X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היעד של חינוך חובה מגיל שלוש הוא במגמה איטית לשינוי מצב יוצאי המזרח במדינה אך זהו תהליך איטי המזכיר את התופעה הפיסיקאלית דיפוזיה, החוקרת ערבוב עצמי של חומרים עד להגעה לשווי משקל הלחצים. "דיפוסיה תרבותית" יכולה להתרחש דורות. הדורות מקום המדינה לא הספיקו להביא לאיזון תרבותי
▪  ▪  ▪
חינוך חינם. יעד אסטרטגי לדורות להדבקת הפער [צילום: פלאש 90]

ארבעה אירועים אקטואליים עוררו אצלי תהיות. האירועים אינם בלתי תלויים כנראה: ישראלי חתן פרס נובל, החוק לימוד חובה מגיל שלוש; התנגדות סיעות בודדות בכנסת לקיצוץ רוחבי למטרה החוק והתבטאות כלכלן בכיר בנושא מילוי תפקידים בכירים של יוצאי המזרח בחברה הישראלית. הייתכן שהוא צודק עובדתית, אך טועה בפרשנות?!
תהיותיי נוגעות לייצוגם של יוצאי המזרח בחתכים שונים: האם יש נציג של יוצאי המזרח בין עשרת מקבלי פרס נובל הישראלים? האם יש יוצא מזרח אחד העומד בראש מפלגה שאינה מפלגה בעלת אג'נדה דתית-חברתית? האם בקהילת השופטים מקבלים יוצאי המזרח ייצוג פרופורציוני ליחס באוכלוסיה הכללית? ובמטכ"ל - מהי המידתיות של המוצא, נראה לי כי המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל לא היו ממוצא מזרחי.
רצוי לשים לב כי יוצאי המזרח, שעולים בדעתי, שהגיעו לעמדות בכירות בציבור הישראלי למשל שאול מופז, משה קצב ופרופ' בן עמי, שלושתם התחנכו - לא בסביבתם הטבעית. בממשלות הראשונות מקום המדינה - משרד המשטרה היה שמור ליוצא המזרח וכך מספר קדנציות מילא תפקיד זה מר שלמה הילל - לא בזכות עצמו, אלא בזכות מוצאו.
גם התחומים שהיו כביכול "תפורים" בשביל יוצאי המזרח מאוישים על-ידי אחרים אם זה בשב"כ למשל מר יעקוב פרי ומר אבי דיכטר, או ברשות השידור כפרשנים לעניינים ערביים - תפקידים המאוישים על-ידי בוגרי המחלקה למזרחנות מר אהוד יערי ומר ..
ומה קורה באומנות ובספורט?! במופעים המוניים ועממיים, בתחום הזמר הישראלי ובמשחקי כדורגל, שם קיימת נציגות בולטת ליוצאי המזרח. ומה קורה בתחומי האומנות האחרים ובענפי ספורט אחרים, כגון אטלטיקה קלה?, ומהו הפילוג החברתי במשפחות הפשע?!.
תהליך של דיפוזציה תרבותית
רצוי לבדוק לפי המדגם הקטן לעיל, האם מוצאים כאן קורלציה בין המוצא לבין ההתקדמות בקרירה המקצועית?! - בל נדחיק את התופעה, כי אז יבצר מאיתנו לטפל בה.
לדעתי נראה לי כי היעד של חינוך חובה מגיל שלוש הוא במגמה איטית לשינוי המצב המתואר לעיל. אך זהו תהליך איטי המזכיר את התופעה הפיסיקאלית דיפוזיה, החוקרת ערבוב עצמי של חומרים עד להגעה לשווי משקל הלחצים. "דיפוסיה תרבותית" יכולה להתרחש דורות. הדורות מקום המדינה לא הספיקו להביא לאיזון תרבותי. בארה"ב רק לאחר מעל מאתיים שנה של עצמאות הגיע ממשל נשיא בעל גוון עור שחור.
הייתי שמח לו המפלגות בכנסת היו משנות את סדר עדיפויות שלהן ומעמידות במקום הראשון, אסטרטגיה לאומית לטווח רחוק במקום מטקטיקה פוליטית מפלגתית קצרת מועד. החינוך מגיל צעיר הוא יעד אסטרטגי לדורות להדבקת הפער ולצמצום המצב המתואר לעיל.

תאריך:  26/01/2012   |   עודכן:  26/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
במקום להתחיל כבר אחת ולתמיד בשיחות אמיתיות של ממש, כשישראל מודיעה על כוונותיה הרציניות, אך ללא תנאים מוקדמים, בעוד הערבים מכתיבים שפע של תנאים בלתי אפשריים והזויים - תוקעים הערבים לעצמם כדור ברגל. כי כל "כשלון שיחות" שבעצם לא היו ממשיות, ונעשו בין פקידים זוטרים וחסרי סמכויות, הן בעצם מתן אוויר נוסף לישראלים להמשיך בשיטת העז והבית של אחד העם
יהודה כסיף
נתק את הבלוטות המיותרות של השרים הנאמנים וראה זה פלא - אין הטרדות ואין קשקושים
אליהו התשבי
המארב כבר מוכן והחרבות מצוחצחות. דוח המבקר ה"חמור" נגד מנהיג שס יפורסם. העיתונים ה"נכונים" ומהדורות החדשות יזעקו בכותרות ענק כי עליו להתפטר מיידית ו"פרשנים" משפטיים "מלומדים" יסבירו כי את החומר ודוח המבקר יש להעביר לבחינה פלילית בגין עבירות של לא פחות מ"גרם מוות ברשלנות" ועוד מיני מינים של שטויות
ראובן לייב
אסון "הקוסטה קונקורדיה" המיט מכה ניצחת על הפלגותיהן של ספינות השעשועים הנוהגות לשייט ברחבי העולם. הוא מרתיע עכשיו, בעיצומה של עונת ההפלגות, לא רק מפליגים פוטנציאליים, אלא גם מפליגים מושבעים-ותיקים, הסובלים, בעקבות האסון, מטראומה של חרדת שיט
חדוה יוסף
הסכמה משותפת בעסק משפחתי צריכה להיות לעיתים המטרה העיקרית כדי לקדם את העסק וכדי לא לפגוע ביחסים המשפחתיים. הגעה להסכמה היא אפשרית ודורשת זמן, תשומת לב, סבלנות ואורך רוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il