X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דן רונן יושב ראש קבוצת ח.א.ש ביטחון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חשוב להטמיע ולהבין שאי-ציות לפקודה, להוראה או לחוק צבאי כלשהו, יוביל בהמשך גם לסירוב להסתער, להילחם, או בכלל לציית למפקדים ואז, לא עצם קיום הצבא יהיה בסכנה, כי אם עצם קיומה של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
צבא זה צבא ואת החוק יש לכבד, נקודה [צילום: משרד הביטחון]

לא פעם, אבל לאחרונה בתדירות הולכת וגדלה, אנו קוראים או שומעים על סרבנות של חיילים במסגרת שירותם הצבאי ולצערי, כל העניין מתקבל בסלחנות בקרב הציבור הרחב. הויכוח על השירות בצה"ל הוא לא חדש, ונתקלנו בעבר בסרבנות גיוס ובמכתבי מחאה למערכות העיתונים. זה לא חדש. מה שחדש זו עליית המדרגה, המדאיגה, שחיילים רבים חושבים שחוקי הצבא לא חלים עליהם ובוחרים למרוד.
בבה"ד 1 צוערים בקורס קצינים קמו באמצע הופעה ויצאו מהאולם בשל שירת נשים, בחטיבת הצנחנים חיילים עזבו את עמדותיהם בשל יחס המפקדים, לטענתם, שביקשו מהם לבצע מטלות פשוטות (ניקוי ופינוי אשפה) וחיילי גדוד שקד של גבעתי סרבו פקודה מאחר שחשו פגועים ממפקד המחלקה ודוגמאות נוספות לא חסרות.
התופעות שהזכרתי, מתקבלות לא פעם בסלחנות בקרב הציבור הרחב, כי הרי כולנו (כמעט) היינו בצבא ואלה שמשרתים כיום משולים בעיני רבים כ"ילדים של כולם". יכול להיות שזה נכון, אבל מה הקשר? צבא זה צבא ואת החוק יש לכבד נקודה.
מעמידים אתת קיומה של ישראל - בסכנה
כאזרח במדינת ישראל וכמי ששירת שנים רבות בכוחות הביטחון ובמשטרה, ברור לי לחלוטין שאל לו, לאף לא אחד, לקחת את החוק לידיו. ברור לי גם שיש למצות את הדין עם כל 'מורד, 'סרבן', או עם כאלה שמוכנים להפר את החוק. עצם קיומו של הצבא מושתת על ציות לפקודות, שלא תמיד הן נוחות, נעימות או אפילו "נורמליות" - וכי מישהו יכול לטעון שהפקודה "קדימה הסתער" שניתנת כאשר יורים עליך ואתה צריך לרוץ כנגד הכדורים השורקים סביבך היא נורמאלית? הרי הרבה יותר נורמאלי וסביר זה לשכב, להסתתר, לחפש מחסה או לברוח במהירות האפשרית. לא להסתער.
חשוב להטמיע ולהבין שאי ציות לפקודה, הוראה, או חוק צבאי כלשהו, תוביל בהמשך גם לסירוב להסתער, להילחם, או בכלל לציית למפקדים ואז, לא עצם קיום הצבא יהיה בסכנה, כי אם עצם קיומה של מדינת ישראל יהיה בסכנה.
מנתוני לשכת הגיוס עולה, כי מאז שנת 2007 אחוז המבקשים להתגייס למסלול שירות קרבי עלה בכ-10 אחוזים. כיום, כ-80% מבעלי הפרופיל הקרבי מעוניינים לשרת שירות קרבי וביחידות המובחרות. כדי לשרת ביחידה מובחרת וכדי להיות מסוגל לבצע את המטלות הלא פשוטות שמוטלות על כל לוחם, חייבים משמעת חזקה. לא פעם הייתי אומר לחיילים ולמפקדים ששירתו תחתי "מה שלא מתורגל בשגרה לא יפעל בחירום". גם משמעת חזקה חייבים לתרגל וצריך להסתגל לה. אינני קורא, חס וחלילה, לציות עיוור לפקודות וצריך לזכור שאסור לציית לפקודות שהן "בלתי חוקיות בעליל".
צה"ל משקיע רבות במפקדים, בכל הדרגים, על-מנת להכשירם לתפקידם. ברור, שפה ושם, גם מסתננים להם דרך המסננת הצבאית, כאלה שאינם ראויים לפקד. המערכת הצבאית יודעת היטב כיצד לטפל בהם וכל חייל יודע כיצד הוא יכול להתלונן ולהביא את עניינו בפני הדרגים המוסמכים, בלי "לקחת את החוק לידיו". כך יש לנהוג, כך יש לעשות וכל דרך אחרת - אסור לקבל.
תזכרו - בנפשנו הדבר.

הכותב הוא ניצב בדימוס, היה בעבר מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, קצין ולוחם בצה"ל ובמג"ב ומכהן כיום, כיו"ר קבוצת ח.א.ש ביטחון
תאריך:  15/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרלה
יוסף שגה בדמיונות נועזים יותר ממלכות גרידא    כמי שלמד עם יעקב אביו בבית מדרשם של שם ועבר ועסק בעניינים המופלאים משכלו של אדם, הוא ייחס לעצמו תכונות אלוהיות    לא ח"ו שהוא אל עליון קונה שמיים וארץ, אלא שהוא בעל תכונות על-טבעיות והא עומד מעל כל הנבראים הטבעיים, וממילא הנבראים הטבעיים, גם אלו העומדים ברום עולם, תרתי משמע, משתחווים למציאותו העל-טבעית
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
האם חייב האזרח לקבל תקלה ארצית ברשת סלולרית, בבזק או ברשת הכבלים כגזירה משמיים ולהשלים עם תוצאותיה לגביו, או שמוטב לו לשקול דרישה לפיצוי?
תרצה הכטר
העורך הראשי של ה"טודיי שואו" של ה-NBC מסביר כי "המפגין יצר טלטלה בעולם, הוא העמיד אתגר מול המוסכמות, שילב בין טכניקות ישנות וטכנולוגיות חדשות והעלה על נס את כבוד האדם וחירותו"
אהרון שחר
רק חזר גלעד שליט והנה נחטף משה קצב בידי כנופיית שלטון החוק, מוחזק בשבי, הוא בשוק טוטאלי ואין לו מושג מה הוא עושה שם
נעם גולדשטיין
תעשיה, תיירות וסביבה יכולות וצריכות לשכון יחדיו באזור הייחודי הזה. זה קורה כבר מעל לארבעים שנה וזה צריך להמשיך לקרות. על כל אחד מאיתנו לראות את האינטרסים של האחר במקביל לאלו של עצמו ולשלבם זה בזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il