X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עד אחרי החגים המגמה הנוכחית תימשך, הביקוש הכבוש שהשתחרר מעט בחצי השנה האחרונה עדיין לא יתפרץ כקודם. התנועה תהיה בעיקר אצל הזוגות הצעירים בדירות הקטנות יותר ובפריפריה ופחות במרכז ולמשפרי הדיור ודיור היוקרה. היזמים שרכשו קרקע במחיר גבוה ובעלי חוסן פיננסי ואורך נשימה לא ימהרו להתחיל בנייה חדשה כל עוד לא מכרו מלאים במחירים כדאיים
▪  ▪  ▪
בנייה בישראל. המגמה הנוכחית תימשך עד אחרי החגים [צילום: פלאש 90]

מחאת הדיור של קיץ 2011 עוררה ציפיות גדולות לירידת מחירים חדה בשוק הנדל"ן בישראל בעיקר בקרב הזוגות הצעירים שטרם רכשו דירה, אך לאכזבתם, בשנה האחרונה השוק חווה ירידה בכמות העסקות ולא ירידת מחירים משמעותית.
נסיקת מחירי הדיור החלה משנת 2007 והגיע לרמות שיא בסוף 2010 שדרשו כ-150 משכורות למימון דירת 4 חדרים חדשה ממוצעת - הרבה מעבר ליכולתן של משפחות צעירות בישראל, לעומת פחות מחצי מהנדרש במדינות כמו: בריטניה, ארה"ב, קנדה, גרמניה וכו'. מקור העלייה נבע בעיקר מההיצע הנמוך של קרקעות זמינות לבניה והביקוש הגבוה לדירות.
הנגיד, שמשך שנים קודם, שמר על ריבית אפסית ובכך תרם לעליית המחירים (מאחר שהחזרי המשכנתה נמוכים מהאלטרנטיבה של תשלומי השכירות) ניסה לרסן את השוק על-ידי הקשחת תנאי האשראי: הגבלת המשכנתאות בריבית משתנה למקסימום שליש ולסף שיעור מימון של 60%. האוצר צמצם את כדאיות המשקיעים ואף פעל לעודד במתן פטורים למשקיעים שימכרו נכסיהם עד סוף השנה הנוכחית. שר השיכון והבינוי, לאחר שבמשך שנים לא יצאו מכרזי קרקעות לשיווק החל להאיץ ולשחרר הוצאת מכרזים לאלפי יחידות דיור.
המגמה: הביקוש הכבוש לא יתפרץ כקודם
למעשה, כבר בתחילת 2011 החלה ההאטה, אך ההתפוצצות הגיע בקיץ עם התלקחות מחאת הדיור שהביאה למודעות הציבור שהמצב לא יכול להמשך וקררה סופית את השוק. כלומר, למרות הניסיונות של בנק ישראל, האוצר ומשרד השיכון פסיכולוגית ההמונית היא שבסוף הכריעה!
אולם, למרות ההאטה, לא מורגשת ירידות מחירים משמעותיות למעט בשוק מגורי היוקרה שמחיריו קפצו הכי גבוה בשנים האחרונות ובפועל קיים פער גדול בין ציפיות המוכרים למחירים הקודמים למשאלות הלב של הרוכשים לירידה המיוחלת. לכן, העסקות שנעשות הן בעיקר של אלו שנאלצים למכור בגלל שכבר רכשו דירה אחרת או מסיבות אישיות ומשפחתיות (התא המשפחתי גדל או קטן). מבחינת הקבלנים - אלו שרכשו את הקרקע במחיר גבוה לא להוריד מחיר מעבר לצמצום הרווח היזמי שלהם שנע באזור ה-10-15%.
להערכתנו, עד אחרי החגים המגמה הנוכחית תמשך, הביקוש הכבוש שהשתחרר מעט בחצי שנה אחרונה עדיין לא יתפרץ כקודם. התנועה תהיה בעיקר אצל הזוגות הצעירים בדירות הקטנות יותר ובפריפריה ופחות במרכז ולמשפרי הדיור ודיור היוקרה. היזמים שרכשו קרקע במחיר גבוה ובעלי חוסן פיננסי ואורך נשימה לא ימהרו להתחיל בנייה חדשה כל עוד לא מכרו מלאים במחירים כדאיים.
בטווח הארוך, 3 שנים ואילך, במידה ואכן ההיצע יגדל ויצאו לשיווק קרקעות זמינות לבניה לאלפי יח"ד חדשות ויתווספו מכרזי מחיר למשתכן, דיור בר השגה ולהשכרה לטווח ארוך וכן יקודמו פרויקטים של התחדשות עירונית - תורגש ירידת מחירים משמעותית יותר.

הכותב הוא מנכ"ל MNA מחקרי נדל"ן ופורטל נדלנון – להשוואת מחירי הדיור
תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  14/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנדל"ן לאן?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למעט הנדל"ן הירושלמי
משה שי  |  15/05/12 02:33
2
מסכימה מאוד!
נדלניסטית  |  15/05/12 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כתות נוצריות, הפועלות בישראל בוואריאציות שונות, מגייסות לשורותיהן קורבנות תמימים וכאלה הסובלים ממצוקות כלכליות וחברתיות, כשהן מבטיחות למצטרפים אליהן הרים וגבעות
מירב ארד
שמונה חודשים לאחר שנכנסה לישראל בקול תרועה רמה נסגרה ענקית הריהוט האוסטרית "קיקה" ונקלעה לחובות של 159 מיליון שקלים. מה היו הסיבות לכישלון ומדוע הוא היה כל-כך ברור לכל?
עקיבה לם
טקס הנכבה שיתקיים באוניברסיטת תל אביב אינו כה ייחודי. בשם חופש הביטוי, במרבית האוניברסיטאות בארץ מתאפשר לשמאל הסהרורי לפתוח את פיו. גם בבר-אילן
חובב לויטס
עו"ד איה יופה, ראש מחלקת ני"ע במשרד עורכי הדין של גרוס וחודק, בדעה שעל המוסדיים לשנות את הלך המחשבה שלהם ולהתייחס לאגרות החוב הקונצרניות כהשקעה בחוב ולא כהשקעה בנייר ערך
הרצל חקק
פרופסור הלל ברזל נקלע למתקפת האור הקדוש של שירי התגלות, ואפשר לומר: הציץ ונפגע. בספרו "שירה והתגלות" יצא למשימה, לצאת ולגלות את הפואטיקה של ההתגלות, והדרך הקסומה כבשה אותו. אפשר לקרוא לפגישה שלו עם סוגי ההתגלות בשירה העברית, פגישה לאין קץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il