X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הכל לטובת המיחזור [צילום: פלאש 90]
החיים בזבל
חוק האריזות נכנס לשימוש - צעד בהפיכת ישראל לירוקה

יותר משנה לאחר שנחקק חוק האריזות, נמצאה סוף-סוף רשות שתיישם אותו: המועצה האזורית חבל אֵילות שבדרום הכניסה בשבוע שעבר לשימוש את פחי האשפה הכתומים שמיועדים לאריזות בלבד. מטרת החוק: להקטין את כמות האריזות של מוצרי הצריכה. המשרד לאיכות הסביבה שואף לעודד שימוש חוזר באריזות ולמנוע את הטמנת הפסולת באדמת הארץ. כימיקלים, כידוע, אינם חבריו הטובים ביותר של הטבע.
היצרנים (ואם אלה מוצרים שמיוצרים בחו"ל אז היבואנים) נדרשים לשאת באחריות יצרן כוללת, מה שאומר, בעברית קלה, להצטרף לתאגיד תמי"ר - תאגיד מִחזור יצרנים בישראל, שהוקם על-ידי איגוד התעשיינים ושאחראי לאיסוף האריזות מהרשויות ולמִחזורן. על היצרנים לדווח לתמי"ר על כל טון של אריזות שנכנס לשוק הישראלי ולשלם בעבורו. התאגיד מצדו יפנה את הפחים - שאליהם יושלכו כל סוגי האריזות (קרטון, נייר, פלסטיק וכו') - ימיין את תכולתם ויפנה אותה למפעלי המחזור.
פחי האשפה הכתומים, שאליהם יושלכו האריזות, אינם סנונית ראשונה: אנחנו הרי מורגלים כבר בפחי האשפה לעיתונים בלבד ובכלובי הרשת לבקבוקי הפלסטיק הגדולים - הכול לטובת המִחזור. עם זאת, זה צעד חשוב נוסף בדרך - הארוכה, יש לומר - של חזרת האדם להרמוניה עם הטבע.
מלבד חבל אילות יש רשויות נוספות בארץ שהסכימו להפרדת פסולת האריזות וצפויות להצטרף למהלך, בהן חבל מודיעין, בת-ים, אילת והרצליה. באיחור בכלל לא אלגנטי, ישראל מצטרפת למגמת העולם הנאור שמאס בפגיעת התעשיה בטבע. ואם כבר תשבחות לכוחותינו, הנה יהודי שעשה את זה בגדול: ז'יימה (חיים) לרנר, לשעבר ראש עיריית קוריטיבה שבמדינת פרנה הברזילאית, שנודע בזכות יישום משנתו העירונית הירוקה כשקבע שהעירייה תשלם לתושבים בעבור אשפה מופרדת שישליכו למִחזור. וכדי לצמצם את השימוש במכוניות בתוך העיר, שילם לתושבים הממחזרים בכרטיסי אוטובוס.
השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אומר שהשימוש בפחים הכתומים יסייע בהפיכת האשפה למשאב כלכלי. אבל נראה שבהעדר תמורה מידית ונראית לעין, כפי שהנהיג לרנר בברזיל, ייקח זמן עד שהאזרח הישראלי יתרגל להפרדת הפסולת. מה גם שבישראל הרוויה מכמויות אדירות של מידע חדשותי במגוון תחומים, הנושא הירוק מופרד ומושלך כפסולת לפח המִחזור התודעתי.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  10/10/2012   |   עודכן:  10/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
הנקודות הבולטות שיש לשים לב אליהן נוגעות לתשואה אך הן פרוסות לאורכו של תיק ההשקעות - אלוקציה, גישת ניהול סיכון, מדד יחס והתאמה לדרישות הלקוח
נסים גבאי
לא מתנצל על הכותרת הלכאורה בוטה    אין כאן כל בוטות    מי שמסוגל לשכוח או להשכיח כי בקיץ 2011 יצא כמעט עם שלם לרחובות בדרישה לצדק חברתי – אידיוט!
ראובן לייב
שוב אין תירוץ לדחיית עניינים, ל"מה בוער" או פשוט ל"מנייאנה"    המציאות היא שמכה בפרצוף של כולנו ולא ניתן עוד לברוח ממנה    בת היענה הרגועה של אתמול הופכת עכשיו לנחש מאיים
עו"ד אלון קוחלני
הרב אליהו קאופמן
על פני השטח קיימת הגזענות הניראת לעין נגד אותם "פליטים" מדרום סודן אך קיימת גם הגזענות שאותה חשף ח"כ מיכאל בן ארי וישנה גם גזענות ממלכתית חבויה - זו ששלמה להט החל בה וכל שאר יורשיו בראשות עיריית ת"א ממשיכים אותה כמדיניות סתר - הפיכת דרום ת"א לסלאמס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il