X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה מנסה להסתיר את העובדה שארגון אל-קאעידה נושם חי ובועט משום שהוא רוצה לקבע בתודעה כאילו הריגת בן-לאדן בתקופת כהונתו הייתה אירוע שחיסל את אל-קאעידה
▪  ▪  ▪
רומני צדק! [צילום: AP]

הדברים להלן מתייחסים לעימות הטלוויזיוני השני שנערך בין המועמדים לנשיאות ארה"ב, הנשיא המכהן ברק אובמה ומיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר. העימות הטלוויזיוני התקיים ב-Hofstra University in Hempsted אשר בניו-יורק. העימות נערך במתכונת "אולם העירייה" CITY HALL כאשר צופים מהקהל מעלים שאלות בפני המועמדים. שם המנחה: קנדי קראולי.
העובדות לגבי העימות בנושא התקפת אל-קאעידה על השגרירות האמריקנית בבנגזי, לוב: אובמה שיקר פעמיים, רומני טען שאובמה נכשל בתפיסת המציאות ובזיהוי האיום, המנחה החד-צדדית קטעה את רומני, המנחה טענה שרומני אינו צודק (ואחרי מספר ימים תיקנה את עצמה). רומני צדק.
על-פי עדויות בכירים בגופים הביטחוניים בארה"ב ההתקפה על שגרירות ארה"ב בעיר בנגזי שבלוב שאירעה ב-11 בספטמבר 2012 הייתה פיגוע מתוכנן מראש ע"י ארגון אל-קאעידה - פיגוע שאורגן במשך חודשים ארוכים. על-פי עדויות בכירים אחרים, המידע על ההתקפה המתוכננת התקבל שבועות רבים מראש ובאופן מדויק. על-פי הדלפות של גורמים ביטחוניים מתוך השגרירות, בקשות האחראים על הביטחון לתגבורת וחיזוק ההגנה על השגרירות נדחו בטענה ש"אין כסף".
ההתקפה המוסלמית שבמהלכה נרצחו השגריר האמריקני ו-3 מעובדיו, לוותה בהתעללות בשגריר. הפיגוע תוכנן להתבצע ביום השנה לפיגוע במגדלי התאומים בניו-יורק וכך גם קרה. במקביל ובאותו זמן התקיימו מספר הפגנות בעולם המוסלמי כנגד פרסום סרטון וידאו המציג את האמת על מוחמד.
אובמה מתכחש לטרור
אובמה מנסה להסתיר את העובדה שארגון אל-קאעידה נושם חי ובועט משום שהוא רוצה לקבע בתודעה כאילו הריגת בן-לאדן בתקופת כהונתו הייתה אירוע שחיסל את אל-קאעידה. בניסיון להסתיר את הרקע האמיתי להתקפה על השגרירות האמריקנית בבנגזי יצאה שגרירת ארה"ב באו"ם מיד למחרת בהצהרה שההתקפה על השגרירות הייתה "אירוע ספונטני" וניסתה לקשר אותה להפגנה כנגד הסרטון על מוחמד. מיד התברר ששגרירת ארה"ב באו"ם שיקרה אך כל הניסיונות לקבל את תגובתה של השגרירה עלו בתוהו. רשתות השידור בארה"ב הנשלטות כמו בישראל ע"י עורכים, בעלים ומנהלים בעלי השקפת עולם שמאל-קיצונית התעלמו במופגן מהשקר שבדברי השגרירה ולמעט הרשתות ABC, ו-FOX לא הזכירה אף רשת שידור נוספת את הנושא בתקווה שיישכח ויודחק עד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב המתקיימות בעוד כחודש.
אובמה , כמרכיב בסיסי באישיותו, מסרב להפנים פסיכולוגית שמה שהמוסלמים עושים זה טרור. אובמה, בהתאם לתבניתו הנפשית, מסרב להודות שקיים טרור וכמו השמאל הקיצוני בישראל הוא חושב שהכל זה עניין של "נרטיב". זאת אומרת, לכל צד, לנרצחים ולרוצחים, יש השקפה שונה ולמרות שיש צד אחד שהוא קורבן, גם מניעי הרוצח לגיטימיים.
עד כדי כך עמוק העיוות הנפשי שכאשר נכנס אובמה לתפקידו כנשיא הוא הורה לשנות את שם מבצע הלוחמה בטרור שהחל ב-9/11 לשם חדש והוא "מבצע לאירועים מעבר לים". האיש פשוט מדחיק נפשית את העובדה שהמוסלמים יוצרים טרור. כל המגבלות הפסיכולוגיות של אובמה באו לידי ביטוי בנושא ההתקפה על שגרירות ארה"ב בלוב. אובמה וממשלו עשו את כל השגיאות האפשריות לפני ההתקפה ואחריה, והסיבה להן היא המנגנון הנפשי של אנשי הממשל השמאל-קיצוני המתנהל מתוך הבית הלבן.
אין פלא אפוא שרומני העלה את נושא המחדלים במניעת ההתקפה על השגרירות בלוב. תוך כדי העימות השני בין רומני לאובמה, הזכיר רומני את מחדלי הנשיא והממשל בנושא ואובמה נאלץ להגיב (ולשקר). קטע העימות המראה את נושא המחדל בשגרירות ארה"ב בלוב מופיע בסרטון הוידאו כאן.
לטובת ציבור הקוראים ומתוך השערה ודאית שהתקשורת השמאל-קיצונית השלטת בישראל לא תביא את הדברים, להלן תמליל העימות בקטע חשוב של המפגש השני רומני-אובמה:
תמליל קטע מתוך העימות:
אובמה (מגיב להאשמותיו של רומני): "ביום שלאחר ההתקפה, אדוני המושל (רומני), עמדתי בגן הוורדים, ואמרתי לציבור האמריקני ולעולם שאנחנו עומדים לגלות מה קרה בדיוק, שזאת היה פעולת טרור, וכמו-כן אמרתי שאנחנו הולכים לתפוס את אלה שביצעו את הפשע"..."הרמז (של רומני) שמישהו בצוות שלי - מזכירת המדינה (שרת החוץ קלינטון) או שגרירת ארה"ב באו"ם, מישהו בצוות שלי - ישחק בפוליטיקה או ירמה, כאשר איבדנו 4 מאיתנו, אדוני המושל, הוא התקפה! כך אנו לא נוהגים! (מרים את אצבעו כמזהיר את רומני) זה לא מה שאני עושה כנשיא, זה לא מה שאני עושה כמפקד העליון של הצבא! (מסיים את דבריו) (כמה שניות של שקט).
המנחה: (מנסה להמשיך את המתקפה של אובמה על המושל לשעבר רומני ופונה אליו) "אולי תגיב על זה?" (אובמה מסתובב כשגבו למצלמה וצועד לעבר כסאו).
רומני (למנחה): אני חושב שזה מעניין שהנשיא אמר הרגע שלמחרת ההתקפה על השגרירות הוא אמר בגן הוורדים שזאת הייתה פעולת טרור! (פונה אל אובמה).
אובמה: (מתמקם על כסאו עונה ללא המיקרופון שבידו) "זה מה שאמרתי".
רומני (אל אובמה, רוצה להיות בטוח בתשובתו): "אתה טוען שלמחרת ההתקפה אמרת בנאום בגן הוורדים שזו הייתה פעולת טרור? "...שזאת לא הייתה הפגנה ספונטנית? זה מה שאתה אומר?"
אובמה: (לרומני, נמנע מלאשר) "המשך בבקשה".
רומני (למנחה): "אני רוצה להיות בטוח, רק כדי שהדברים יהיו מתועדים. זאת, משום שלקח לנשיא 14 יום לתאר את ההתקפה בבנגזי כפעולת טרור".
אובמה: (מתפרץ) "תשיג את התמליל!" (של נאומו בגן הוורדים)
המנחה: (מתערבת לטובת אובמה ופונה לרומני) "למעשה, הוא אכן אמר (למחרת ההתקפה).
אובמה: את יכולה להגיד את זה בקול רם יותר?
המנחה: (מתערבת לטובת אובמה) "למעשה, הוא אכן אמר (למחרת ההתקפה), יחד עם זאת לקח באמת 14 יום עד שהרעיון בכללותו התגבש. אתה צודק לגבי זה" (רומזת שרומני לא צודק לגבי מועד האמירה).
רומני: (מסביר לאט וברור): ממשל אובמה ציין שהמתקפה בבנגזי הייתה הפגנה ספונטנית שבאה כתגובה לוידאו שפורסם (על מוחמד). לקח להם הרבה זמן להגדיר את המתקפה כפעולת טרור מתוכננת שבוצעה ע"י ארגון טרוריסטי. השגרירה באו"ם אמרה באחת מתוכניות הטלוויזיה ביום ראשון..."
אובמה: (עוזב את כסאו ומתקדם למרכז הבמה כדי לקטוע את דברי רומני).
לסיכום: כמו בישראל, הגורמים המזוהים עם השמאל הקיצוני בארה"ב והנשיא בכללם רואים גם בשקר ובאמת עניין של "נרטיב". אין שקר, אלא יש רק "נרטיב". הבעיה של אובמה היא שהציבור האמריקני, בניגוד לציבור הבוחרים הישראלי, רגיש מאוד לאמת בדבריהם של מועמדיו הפוליטיים ואינו מוכן לקבל עיוותים נפשיים כסיבה לתפיסה לא נכונה של המציאות. למרות זאת, נראה שרוב הבוחרים האמריקנים הוכו בסנוורים וגם השקרים של הנשיא המכהן שהתגלו בעימות השני רומני-אובמה, לא ימנעו ממנו לזכות שוב בכהונה הרמה ולאפשר לו לגרור את אמריקה לריסוק עמוק יותר ולחולל שורה של סכסוכים עולמיים ואסונות גלובליים בגלל רפיסותו. נקוה שה' ירחם.

הכותב הוא תושב פ"ת, פובליציסט, מנהל ובעלים של חברה להנדסת מים וסביבה, פעיל ציבור וחבר מרכז הליכוד.
תאריך:  18/10/2012   |   עודכן:  19/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העימות הטלוויזיוני רומני-אובמה - השקר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אשמח אם תביא סימוכין לדבריך.
אהוד פרלסמן  |  18/10/12 17:46
 
- בבקשה. ראה בעצמך שהיא חוזרת בה
עמנואל גרטל  |  19/10/12 11:49
 
- משום מה, הקישור לא נראה לעין
עמנואל גרטל  |  19/10/12 13:24
 
- תודה. הארת את עיני.
אהוד פרלסמן  |  19/10/12 17:14
2
אובמה מתהדר בנוצות לא לו
et  |  19/10/12 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אינו דומה דין יאיר פרץ ושלמה בניזרי לדינו של אריה דרעי. למה? ככה. מה ההבדל בין אלי ישי של שנת 2005 שסבר כי דרעי צריך להישאר בחוץ, לבין אלי ישי של שנת 2012 שמתפייס עם עבריין מורשע?
איתמר לוין
5 מיליוני השקלים שחויב הארץ לשלם למעריב צפויים לצאת מקופתו בעתיד הקרוב, גם אם יגיש ערעור על פסק הדין. הבעיה היא, שבכלל לא בטוח שלעיתון יש כזה סכום במזומן או יכולת לגייסו - במיוחד אם אדלסון ירכוש את דפוס מעריב ויפסיק לשלם לשוקן תמורת הדפסת ישראל היום
ענבל בר-און
במשך חודשים ארוכים נשמעים בראש העין קולות נפץ ברמת דציבלים המסוכנת לבריאות    העירייה אינה טורחת לגלות לתושבים את מקור הרעש כמתחייב מן החוק    היום נודע לי במקרה    רעש הוא טרור    כתבה שמינית בסדרה
יורם אטינגר
ישראל היא בעלת הברית היחידה המתפקדת כנושאת מטוסים אמריקנית ללא נוכחות אמריקנית, שאי-אפשר להטביעה, העוגנת באזור קריטי לאינטרסים אמריקניים, בעלת יכולות-מוכחות, החוסכת למשלם המיסים האמריקני כ-20 מיליארדי דולרים לשנה
יוסי צור
על-רקע דברי נעם שליט, אביו של גלעד: "באמת נדמה שמדינת ישראל שכחה אותו. אף לא מילה אחת הופיעה בתקשורת לרגל יום השנה" - פנייה גלויה של אב שכול לתקשורת ולמשפחת שליט    "התקשורת חסרת מעצורים וחוגגת עם גלעד ועליו מיום שחרורו, תוך התעלמות מופגנת ממשפחות חללי הטרור וסבלן, התעלמות שהחלה עוד לפני העסקה, במהלך הקמפיין של המשפחה לשחרור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il