X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהורם גאון שר שיר בו הוא מבטיח לבתו בשם הטנקיסטים, הטייסים, הצנחנים ואחרים, שהמלחמה הזאת (מלחמת יום הכיפורים), תהיה האחרונה, לא בגלל "שלום" הזוי, אלא בגלל הכרעה קצת על ההתחמשות האזורית והמלחמה האחרונה...
▪  ▪  ▪
מלחמת יום כיפור. לא שוב [צילום: לע"מ]

הכרעה
על-פי תפישת השמאל, כבר מימי גולדה מאיר ועד אולמרט ("עייפנו להיות גיבורים, עייפנו מניצחונות"), אסור להכניע יותר מדי את האויב, כדי שנוכל לחתום איתו על חוזה שלום. אם הוא יוכנע יותר מדי, הוא לעולם לא ירצה להתפייס - כך הם סבורים.
בכל מקום בעולם מאמינים דווקא שבזמן מלחמה יש לגרום כמה שיותר נזק לאויב, אך רבים ממנהיגי ישראל סבורים אחרת. בכל זאת, לא כל האומה סובלת מהתסמונת הזאת, ויהורם גאון שר שיר שבו הוא מבטיח לבתו בשם הטנקיסטים, הטייסים, הצנחנים וכולי, שהמלחמה הזאת (מלחמת יום הכיפורים), תהיה האחרונה, לא בגלל "שלום" הזוי, אלא בגלל הכרעה. זה אפשרי, זה מוסרי, וזה גם הכרחי. אפשר להכאיב מאוד לאויב, ויש להתכונן לזה מכל הכיוונים.
הכרעה מהירה וברוטלית
יש דרך להכריע בברוטליות את האויב בכל החזיתות. כמובן, נצטרך לשלם מחיר תדמיתי מסוים, שניתן יהיה לעמוד בו אם נתכונן כראוי. בכל מקום תגיע התראה מדויקת לכל גורם בנפרד, אם צריך.
  • חיזבאללה - הכפרים השיעים: יש בדרום לבנון כעשרים כפרים שיעים שבהם מתגוררים 80% מחיילי חיזבאללה. חורבן פיזי של כל כפריהם, כולל כל הבתים (בסגנון גוש קטיף). רק הידיעה מצד החיזבאללה שזה עלול לקרות, יכולה להרתיע אותו במידה רבה, גם אם תגיע פקודה מצד אירן לפעול בכל הכוח.
  • אירן - כורים גרעיניים ותשתיות: כפי שהרחבנו בעבר, לא די לבלום את תוכנית הגרעין לחמש-עשר שנים, יש להחזיר את הכלכלה שלהם אחורה עשרים שנה.
  • חמאס - הרס רוב התשתיות בעזה: כולל חשמל; סוף אספקת החשמל בזמן המלחמה, עד להודעה חדשה; גביית החוב שלהם.
  • סוריה: אם הם משתמשים בנשק כימי, יש להרוס לא רק את תשתיות הנשק, החשמל, הכבישים והתעשיה, אלא גם תשתיות מים, שיגרמו לאבידות רבות (תוך כמה שבועות). מדינות ערב יצטרכו לקלוט שיש מחיר גבוה מאוד לשימוש בנשק כזה.
  • הרשות הפלשתינית: במידה שהם משתתפים בחגיגה - להעמיד עשרות מחסומים שהוסרו לאחרונה, לרענן הוראות פתיחה באש, להביא לסוף שיתוף הפעולה עם הרשות בכל התחומים, להרוס תשתיות יקרות, בעיקר בניינים מפוארים, כפי שכבר הרחבנו בנושא.
  • ערבים ישראלים: חקיקת בזק כדי לאשר הריסת בתים לכל ערבי ישראלי כמו במלחמה; שלילת אזרחות לכל מעורב טרור בזמן מלחמה; איסור הפגנות גורף; עוצר בכפרים במידת הצורך; ענישה של משרד הפנים והרס תשתיות בתוך הכפרים שלהם.
  • מצרים: שם התחזית של מלחמת צבא מודרני נגד צבא מודרני, עלולה להתגשם. בעזרת השם, העליונות הישראלית תוכיח את עצמה מול נשק אמריקני מקורי. במקרה של סכנה, יש לאיים להשתמש בו בנשק יום הדין - הפלת סכר אסואן.
הזמן קצר, המלאכה מרובה
במקרה של מלחמה כוללת, לא יהיה מנוס מגיוס נרחב של המילואים. החיילים יצטרכו לפעול בכל החזיתות, לא רק חיל האוויר אלא גם חיל הים וחי"ר. העולם יאשר חלון הזדמנות קצר ביותר עבור ישראל: ימים עד שבועות (תלוי באמריקנים בעיקר). בזמן הזה, הדבר החשוב ביותר שצריך לעמוד מול עם ישראל הוא: הכרעה. לגרום לכל המעורבים לבקש בעצמם הפסקת אש, לסרב כמה שאפשר מבחינת הלחץ הבינלאומי.
יש לזכור היטב שהעולם לא יסבול ניצחון מהסוג הזה. העולם לא רוצה לראות את ישראל חזקה מדי. זה לא מתאים לו, לא רוחנית, וגם לא כלכלית. עם ישראל יתמודד בהצלחה מול נשק רוסי, אמריקני, סיני, אירני ועוד. עם ישראל מנצח בגדול, משמע: לא רק קידוש השם, אלא שינוי כללי המשחק במזרח התיכון בעיני כל העולם: גם רוסים, גם סינים, גם ערבים, ואפילו אמריקנים.
נתפלל שנקיים את הבטחת יהורם גאון, ושזו תהיה המלחמה האחרונה.

פורסם לראשונה ב-OnlyIsrael
הכותב הוא מהנדס מחשבים, בוגר הטכניון, חבר מנהיגות יהודית בליכוד ותושב ירושלים.
תאריך:  23/08/2012   |   עודכן:  24/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני מבטיח לך, ילדה שלי קטנה...?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המלחמה האחרונה
מזכיר_המדינה  |  25/08/12 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פרקליטות המדינה מושכת תיקים שנים ובסוף נאלצת לסגור אותם    כמה זמן לוקח לבחון את הדרת הנשים ב"קול ברמה"?    פסילת רשיונותיהם של נהגים עבריינים תמיד באה מאוחר מדי    מפעל פניציה קורס משום שהמדינה לא קיימה הבטחה במשך חמש שנים    בתשתיות התחבורה האיחורים נמדדים בשנים    בפעילויות הקיץ עם אייל מצאתי גם כאלו שאצלם זמן זה זמן
יאיר דקל
יום חם בירושלים    בסמטאות השוק מזיעים ורק יריעות הבד המכסות את הסמטאות מאפשרות ללכת בשעות לפני הצהריים הקשות    פני מועדות אל ההוספיס האוסטרי, שכתובתו הרשומה אצלי: ויה דולורוזה פינת רחוב הגיא    אכן, היום זו הליכה של ויה דולורוזה
יצחק מאיר
מאחורי השימוש ב"מידה", כתיבה המציינת גם ערכים הקובעים התנהלותו של האדם, עומדת תפיסת עולם כי כשם שמידת משקל או נפח יכולה להזדייף, כן יכולים ערכי המוסר על פיהם מציב האדם שלטי דרכים בחייו להזדייף. הגאווה היא זיוף מידת הכרת הערך העצמי. תאוות הבשרים היא זיוף ערך האהבה. החמדנות היא זיוף ערך החתירה לחיי עבודה ויצירה. היצר שאיננו חושש משעבוד הזולת, הוא סוכן זיוף קידוש החירות    וינייטה לשבת פרשת שופטים התשע"ב
יוסף אורן
הספר "רומן וינאי" איננו "יצירה שלמה" כטענת מהדיריו, אלא רק שריד שנותר מתוכנית כתיבה שאפתנית יותר של פוגל שהוא לא הספיק להשלימה    ועל כן, אין בשום אופן לייחס את הספר לפוגל, כי פירסומו תחת שמו אינו מעצים את דמותו הספרותית, אלא ממעיט מגדולתו    ספק אם דוד פוגל היה נותן את הסכמתו לספר "רומן וינאי"!
יוסף אורן
עדותם של מהדירי "רומן וינאי" חושפת, כי הם הפיקו את הספר מטיוטא של כתב-יד מהעיזבון של פוגל, שהייתה רחוקה למדי מהיות ראויה לדפוס, בעזרת מניפולציה עריכתית, אשר מטרתה הייתה להעניק רציפות עלילתית לנתחי סיפור מקוטעים שלא הייתה ביניהם רציפות כזו    כיצד הפכה טיוטא מהעיזבון של הסופר דוד פוגל לספר "רומן וינאי"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il