X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קיימת בין שני הזרמים שנאה תהומית, עד כדי כך שלא זוכרים מפגש בין אישיויות דתיות ביניהם מורסי העומד בראש האחים המוסלמים (הסוני) הסכים לפגוש ולחבק את נשיא אירן השיעי
▪  ▪  ▪
מורסי. עומד בראש המדינה בשם הדת [צילום: AP]

מורסי ואחמדניג'אד
לאחרונה, לאחר נתק של יותר מ-30 שנה נפגשו נשיאי אירן ומצרים. מאחר שידוע ששני האישים מאמינים ודתיים הדוקים, יש לדמיין את הקושי של כל אחד לבוא ולחבק את השני. לא מדובר במנהיגים חילוניים כגון אסד, ערפאת, מובארק, ואבו-מאזן. הם היו יכולים לפגוש כל מנהיג שהיה מקדם את האינטרסים שלהם. נשיאי מצרים ואירן עומדים בראש המדינה יותר בשם הדת מאשר בשם הפוליטיקה. לכן רק דבר שהוא יותר גדול מההבדלים ביניהם, יכול לאחד אותם. הדבר היחיד שמאחד למעשה את כל מדינות ערב והאיסלאם: הרצון להפוך את מדינת ישראל לאדמה חרוכה. ננסה ללמוד כאן מה שאפשר מפגישה זו.
השיעים והסונים
יש לזכור את ההבדלים בין שני זרמי האיסלאם. זרמים שטבחו זה בזה ללא רחם מאז הקמת דתם. המחלוקת ביניהם התחילה בזמן ש"עלי" אחיינו של מייסד האיסלאם, ניסה לעמוד בראש הדת החדשה, אך נכשל ונהרג. השיעים רואים בו איש קדוש וממשיך דרכו של מייסד הדת. לעומתם, הסונים רואים בו בוגד. ביום מותו "העשורה", אלו מארגנים תהלוכות אבל והאחרים מחלקים סוכריות ברחוב.
קיימת בין שני הזרמים שנאה תהומית, עד כדי כך שלא זוכרים מפגש בין אישיויות דתיות ביניהם. מורסי העומד בראש האחים המוסלמים (הסוני) הסכים לפגוש ולחבק את נשיא אירן השיעי.
לקחי מלחמת יום הכיפורים
בשנת 73', תכננו ראשי מדינות ערב לצאת ביחד למלחמה נגד ישראל במאמץ משותף להפתיע את ישראל ולנצח אותה. אומנם ברגע האחרון הדבר לא יצא אל הפועל, וצה"ל הספיק להתארגן כדי להדוף את צבאות ערב בכל החזיתות, אומנם עם לא מעט אבידות.
המצרים, בעלי ערכים לאומיים חזקים, מכירים היטב את ההיסטוריה שלהם ואת מלחמותיהם נגד ישראל. בין הנושאים החשובים שנידונו שם, מן הסתם הופיע שיתוף הפעולה הצבאי בזמן מלחמה. ברור שינסו להקים קו ישיר בין המפקדות כדי לנסות להתיש את צה"ל. הרי דרושים 200 מתוך 600 מטוסי חיל האוויר כדי לתקוף את אירן. אם שניהם מחליטים לשתף פעולה, תזמון נכון יכול להיות גורלי מבחינה צבאית.
מה ישראל יכולה לעשות?
מצרים תכנס למלחמה נגד ישראל אם היא מאמינה שזו תהיה מלחמת סוף המשטר הציוני. ישראל צריכה לשכנע את מצרים שזאת תהיה המלחמה האחרונה של מצרים דווקא, שאחריה היא תשוב לימי הביניים, ללא צבא, ללא חקלאות וללא תעשיה. לא משנה אם ישראל מסוגלת (נפשית, לא צבאית) לגרום לכל כך הרבה נזקים לאויביה. המצרים יאמינו לזה, כי הם כן היו מסוגלים לכך במקומנו.
ישראל יכולה לנסות ליירט כל ניסיון שיחות בין שתי המדינות כדי ללמוד את שיתוף הפעולה ביניהם, ולהאשים פומבית את מצרים שהיא נכנסת לציר הרשע. כמו-כן, היא יכולה ללחוץ על ארה"ב כדי שזאת תפסיק את הסיוע למדינה שהפכה לעוינת לכל הערכים שארה"ב מאמינה בהם ושוחרת מלחמה נגד ישראל.

פורסם לראשונה ב-onlyisrael
תאריך:  14/09/2012   |   עודכן:  16/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד אחמדינג'אד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא נפגשו מאז 1979; אז מה זה קשור אלינו?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
לפעמים, לפחות "שלוש אוטואים, ניידות יעני", נוסעות לפני משאית המוברחים, כשהנהגים מצוידים במכשירי קשר. בין המכוניות נשמר רווח ניכר זו מזו ומטרתן לבדוק שבדרך לא אורבים "כוחות הביטחון של היאהוד". במקומות מועדים, מנהלי המבצע מעמידים גם צופים על הקרקע    עדות קצרה של עסקן סמים המתפרנס גם מהברחת מסתננים מן השטחים
ציפי לידר
פרשת ניצבים: מה מלמד סיפור האוצר?    מיהו יהודי בדרגת ניצב? - על שלושת השלבים, גאוות יחידה וגם המלך בשדה    שנהיה לראש    יום תרועה
איתן אראל
במשך שנים דחה השמאל ה"נאור" בישראל בשאט נפש, כל תוכנית מדינית-לאומית הרואה בהפרדה גיאוגרפית של העם היהודי מהעם הערבי, פתרון אפשרי יחיד לסכסוך הדמים המתמשך
נסים ישעיהו
הנביא מבטיח כי הממלכות שמצרות לישראל יסתכסכו בתוכן וביניהן, יהיו שם מלחמות פנימיות שיתמשכו עד שיחריבו את עצמם. אומנם כדי להינצל מחורבן, הם ינסו לאחד את השורות, ימצאו להם אויב חיצוני בתקווה שמלחמה עם החוץ תבטל את המלחמה הפנימית
ציפורה בראבי
קיבוץ הגלויות שזכינו וזוכים אנו לחזות בהתרחשותו, מותנה בשתי דרכי תשובה: "ושבת עד ה' אלוקיך" ו"כי תשוב אל ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il