X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיבוק התקשורת - בין גלעד שליט לרונה רמון אין אזרח בישראל שלא יוכל להפוך לפפארצי אלים ולצלם אותו בנייד שלו - ולהעלות אותו לאיזשהו אוויר
▪  ▪  ▪
חובה להתריע [צילום: AP]

גלעד שליט, עם כל התקוה לראותו בריא ושלם מחר - שרד את הערבים. האם ישרוד גם את היהודים ואת התקשורת הישראלית?
ההתרגשות התקשורתית לקראת בואו המתוכנן מחייבת כבר עכשיו ומיד - להיזהר מאד באופוריה הזו. גלעד שליט מתוכנן לחזור לישראל אחרת מזו שהכיר, שנחטפה יחד איתו בתקשורת הישראלית.
דווקא ישראל חסרת המעצורים התקשורתיים, שסייעה לו, עלולה גם לטרוף אותו ביצריה.
דווקא היום, בהמתנה הדרוכה, חובה להתריע ולהיזכר בטרגדיה ישראלית אחרת, עם היסטריה ודורסנות תקשורתית.
כשאסף רמון, בנו של אילן רמון ניספה בתאונת המטוס, התגודדו עשרות צלמים וכתבים לפני ביתה של רונה רמון, עוד בטרם נודע לה על אסונה הנוסף. רק מעצם התכונה מול ביתה נודע לה האסון לראשונה.
התקשורת רמסה את פרטיותה באונס תקשורתי-קבוצתי, בהלם נוסף, על הלם התרסקותו של בנה, אחרי אביו.
רונה רמון נטרפה ב"כוונותיה הטובות של התקשורת". חברי כנסת הגישו הצעות חוק להגביל את התקשורת בעקבות הסיקור - ושיקפו את סכנת התקשורת הישראלית מפני עצמה - בהעדר שיקול דעת ועריכה. הרי אין סכנה לחופש התקשורת בישראל, יותר מאשר המחוקק שיתערב בה, בשיקולי עריכה מקצועיים.
כשרונה רמון הסכימה להתראיין על כך אצל יאיר לפיד, הוא אמר לה שזו הפעם הראשונה שהרגיש שהוא מתבייש במקצוע שלו. ובכן, לקראת שובו של גלעד שליט, רצוי למנוע למפרע את הפעם השנייה. גלעד שליט חשוף ממחר לשיקולי עריכה, יותר מלכל סכנה אחרת.
אין מטר בארץ הזו, אם זהו בית קפה ואם זו משתנה ציבורית, שלא יזהו אותו, כשיבקר בהם. אין אזרח בישראל שלא יוכל להפוך לפאפארצי אלים ולצלם אותו בנייד שלו - ולהעלות אותו לאיזשהו אוויר.
גלעד שליט מוּעַד ממחר, לתחרות הפרועה של אמצעי התקשורת להשגת ראיון בלעדי בכל מחיר, או לעדויות שמיעה וראייה של כל ישראלי, שיהיה נוכח באירוע כלשהו בנוכחותו.
בתום מלחמת לבנון השנייה ב-2006, נערך דיון על תפקוד התקשורת הישראלית במלחמה, במשכנות שאננים, בירושלים.
בכיריה שספגו ביקורת נוקבת על סכנות הדיווח-טיווח ושימוש נסארללה בשידוריהם, מיהרו להתגונן. הצנזורית הצבאית הראשית, לטענתם, הצהירה שפעלו ללא דופי. התקשורת הישראלית, מיותר לציין כמובן, לא המתינה עד אז לתעודת כשרות או הצטיינות, דווקא מהצנזורית הצבאית.
יציאתו של גלעד שליט מהחושך הארוך של החמאס לאור התקשורת הישראלית, מחייבת ערנות מפני החשיפה הזו, שתפגע בחייו ובשיקומו. הוא אינו זקוק לצנזורה. הוא זקוק לשיקול דעת.
לפני שנתיים בדיוק, בערב סוכות, הגיעה ונחשפה קלטת הווידיאו המעידה על אות חיים ממנו, חי ובריא על הרגליים. נועם שליט יצא באותו ערב לתקשורת שהמתינה לתגובתו המאופקת בסדר מופתי, בפתח ביתו. עוד שנתיים חלפו, כאמור, עד הבשורה על שובו.
שלשום, ערב סוכות, שבה ההמולה הישראלית לאוהל המשפחה. עד להודעה על שחרורו נשמרו בו הסדר וההזדהות. מיד עם כניסתו של אהוד ברק שר הביטחון, החלה ההתפרצות והצפיפות המוכרת, ואיימה על על הפרתם. האם ניתן למנוע את המלחמה הזו בין הערוצים, למען שלומו של גלעד שליט? האם ישנה הידברות ביניהם, בהבנה שגם זהו פיקוח נפש?

הכותב הוא יועץ ומרצה לתקשורת באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  16/10/2011   |   עודכן:  17/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יציל עכשיו את גלעד שליט?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ומה תאמר
8  |  16/10/11 15:10
2
בעת ארוע מלחמתי אסור דווח ישיר
פועה  |  16/10/11 18:02
3
יחנקו אותו מאהבה
סתם_1  |  16/10/11 21:07
4
כל מילה בסלע. לוואי ונדע לכבדם ל"ת
כתבה חשובה  |  17/10/11 00:03
5
להציל מידי התקשורת
אוונגארד  |  17/10/11 00:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן שורר
הגוש המרכזי בישראל - הגוש היצרני במהותו, המתנדב, התורם ומשלם המיסים, הגוש שראוי יותר מכל גוש אחר לקבל את מלוא תשומת הלב, וממש לא משנה לאיזו מפלגה הצביע, חייב היום יותר מתמיד להתאחד
מרדכי קידר
אונר"א מנציחה את בעיית הפליטים, וישראל אינה עושה דבר    רבים מהפליטים נמלטו מארץ ישראל חזרה לארצות מוצאם, אך שם הם נתקלו בממשלות שמנעו מהם לשוב למקומות מגוריהם המקוריים והשאירו אותם במחנות פליטים
חננאל ובר
בעתיד לבוא, כאשר יתגלו שבטי ישראל האבודים ויחזרו לארצנו, לא תחולק שוב הארץ לשבטים, כי זו אינה שיטה מתאימה לימינו אנו. גם מכיוון שהחברה מזמן אינה חברה חקלאית וגם מכיוון שזו אינה שיטת שלטון אופטימלית. האידיאל בעתיד לבוא יהיה: זיהוי שבטי - כן, ישוב שבטי - לא
עליס בליטנטל
"אתם חייבים לזעוק עד השמיים, להפוך עולמות, לעשות את כל שביכולתכם ולא לסמוך על לכאורה מאמצי הממשלה מאחורי הקלעים. הם לא יביאו את הבן הביתה" - אמרתי לנועם שליט, אבי הבן החטוף
יוסף אליעז
עסקת שחרור גלעד שליט נדיבה למשפחתו, אך אכזרית לכל העם ולוחמיו    תפקידו של נתניהו הוא לעמוד בלחצים, ובכך הכזיב    "חנינת" המחבלים היא בזיון לצה"ל ולמשטרה, למערכת המשפט ולמדינה    המפכ"ל הקדיח את תבשילו    שמישהו ירים את הכפפה וידרוש מתנובה לפצות את הציבור    דת ישראל לובשת אלילות וגדולי הרבנים ומנהיגי הדת מחשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il