהה לוותר על הריבונות, לטובת ריצוי עריצים זרים
אהוד פרלסמן
למרות שהעסקה לשחרורו של גלעד שליט מהווה ניצחון ברור לטרור, ביום שאחרי עשויה החברה הישראלית לגלות יתר לכידות ונחישות במאבקה כנגד החוטפים ובני בריתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il