X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רגעים מושלמים נמצאים בעיקר באגדות וכדאי לא לחכות לרגע שכזה כדי להחליט להקים את העסק אפשר לטעון בכל נקודת זמן כי התנאים החיצוניים עדיין לא הבשילו וכי המצב הכלכלי בחוץ "קשה" וש"זה לא הזמן"
▪  ▪  ▪
לא לוותר [צילום: איגוד לשכות המסחר]

רבים מאיתנו יודעים ומרגישים שיש להם רעיון מנצח או ידע רב אשר יכול להוות בסיס לעסק עצמאי מצליח ופורה. עסק שיביא רווחה כלכלית וגם יגשים את הפוטנציאל האישיותי. שניים במחיר אחד.
הרעיון קורם עור וגידים וקיימת תחושה ברורה שחייבים להגשים זאת ולא להשאיר את הרעיון בגדר פנטזיה בלבד. אז רגע לפני אתם משנסים מותניים ומתחילים לפעול, או מנגד, מחליטים לקבור את הרעיון במגרה, אני מציעה התבוננות נוספת במספר נקודות אשר יכולות לעזור לכם להחליט האם אתם בצד הנכון של המפה העסקית.
הפניה במאמר היא בלשון זכר אך מופנית לשני המינים.
אז מהו הכלל הראשון שצריך לבדוק?
הכלל הראשון הוא צורך. בדוק האם הרעיון עליו אתה חושב אמור לענות על צורך מסוים בקרב הציבור, האם יש קהל שזקוק למוצר שאתה מתכוון למכור? הרי לולא קהל זה אין טעם להתקדם מנקודה זו. איך נדע שהרעיון עונה על צורך? ראשית, להיות אובייקטיבי ככל האפשר ולראות שאכן זוהה צורך ללא מענה. אפשרות נוספת היא על-ידי עריכת סקר טלפוני או פשוט לשאול חברים ומשפחה כדי שהם יחוו את דעתם על הנושא.
אז מהם הכללים שאליהם צריך להתייחס?
כלל שני - תשוקה. רצוי שהרעיון יתקשר אליך בצורה שהולמת את מי שאתה ואת הרצונות החבויים שלך. רצוי שיהיה ביוזם הרצון העז לביצוע כבר בתחילת הדרך ולא רק לאחר שרואים את הרווחים. אותה תשוקה תסייע לבעל העסק להתגבר על המכשולים בעתיד ולא להיכנע להם, לבצע את הרעיון בהתלהבות ולא רק לחשוב על התמורה שהוא יכול לקבל בגינה. אם המניע היחידי הוא הכסף ולא העשייה הרי שקיים חשש לא לצלוח תקופות לא פשוטות במהלך חיי העסק.
כלל שלישי - הון ראשוני. התחלת עסק מחייבת גיוס הון ראשוני, גיוס כזה אשר יהווה את הבסיס לתזרים המזומנים של העסק שלך. לרוב, הסכום הראשוני הוא הכסף של היזם אבל לא בהכרח. ישנם אנשים רבים אשר מחפשים פרויקטים או עסקים ששווה להשקיע בהם ולכן כיזם עליך לחפש אנשים אלו ולשכנע אותם להשקיע במיזם שלך. היכן מוצאים אותם? לרוב דרך רואי חשבון אשר יכולים לסייע בגיוס הון עבור מיזמים חדשים או דרך קרנות הון - סיכון במידה ומדובר במיזם שדורש השקעה רצינית.
כלל רביעי - שחיה נגד הזרם! כאשר מתחילים עסק עצמאי יש לצפות כי לפחות בהתחלה רובם, אם לא כולם, יגידו שאתה טועה, שחבל על הכסף, ויתעניינו כיצד תסתדר עד אשר תתחיל להרוויח (אם בכלל...). מאידך, שחיה נגד הזרם היא זו שעושה את ההבדל בין אנשים שמאמינים לרעיונותיהם ומיישמים אותם לבין אנשים שנכנעים ללחץ ובוחרים לא להגשים את הפנטזיה והחלום. אם הרעיון שבידך הוא רעיון טוב ואתה מאמין בו קח בחשבון את תגובת הקהל הצוננת ודע שהיא חלק מהתהליך אך לא תישאר שם לאורך זמן.
כלל חמישי - מציאת הרגע המושלם. רגעים מושלמים נמצאים בעיקר באגדות וכדאי לא לחכות לרגע שכזה כדי להחליט להקים את העסק. אפשר לטעון בכל נקודת זמן כי התנאים החיצוניים עדיין לא הבשילו וכי המצב הכלכלי בחוץ "קשה" ו"שזה לא הזמן". ובכל זאת, איך נדע מתי להתחיל? התשובה מכילה מספר אפשרויות כמו: אם אין בעבודתך הנוכחית התלהבות ורצון לקום בבוקר ולהגיע לשם, ונקצין זאת - יש אפילו סלידה מלהגיע, זהו סממן מובהק לשינוי אפשרי. אם אפשרויות הקידום מוגבלות אבל אתה מעוניין להתקדם בקצב מהיר יותר אזי זהו גם סימן נוסף לשינוי. אחת התשובות שקיבלתי לשאלה: מתי להתחיל הייתה: "עכשיו! התחילי לעשות!". עשייה מניעה גלגלים ואלה הופכים את הרגע ההתחלתי למושלם.
כלל שישי - קדימויות. נשאלת השאלה כאשר אנו מנהלים עסק עצמאי: מי קודם למי, מי בא לפני מי, אני או העסק? כל עסק בתחילת דרכו דורש "תשומת לב" רבה ולכן אין אלו הזמנים שבהם אפשר להתפנק ולדרוש הנחות, אלו בהחלט יגיעו בשלב מאוחר יותר. בשלב ההתחלתי כדאי לדרוש יותר מעצמך ולהתמיד בטיפוחו גם אם זה על חשבון הזמן הפרטי שלך. המצב די דומה להורות לילד קטן אשר בשלב ההתחלתי דורש תשומת לב רבה ועל ההורה לספק לו צורך זה ורק אחר כך לדאוג לעצמו.
כיצד אפשר להתכונן מראש?
כאן נכנס הכלל השביעי והוא הכנת תוכנית עסקית. מומלץ ורצוי להכין תוכנית עסקית מפורטת אשר תהווה את המתווה לדרכך. לרוב אנשים בתחילת הדרך פוסחים על שלב זה כיוון שעדיין אין סדר וארגון, הדברים נוצרים ומתגבשים וקיימת תחושה שאין צורך בתוכנית כזו. זה לא מדויק. תוכנית מסודרת תסייע בהצבת היעדים הריאליים לתוכנית וגם תסייע בדרכים השונות להגשמת יעדים אלו, תציב תקציב להוצאות ולהכנסות ותשמור על מסגרת תקציבית טובה. אם אין בידך את הידע להכנת תוכנית עסקית אזי מומלץ להיוועץ עם יועץ עסקי בתחום.
ומה לגבי שיווק?
זהו הכלל השמיני - שיווק שיווק שיווק! אלו הן חלק ממילות הקסם להצלחה. בשביל להצליח צריך לשווק את העסק, וכמה שיותר כך טוב יותר. ראשית, כדאי לספר לכמה שיותר אנשים מה אתה עושה ומהו המיזם שלך. מי זה כולם? חברים, משפחה, עמיתים לעבודה הקודמת, שכנים, קולגות, אנשים חדשים שאתה פוגש, אתר אינטרנט, באנרים באינטרנט, פייסבוק, מעגלים עסקיים ועוד. השיווק הוא קריטי וחשוב להצלחת העסק. עסק ללא שיווק יגווע בסופו של דבר וחבל.
למה נצפה יותר מהכל?
ובכן זהו כלל תשיעי - צפה למשברים. צריך לקחת בחשבון שמשברים הם חלק אינטגראלי מהתהליך והם יגיעו. המילה "משבר" בסינית היא בעלת שתי משמעויות: מחד, סכנה, ומאידך הזדמנות. יש אפשרות לבחור להסתכל על משבר כעל כישלון או סכנה קיומית אך המצליחנים הגדולים עד היום בחרו להסתכל על משבר כעל הזדמנות. איזו מן הזדמנות זו? זו ההזדמנות להסתכל על הדברים קצת אחרת ואולי אף לשפר את העמדה שבה אתם נמצאים למשהו טוב יותר. להזיז דברים תקועים ומפריעים ולקדם דברים שזזים ועובדים.
לסיכום, רעיון עסקי לא חייב להישאר בגדר פנטזיה בלבד אלא אפשר להגשימו. תשוקה אדירה לעשייה, לרעיון, יחד עם התמדה ורצון עצום להצליח יביאו אותך בסופו של דבר להצלחת המיזם. בהצלחה.

הכותבת היא יועצת לעסקים משפחתיים
תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  23/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד תהפוך רעיון עסקי לעסק מצליח?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מעולה !!
לימור אלימלך  |  23/04/12 23:14
2
מאמר מעולה!
סיגל בן נון  |  24/04/12 13:39
3
"היועצים לא משלמים את המחיר" ל"ת
תרגום מצרפתית  |  25/04/12 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אדוארדו שכטר
הידעתם שזו מחלת המין השכיחה ביותר? כ-17,000 מקרים חדשים של הידבקות מתגלים בשנה    היום ידוע שהיא לא נחלתם של הצעירים בלבד, אלא פוגעת גם בגברים ונשים בגילאי ה-40    ולא, קונדום לא יגן עליכם מפני המחלה האיומה הזו
עליס בליטנטל
הרומן של מאיר שלו, "כימים אחדים", שמהווה את הבסיס להצגה החדשה של תיאטרון "מיקרו" הירושלמי, היא עוד זרקור נוסטלגי לתקופה שהייתה ואיננה, מלאה ערגה לימים אחרים. עוד שלב בהסבת מבטינו לאחור, והחייאת ההיסטוריה החדשה הקצרה שלנו על בימה, בביצוע להקת שחקנים כה משובחת
ראובן לייב
אין ויכוח על כך שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם    אז מה עושים כשיוצאים לחו"ל ונאלצים להשאירו מאחור? לא פעם תשמעו על ביטולי נסיעה של הרגע האחרון, או על הרבה נקיפות-מצפון, בשל בעל-חיים זה או אחר, שהפך לחלק בלתי-נפרד מן ההוויה הביתית
חובב לויטס
זאב הולנדר, ד"ר למשפטים בתחום המיסוי, מחזיק בדעה שאין לבצע שינויים נוספים באופן מיסוי שוק ההון כמענה למחאה החברתית הצפויה לפרוץ בקיץ
עו"ד אריה ליבוביץ'
כבר שנים שרשות המיסים פועלת כנגד "כלי קודש" שונים, ביניהם עורכי חופות ומוהלים המקבלים תמורה כנגד מלאכתם. עם זאת, אין רשות המיסים צודקת בהתנהלותה בכל המקרים וגישת הרשות מלמדת על מבוכה כללית בתחום. רצוי כי מנהלי חצרות צדיקים ואדמו"רים יאמדו את מצבם האם נופלים הם בתחום "עסק", בתחום "העדר חבות במס" או בתחום ה"פטור". בנוסף, אומדן מקצועי יכול ויקנה להם חסינות מחשדות פליליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il