X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הריון מביא עימו גם שינויים פיזיולוגים הנובעים בעיקר מהשינויים ההורמונליים, שינויים בזרימת הדם, עלייה במשקל ושינוי מרכז הכובד. השינויים המתוארים לא מופיעים אצל כל הנשים
▪  ▪  ▪
הריון. מגיע עם תופעות שונות [צילום: יח"צ]

לצד האושר וההתרגשות, ההריון מביא עימו גם שינויים פיזיולוגים. שינויים אלה נובעים בעיקר מהשינויים ההורמונליים, שינויים בזרימת הדם, והעלייה במשקל ושינוי מרכז הכובד. השינויים המתוארים לא מופיעים אצל כל הנשים. גם בקרב הנשים שאצלן מופיעים השינויים, מאפייניהם ייחודיים ושונים מאחת לשניה.
טחורים: משקל העובר והלחץ על רצפת האגן גורמים ללחץ על-פי הטבעת, לנפיחות של הורידים,לתחושת אי נוחות, כאב, ולעיתים לדימום בעת יציאה. הלחיצות בלידה, מגבירות את הלחץ מה שמחמיר את מצב הטחורים. לצד טיפול רפואי מומלץ: תזונה בעלת סיבים תזונתיים, שתיה מרובה, תאנים מיובשות מושרות במים בבוקר ובין הארוחות, להימנע מעמידה ממושכת, מריחת משחת הממליס על האזור ושימוש במגבונים במקום בנייר טואלט.
כאבי גב תחתון: בעקבות ההריון משתנה מרכז הכובד אצל האישה ובעקבות כך משתנה גם יציבתה. בנוסף, ישנם שינויים ההורמונאליים ושרירי הבטן הנחלשים. והדבר גורם לעומס על הגב. נסי להימנע מנשיאת משאות כבדים, הקפידי על הרמת חפצים על-ידי כפיפת רגליים וגב ישר, יציבה נכונה, פעילות גופנית מתאימה, הנעת אגן, הימנעות מישיבה או עמידה ממושכת.
כאבי גב עליון: ישנו לחץ על הגב בעקבות הרחם הגדל, שינוי מרכז הכובד ועלייה במשקל והורמונים הגורמים לרפיון הרצועות והמפרקים. מומלץ: לנעול נעליים שטוחות ונוחות, חימום מקומי ועיסוי, תרגילי התעמלות מותאמים, לחיזוק השרירים. התופעה תחלוף לאחר הלידה.
קשיים בשינה, עייפות: הגוף משתנה מיום ליום, עובר שינויים גופניים ונפשיים, הבטן גדלה וקיים קושי למצוא תנוחה נוחה לשינה. לעיתים הפרעות בשינה נובעות ממתח וחרדה, קוצר נשימה, התכווצויות שרירים ותכיפות במתן שתן. מומלץ: מקלחת חמה לפני השינה, תמיכה בכריות לאברי הגוף, נשימות והרפיות, הימנעות מארוחה כבדה לפני השינה, הליכה, שחיה, או כל התעמלות מותאמת.
קשיי נשימה: הרחם דוחק את הסרעפת לכוון בית החזה מה שגורם להקטנת נפחו. מומלץ לשכב בתנוחה מוגבהת.
בצקות: נפיחות המופיעה לרוב בכפות הרגליים והקרסוליים. התופעה נגרמת בעקבות האטה בזרימת הדם הגורמת להצטברות נוזלים. מומלץ להפחית מלח במזון, מנוחה וישיבה ברגליים מורמות, סיבובי קרסוליים, עיסוי כף הרגל מהאצבעות לכיוון הברך, הנחת רגליים בגיגית עם שתי טיפות שמן לבנדר וסיבובי קרסוליים, נעילת נעליים נוחות, הקפידי על שתיה. עמידה וישיבה ממושכות וחוסר בשתיה מחמירות את המצב. במידה והנפיחות מופיעה בצורה חמורה ברגליים, ידיים ופנים, יש לפנות לרופא באופן מיידי, מחשש לרעלת הריון.
התכווצויות שרירים: מופיעות לרוב בשוקיים ובכפות הרגליים ומתרחשות בלילה. הסיבה היא חוסר סידן. לשחרור, הרימי את כפות הרגליים למעלה (אצבעות לכיוון הברך), וכן מומלץ: לעמוד על רצפה קרה ועיסוי לשריר התפוס.
עצירות: נובעת מרפיון של שרירי המעיים ומהאטת פעולתם.
מומלצת שתייה מרובה, ניתן להרתיח מים, להשרות שזיפים מיובשים ולשתות מספר כוסות ביום. אכילת מזון עשיר בסיבים תזונתיים.
צרבות: אחת התופעות הנפוצות. קיים קושי בתהליך העיכול בשל הלחץ של הרחם. קיימת עליה של מיצי עיכול חומציים מהקיבה לכיוון הוושט , מה שגורם לצרבות. מומלץ לאכול ארוחות קטנות ולעיתים קרובות, לשתות חליטות שומר וקמומיל, ללבוש בגדים רפויים, להפחית מאכלים שמנים, מטוגנים ומתובלים, להימנע מאלכוהול ומעישון. להימנע משכיבה מיד לאחר הארוחה.
"סימני מתיחה" בעור: לרוב סימני המתיחה נובעים מגנטיקה. בעקבות הבטן הגדלה, העור הולך ונמתח ונוצרים קרעים קטנטנים בעור, מעין פסים אדומים על עור הבטן, שדיים, וירכיים. אחרי הלידה, אצל חלק מהנשים הסימנים יעלמו ואצל אחרות יטושטשו. מומלצת שתיית מים מרובה המונעת התייבשות של העור, וכן מומלץ לעסות את המקום בשמן "נבט חיטה".
פיגמנטציה בעור: בתקופת ההריון הפטמות הופכות לכהות יותר, לעיתים מופיעים כתמים כהים על הפנים. שינויים אלה מתרחשים אצל חלק ניכר מהנשים. שינויים אלו יעלמו במהלך תקופת משכב הלידה (כ 6 שבועות לאחר הלידה).
בריחת שתן: נגרמת בגלל הלחץ של הרחם על שלפוחית השתן וחולשת שרירי רצפת האגן. מומלץ להימנע מהרמת משאות כבדים, מומלצים תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן.
דלקות בדרכי השתן: נובעות מהשינויים ההורמונליים ומשינויים בזרימת הדם. ייתכן שתרגישי צריבה בעת מתן שתן, כאבים בבטן תחתונה, ריצות תכופות לשירותים כשבכל פעם יוצאות רק כמה טיפות, שתן בעל ריח לא נעים, לעיתים מלווה בטיפות דם ובחום. לצד פניה לייעוץ רפואי מומלצת שתיה מרובה של מים ומיץ חמוציות שעוזרות לשמור על סביבה חומצית בדרכי השתן ומונעות דלקות, וכן מומלץ להקפיד על מקלחות תכופות.
כל התופעות חולפות, ניתן להיעזר גם ברפואה המשלימה: רפלקסולוגיה, דיקור, פרחי באך וכדומה. לצדן, חשוב שתהני מתהליך הבריאה המופלא ומתקופת ההריון המיוחדת והקסומה.

תאריך:  04/01/2012   |   עודכן:  04/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמודדות עם תופעות שכיחות בהריון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
שישים ומשהו שנים המלחמות מחזיקות אותנו ביחד. עכשיו, כשיש קצת שקט - הגיע הזמן לדבר על מהות
אורי ברנע
זה הזמן להוריד את הכפפות ולשנות את הכללים. כל קורבנות התקשורת, מסורתיים, דתיים, מתיישבים, חרדים, ימניים וכל מי שאינו חלק מהבִיצה, צריכים לפעול בצורה חוקית, לא אלימה, דמוקרטית, פוליטית, ולתקן את המצב לאלתר, כבר במושב הכנסת הנוכחי
צ'לו רוזנברג
במדינת הדוצ'ה וחבר מרעיו הכל מותר. לית דין ולית דיין. הכל בצורה דמוקרטית ופה אחד: פיו של הדוצ'ה    נושאי כליו, אנשים בעלי תפיסת עולם שאין בה מקום לחילוקי דעות, אין בה בחירה בין טוב ורע בעיני המתבונן אלא רק הטוב בעיניהם
הרב אליהו קאופמן
מיום בוא הציונות למזה"ת - ובעיקר מיום קום המדינה, אירעו לנו - היהודים החרדים לדבר ה' , ולערבים רק "נכבות". לנו זה קרה במישור הרוחני ולהם במישור הגשמי. אבל בעוד הערבים מכירים במצב ואינם נרתעים מלזעוק נגדו אנו מפנימים זאת באמצעות שטיפת המוח ששמה "עם אחד" או "תינוקות שנישבו"
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בין הדרת נשים להדרת חרדים ומה שביניהם    מיהם החלוצים החדשים?    ואיפה השבת הציבורית?    וגם רגע של עברית    ולקינוח תגובות    על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il