X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ניתוחי הצערת פנים התפתחו משמעותית בעשורים האחרונים כיום מתבצעת לא רק מתיחה אלא גם הרמה של רקמות הפנים והצוואר כאשר קיימת צניחת רקמות הפנים והצוואר וקיימים עודפי עור, הפתרון האידיאלי הינו הרמת פנים וצוואר במטופלים המעוניינים ליהנות ממראה פנים צעיר
▪  ▪  ▪
מבנה העצמות משתנה עם הגיל [צילום: AP]

מה קורה לפנים עם הגיל?
התבגרות הפנים מתייחסת לשינויים מבניים מורכבים המתרחשים ברקמות הפנים עם הגיל. שינויים אלה נגרמים, בין היתר, מכוח הכבידה, התבגרות הרקמות ואובדן הנפח עם השנים. סיבי הקולגן והאלסטין, היורדים בכמותם ובאיכותם עם השנים, אחראים לשינוי מרקם ואיכות עור הפנים: העור נעשה דק, רפוי ולא גמיש. התוצאה: עודפי עור המצויים בקדמת האוזן, מתחת לקו הלסת ובצוואר.
התרופפות הרצועות התומכות, אותן רצועות המקבעות את העור לרקמות התת-עוריות, גורמות לצניחת רקמות הפנים למטה ולכיוון מרכז הפנים. התוצאה: הופעת קפלים ומדפי עור כגון אלו בין האף לפה ובין הפה לסנטר.
דלדול השומן התת-עורי וצניחתו מטה, תורמים לאובדן נפח באזור עצמות הלחיים ומראה פנים מאורך ומלבני המאפיין פנים מבוגרות. מראה זה מנוגד למלאות באזור עצמות הלחיים המתמשך ומתחדד ברכות לאזור מרכז הלחי ולקווי המתאר המעוגלים בעלי צורת דמוית לב המאפיינת פנים צעירות.
מבנה העצמות משתנה אף הוא עם הגיל. דלדול העצם, ספיגת עצמות הלסת תורמים לעיתים למראה שלדי ומבוגר.

אלו שינויים חלו בניתוחי פנים?

חשוב לציין, כי ניתוחי הצערת פנים התפתחו משמעותית בעשורים האחרונים. בעבר הדגש היה על רפיון העור בלבד והפתרון היה " מתיחת פנים", גישה מכנית שמטרתה מתיחת העור בלבד והתוצאה הייתה מראה מתוח מדי, מנותח לא טבעי ולעיתים חסר הבעה.
הודות להתקדמות המדעית בהבנת אנטומיית רקמות הפנים, חקירת השינויים האנטומיים המתרחשים עם הגיל והתייחסות לקווי כוח ( וקטורים) על-פיהם הרקמות צונחות, הגישה המודרנית מהווה פתרון אולטימטיבי לשיפור דרמטי במראה הפנים.
כיום מתבצעת לא רק מתיחה, אלא גם הרמה של רקמות הפנים והצוואר. המטרה הינה שחזור אותם שינויים אנטומיים הקורים עם השנים, כלומר הצערת פנים או פיסול פנים.
גישה מתקדמת זו, מערבת הידוק של רקמת החיבור העוטפת את שרירי הפנים (SMAS), אותה רקמה הגורמת למראה צנוח ומבוגר, כאשר העור נמתח באופן שמרני בלבד בדומה לפריסת מפה על שולחן והתייחסות לאובדן הנפח שחל עם השנים.
ההסתכלות, כאמור, הינה כמכלול ובהתאמה למרכיבי ההזדקנות הפרטניים בפני המטופל / ת. על-כן הניתוח מתבצע על-פי רוב במשולב עם הרמת גבות, מתיחת עפעפיים והזרקת שומן עצמוני. בגישה זו, התוצאה הינה מראה אסטטי, טבעי וצעיר יותר של הפנים.

מתי תמליצי על מתיחת פנים?

אין ספק, כי כאשר קיימת צניחת רקמות הפנים והצוואר וקיימים עודפי עור, הפתרון האידיאלי הינו הרמת פנים וצוואר במטופל/ת המעוניינ/ת ליהנות ממראה פנים צעיר.
אם נאחז את רקמות הפנים ונמתח אותם כלפי מעלה והצידה מול מראה, נוכל לתאר לעצמנו כיצד תראה הפעולה הכירורגית של מתיחת הפנים.
יש לציין, כי קיימות מספר טכניקות להרמת פנים וצוואר. לאחר בדיקה של עובי העור, מרקמו, גמישותו, מבנה וצורת הפנים, מיקום ועומק הקמטים והמיתרים, פיזור השומן התת-עורי בפנים ובצוואר ובהתחשב בגיל המנותח/ת וההיסטוריה הרפואית, יקבע המנתח הפלסטי את הטכניקה שתאפשר תוצאות אופטימליות.
כשהרפיון קל ומערב את מרכז הפנים בלבד, ללא מעורבות צווארית, על-פי רוב בקבוצת גיל צעירה יחסית - בשנות ה-40, הפתרון הינו מיני מתיחת פנים או MINI CHEEK LIFT, כלומר חתך בקדמת האוזן בלבד.

מה על המנותח/ת פוטנציאלי/ת לדעת לפני הניתוח?

חשוב לדעת, כי הרמת פנים אינה מבוצעת במעשנים פעילים בשל סכנת הפגיעה באספקת דם והסיכון הגבוה לסיבוכים. יש להפסיק לעשן לחלוטין שלושה שבועות לפני הניתוח ושבועיים לאחריו. כן יש להפסיק שימוש באספירין ובנוגדי דלקת שאינם סטרואידים, ויטמין E ותרופות הומאופטיות כגון: גינקו-בילובה, גינסנג ואומגה 3 - שבועיים לפני הניתוח.
מטופלים הנוהגים לצבוע את שיערם, ייטבו לעשות כן לפני הניתוח, שכן יש להימנע מצביעת שיער לפחות כחודש לאחר הניתוח.

הרדמה כללית או מקומית?

על-פי רוב, הניתוח מתבצע בהרדמה כללית. ניתן גם לבצע בהרדמה מקומית ואזורית במשולב עם חומרי הרגעה לווריד על-ידי מרדים. משך הניתוח תלוי במרכיבי הניתוח ועל-פי רוב נשארים להשגחה למשך לילה.

מה למעשה מתבצע בניתוח?

במהלך הניתוח אנו מפרידים את העור מרקמות הפנים והצוואר. חתכי הגישה מוסווים בקו השיער בקדמת הפאה, לאורך קדמת האוזן, אל תוך החלק המרכזי של האוזן (רטרו-טרגלי), חובקים את התנוך ומתעקלים מאחורי האוזן לתוך קו שיער אחורי. לאחר ההפרדה מתבצע הידוק של שכבת ה-SMAS, בהתאם למבנה הספציפי ולתכנון המקדים. הידוק זה מערב הפרדת רקמת ה-SMAS או הסרה חלקית שלה.
במקרים של צבר שומן צווארי, מתבצעת שאיבת שומן. במידה וקיימים מיתרים אורכיים בצוואר, מתבצע הידוק שרירי הצוואר במרכז הצוואר בצורת ערסל, דרך חתך תת-סנטרי במשולב עם הידוק צידי של שרירי הצוואר. עודפי עור מוסרים באופן שמרני. באופן זה אנו משיגים מראה פנים וצוואר צעיר יותר וקו לסת מוגדר יותר.

מה לגבי תהליך ההחלמה?

משך ההחלמה הינו אינדיבידואלי ומשתנה ממטופל למטופל ובהתאם לסוג הניתוח. לאחר מיני מתיחת פנים (MINI CHEEK LIFT), תקופת ההחלמה קצרה, בת מספר ימים עד שבוע. הרמת פנים וצוואר מלאה, מאופיינת במשך החלמה הנע בין 14-10 יום. במהלך תקופה זו, יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת והתכופפות.
יום לאחר הניתוח, מוסרים על-פי רוב צינוריות הניקוז (נקזים) והתפרים לאחר כשבוע. הופעת נפיחויות ודיסקולרציה (סימנים כחולים מנוקדים) לעיתים בפיזור לא סימטרי אופיינית ומיוחסת לתהליך דלקתי אופייני למהלך ריפוי פצע. שכיבה בראש מורם, כאשר הצוואר זקוף ולא מורכן, מומלצת ומאיצה את תהליך נסיגת הנפיחויות והבצקת. מומלץ לחפוף ראש ולנקות בעדינות במים וסבון את קווי התפר יומיום מיום לאחר הניתוח לצורך החשת תהליך הריפוי. שטפי הדם יספגו בהדרגה במהלך שבועיים לאחר הניתוח. ניתן להסוותם על-ידי איפור מספר ימים לאחר הניתוח.
בימים הראשונים עלולה להיות תחושת אי-נוחות, בעיקר באזור הצוואר וקו הלסת כפועל יוצא של הידוק שריר הצוואר, ללא כאב ממשי. כן עלולה להיות ירידה בתחושה שטחית בקדמת האוזניים, לחיים וצוואר עליון החולפת בדרך-כלל לאחר מספר חודשים.

מהם הסיכונים בניתוח?

כמו כל התערבות ניתוחית, ייתכנו סיבוכים, אולם אלו אינם שכיחים לאחר מתיחת פנים. הסיבוך הנפוץ הינו המטומה, כלומר דמם תת-עורי. גילוי מוקדם חיוני ואינו מותיר עקבות. דימום מצטבר הגורם לתחושת כאב ואי-נוחות, מצריך ניקוז בהקדם על-מנת למנוע נמק עורי.
סיבוכים נוספים:
  • זיהום - בשכיחות נמוכה מ-1%;
  • הופעת צלקות מעובות בעיקר באזורי מתח במטופלים בעלי גוון עור כהה;
  • נמק עורי גורמי סיכון - מתיחת יתר של העור, המטומה לא מאובחנת, חבישה מהודקת, עישון כבד;
  • פגיעה עצבית - של סעיף של עצב הפנים נדירה (פחות מ-1%): פגיעה בעצב שריר הגבה (גבה צנוחה) - על-פי רוב פגיעה זמנית המשתפרת בין 6-2 חודשים או העצב של שרירי שפה תחתונה (אסימטריה של הפה) - זמנית בדרך-כלל וחולפת תוך שישה חודשים ב-80% מהמטופלים.

לכמה זמן נשמר ניתוח הרמת פנים
והאם ניתן לבצע יותר מפעם אחת?
▪  ▪  ▪

ניתוח הרמת פנים וצוואר מלא משיל שנים ומקנה מראה צעיר ואסתטי יותר לפרק זמן הנע בין 15-5 שנה. הניסיון מלמד, כי במטופלים בעלי עור דק, תוצאת הניתוח תשמר זמן רב יותר. הקפדה על הימנעות מחשיפה לשמש, אורח-חיים בריא והימנעות מעישון, מאפשרים שימור התוצאה האסטטית לפרק זמן ארוך יותר.
אין ספק, כי ניתוח הרמת פנים אינו חסם לשעון הכרונולוגי ועם השנים נמשך תהליך התבגרות הפנים.
עם העלייה במודעות האסתטית ובשל מגוון הטכניקות הניתוחיות הזעיר פולשניות, גיל המטופלים הפונים לניתוחי פנים ירד. בחברה המוקירה ומעריכה אסתטיקה ויופי, אין זה נדיר למצוא נשים הפונות להצערת פנים פעם שנייה, שלישית ואף רביעית.

הכותבת היא מומחית לכירורגיה פלסטית ואסתטית ברשת מרפאות כללית אסתטיקה
תאריך:  19/06/2012   |   עודכן:  19/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל אודות מתיחת פנים וצוואר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תכל'ס כמה זה עולה ? ל"ת
ryacov  |  19/06/12 15:27
2
מתיחת פנים מושלמת
פרופורציה  |  20/06/12 11:41
 
- כמה זה עולה? ל"ת
ryacov  |  20/06/12 20:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה אזאגי-ירון
השומן במזון מספק לנו את כמות האנרגיה הגבוהה ביותר    אפשר להודות או לשמוח על קיומן של אלטרנטיבות לשעת הצורך, כמו אוכל קפוא ומזנון מהיר, רק זכרו שהם תחליף מזדמן לשעות חירום
ד"ר ג'לאל אשקר
החופשה הגדולה מתחילה השבוע, אבל עונת הרחצה כבר בשיאה מזמן    הכתבה הבאה מציגה מספר נתונים ועצות כדי שתוכלו ליהנות מהביקור בים או בבריכה ולא להזדקק לטיפול בחדר מיון בגלל הבילוי המימי שמצנן לנו את הקיץ
איתמר לוין
שוש שטרית מבית המשפט באילת יודעת להתייחס בתקיפות אל נאשם המבזבז זמן במשך שנים, לצד דיבור בטון אימהי כלפי צעיר שעומד לדין לראשונה    שתי הפנים הללו הן ביטוי למזג שיפוטי מצוין, היודע להתאים את עצמו לנסיבות
עליס בליטנטל
אין כמו מלודרמה אנגלית בלשית בימים מהבילים אלה, כדי לרענן ולהתבדר, עם קצת חומר למחשבה. "סיבוב מסוכן" ב"בית צבי" שכתב מחזאי הבלשים ג'. ב. פריסטלי הוא בבחינת מעדן אנגלי מפנק בימים אלה (עד ה-30.6)
ד"ר רניירו פונטנה
אנדרה נהר, מההוגים המשפיעים ביותר על יהדות צרפת לאחר מלחמת העולם השנייה, חיבר בדמותו ניגודים שונים: חוקר אקדמאי והוגה יצירתי, נטוע בעולמה של המסורת היהודית אך אוניברסליסט והומניסט מושבע, בעל חזון משיחי אך גם פרגמטי ומציאותי. ד"ר רניירו פונטנה רואה בכך את ייחודיותו של נהר, ואולי גם את הסיבה שבגללה אין הוא מוכר מספיק לקורא הישראלי הממוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il