X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
מכתב לח"כ לשעבר אריה אלדד וחברו מיכאל בן ארי
▪  ▪  ▪

אני אישית נגד השתתפותם של בני עמי בבחירות לכנסת כבוחרים ונבחרים, והשתתפותם הייתה נמוכה מאוד בבחירות האחרונות, פחות מחמישים אחוז. הסיבה העיקרית לכך היא: המציאות לעולם לא תשתנה, במובן זה שגם את הם בחרו נבחרו או לא, הם עדדין יישארו "גידול סרטני" במדינה שמגדירה את עצמה כי בין המדינות הדמוקרטיות ביותר בעולם.
הבחירות האחרונות הוציאו מחוץ לכנסת מספר ח"כים ערבים שהיו חברים במפלגות ציוניות. "יציאה בלי חזרה" - פתגם בערבית העממית, וכך גם הוציאו מחוץ לכנסת מספר ח"כים ציוניים, ובין הבולטים בניהם אריה אלדד וחברו מיכאל בן ארי ממפלגת "עוצמה לישראל", אחת המפלגות הגזעניות ביותר.
תגובתו של אלדד, יו"ר "עוצמה לישראל" הייתה קשה מאוד בעקבות הכישלון של מפלגתו אשר לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. אלדד אמר: "הבית היהודי" תקף אותנו ופגע בגוש הימין, הם פשוט מאוד ירו בתוך הנגמ"ש", והאשים את "הבית היהודי" בקמפיין שלילי שהשאיר את מפלגתו מחוץ לכנסת, תוך אובדן כוח מכריע לגוש הימין.
"המאבק של הבית היהודי בנו, עם האמירות של ’הם לא יעברו את אחוז החסימה‘, הצליח להרתיע את המצביעים", הסביר אלדד, שאמר כי "בכך הבית היהודי גרמו לאבדן קולות רבים לימין, אבל הצליחו לחסוך מעצמם את העימות הקבוע עם האידיאולוגיה שלהם עצמם, שתהייה נתונה לכיפופים רבים מרגע שיכנסו לקואליציה.
ח"כ מיכאל בן-ארי וח"כ אריה אלדד לשעבר, אמרו כי "הם לא מתחרטים על הדרך, על האמונה ועל הערכים", והם הבטיחו כי "נלחמנו ונמשיך להיאבק למען מדינה יהודית - מחוץ לכנסת".
ראוי ונחוץ לציין כי אריה אלדד יו"ר של מפלגת "עוצמה לישראל " ולשעבר מנהיג מפלגת "התקווה", הוא הנציג הבולט של הימין הקיצוני בכנסת היוצאת ומפלגתו במתקפותיה התעמולתיות על "האזרחים הערביים של ישראל" היא הדבר הקרוב ביותר ברוחה ל"כך "מפלגתו של הרב כהנה.
כיום הוא נראה לציבור חילוני נרחב כיורשו החילוני של כהנה, כתומך נלהב בטרנספר מרצון של הערבים. וכמי שנפטלי בנט יו"ר "הבית היהודי " הדתי הוא לכאורה לפחות יונה צחורה לעומת אלדד. מסע התעמולה שלו דורש שלערבים יהיו במדינת ישראל לא רק זכויות אלא גם חובות, והוא מטיף לכך שירדן היא מדינת פלשתין האמיתית, ורואה מקום סיבה וצורך בטרנספר מרצון של הערבים למקומות אחרים וקורא לבנות לעתיד את בית המקדש על הר הבית. דהיינו מעין גירסה חילונית ומתונה מעט של משה פייגלין. אלדד הוא אדם שנוי מאוד במחלוקת ורבים "לא יהודים" רואים בו גזען מסוכן.
לעומת זאת, אלדד מכחיש בתוקף שהוא גזען ורואה בעצמו ידיד אמיתי של הערבים ומציין שהוא טיפל כרופא ברבים מהם" שישים אחוז מהחולים שבהם טיפל היו ערבים לטענתו ".
לאלדד אני אומר והוא יודע היטב שאני בתור רופא פלשתיני שעובד בבתי חולים בחלקה המערבי של ירושלים, ראיתי מראות קשים ביותר בעקבות הפיגועים שבוצעו ע"י מפגעים מבני עמי, ויצא לי לטפל בחלק הכי קשה. חלק מהם חיים היום למרות שבהגעתם לבית החולים היו במצב אנוש והתקווה להצילם שאפה לאפס. קיים קשר הדוק ביני לבינם עד היום. אני מציין את העובדה הזאת בכדי לומר שרופא שמבדיל בין חולים על-רקע גזעם או מוצאם או דתם אינו רופא, וחייב להוריד מיד את חלוקו הלבן. עשיתי מה שאני צריך לעשות ובלי טובות
.
מצד שני, ראיתי מראות לא פחות קשים אפילו יותר קשים. ראיתי את סבלם של בני עמי שהותקפו ע"י הצבא הישראלי במוקאטעה ברמאללה בזמן המצור, ובזמן המתקפה הקשה על רצועת עזה ולא היה באפשרותי להגיש להם את עזרתי. ראיתי איך החיילים הישראלים מסרבים לאפשר לאמבולנסים לטפל בפצועים ולפנותם לבתי החולים, וחלק גדול מהם נפטר בשטח כתוצאה מזה, דבר דומה לא רואים אפילו בזמן המלחמות.
לפני כשבע שנים הציע אלדד לבטל את מעמדה של השפה הערבית כשפה רשמית בישראל, והמליץ להחליף את השילוט הציבורי בארץ לשפה העברית בלבד.
בהצעת החוק שהגיש מציע אלדד כי בבתי הספר הערבים ילמדו יותר את השפה העברית, אולם באזורים אלה ישקלו הרשויות להוסיף במידת הצורך לשילוט העברי גם שילוט בשפת האוכלוסיה המקומית. לדבריו של אלדד, סמכות זו לא תפגע בשילוט העברי. לדעתו של אלדד, הצעת החוק לביטול מעמדה של השפה הערבית יוצרת איזון מובהק בין מעמדה של השפה העברית לבין צרכיהם של האוכלוסיות הדוברות שפות אחרות, לרבות דוברי השפה הערבית.
להזכיר לך אריה כי רוב רובם של אזרחי המדינה ממוצא ערבי יודעים היטב את השפה העברית, ולעומת זאת אחוז קטן מאוד מאזרחיה היהודים יודעים את השפה הערבית. השפה הערבית היא שפה רשמית במדינה, היא שפת האם של כרבע מהתלמידים במערכת החינוך ושל כ-‏20% מאזרחי המדינה בני הארץ הזו. הערבית היא לא עוד שפה זרה, כמו האנגלית והצרפתית.
כמה זה מצער?, תלמידים יהודים רבים מסבירים את חוסר הרצון שלהם ללמוד את השפה הערבית: "הקושי ללמוד שפה נוספת וחוסר עניין בשפה עצמה, מבטא כעסם כלפי העם הערבי".
ולאלדד אני אומר, אתה מנותק מהמציאות, מכיוון שאתה חי בבועה של טרנספר..אתה מציע טרנספר של הערבים מארצם ומולדתם, והגיע תורה לטרנספר את השפה שלהם..דבריך מצביעים על עמדתך הגזענית והאנטי ערבית.
אני חייב לומר שאני שולח את צערי הרב לאלדד ובין ארי בגלל יציאתם מ"בית הנבחרים", הרי שניהם היו בין הקיצוניים ביותר בכנסת הקודמת, ואנו זקוקים לאנשים בעלי אידיאולוגיה קיצונית וגזענית מהמדרגה הראשונה.
האם ללא פרובוקציה אי-אפשר להיכנס לכנסת?, נראה שזה מה שחשבו במפלגת "עוצמה לישראל" של אריה אלדד ומיכאל בן ארי. ימים ספורים לפני הבחירות האחרונות הגיעו פעילי המפלגה לשכונת רמת אביב בתל אביב, הפעילו בקול גבוה תפילת מואזין מוסלמית וניסו להסביר לתושבי המקום שיש לחוקק חוק הקובע כי יש להנמיך את הקולות היוצאים מהמסגדים ברחבי הארץ. הפעילים הגיעו לאזור בשש בבוקר, והקולות המרעישים שיצאו מהמכוניות שלהם העירו את התושבים, שהגיבו בזעם. "אתם מתעוררים בדיוק כמו שחבריכם היהודים בפסגת זאב בירושלים מתעוררים", אמר חבר הכנסת מיכאל בן ארי. "אנחנו כאן כדי לחבר אתכם אל העם", הוא הסביר.
למרות ניסיונות השכנוע של ח”כ אריה אלדד, ח”כ מיכאל בן ארי וחבריהם, תושבי השכונה לא השתכנעו ואף תקפו את הפעילים. "אתם חוצפנים. לכו מכאן", קראו התושבים. "אם ככה הם מתעוררים בפסגת זאב אז שפשוט לא יגורו שם", ניסו עוברי אורח להסביר לבן ארי...ואני אומר: "אין גבול לחוצפה אך בן ארי ואלדד אינם מכירים את המושג הזה". את אלדד הכרתי "לצערי" בבית החולים שערי צדק כאשר שנינו היינו מתמחים כל אחד בתחום שלו, הכרתי אותו טוב מאוד ומקרוב ומאז ידעתי שהוא גזען מובהק וממשיך את דרכו הקיצונית של אביו.
וכאן ברצוני לצטט מה אמר ד"ר אריה אלדד אז ח"כ מ"האיחוד הלאומי" בבית החולים הדסה בתשובה לאחד העיתונאים בעקבות אחד מהפיגועים בירושלים ב-‏2002 לגבי יחסו אל הרופאים הערבים, העמיתים שעימם הוא עובד, ענה אלדד - "אני מרגיש אי נוחות עם העמדה הפוליטית שלי "הטרנספר", אבל אי נוחות קצרה של שתיים-שלוש דקות".
בתור רופא שמכיר אותו אישית לא הופתעתי מתגובתו הגועלית, הרי הוא מאמין שאין לנו זכות קיום במקום הזה, ודורש ביצוע טרנספר מיידי. "אני מוכן להסתפק בכך שהפלשתינים יפונו בהמוניהם מהמולדת שלנו ויממשו את זהותם הלאומית ב(ירדן)". לציין שביום העצמאות הירדני לפני שלוש שנים, הגיש ח"כ אלדד את העצומה הקוראת למלך ירדן להכיר בירדן כמדינה הפלשתינית לשגרירות ירדן בישראל, ובמקביל נשלחו נציגים להגיש את העצומות בשגרירויות ירדן ברחבי העולם.
הערבים הפלשתינים בישראל חיים לא בזכות הדמוקרטיה המדומה אלא בגלל שהם נולדו פה והשורשים שלהם מאוד עמוקים באדמה, והם לא היגרו אליה..הם המלח שלה, ולכן הם נמצאים פה בזכות ולא בחסד של מדינת ישראל "הדמוקרטית".
אני נוטה להסכים עם כל מי שאומר כי ישראל היא המדינה הדמוקרטית ביותר באזורנו, והשאלה שלי היא - האם הזכויות שוות לכל אזרחיה?, ברור שלא, מכיוון שאנו מדברים על שוויון זכויות לפלשתינים אזרחי ישראל הקיים רק על הנייר..שוויון קיים בחוקי המדינה אבל אינו מורגש בפועל.
ד"ר עזמי בשארה צדק באמירתו המפורסמת: "ישראל אינה מדינה דיקטטורית, היא בהחלט מדינה דמוקרטית אבל לא לכל אזרחיה". לדעתי האישית ובלי הגזמה גם קיומו התיאורטי של השוויון נסדק לאחרונה ועלול להיסדק עוד יותר בעקבות חקיקת כל מיני חוקים גזעניים ומפלים בזה אחר זה.
לחישה באוזניהם אריה ומיכאל ובאוזני כל התומכים באידיאולוגיה שלכם: גם אם העולם הערבי כולו יהפוך להיות הדמוקרטי ביותר בעולם כולו, אנו לא נעזוב את ארץ מולדתנו. כאן נולדנו וכאן אנו חיים ונמשיך להיות כאן כל עוד גלגלי ההיסטוריה ימשיכו לנוע.

תאריך:  29/01/2013   |   עודכן:  29/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לעולם לא נעזוב את ארץ מולדתנו"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אני מסיקה מכך - שלעולם לא תהיו
נאמנים למדינה  |  29/01/13 14:38
2
גם אנחנו לא, אבל אנו נביא את
ה.א  |  29/01/13 15:23
3
ערימת הבלים ושקרים
מגיב ותיק  |  29/01/13 16:18
4
לא רוצה שתהגר מכאן
סתם אחד  |  29/01/13 21:09
5
זה אומר שראית? האם אתה אמין
בכך שאמרת "ראיתי"  |  30/01/13 00:02
6
לא תקבלו אותנו היהודים בחיים
אלון פלג  |  30/01/13 04:23
7
תגובה
מי להשם אלי  |  30/01/13 10:13
8
תלוי בכם
באום  |  30/01/13 14:31
9
רשימה המעלה מציאות מורכבת
בן דוגית  |  30/01/13 20:04
 
- היו אומרים בני משפחותינו ז"ל?
איזו נדיבות, מה  |  30/01/13 23:38
10
דוקטור, אתה צודק
ב_שמואל  |  30/01/13 20:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק בריל
תוצר של פייסבוק - ייטמן בפייסבוק
ד"ר אסתר שניאורסון גרי
מרק בריל
מינה, איפה היית ביום שישי שעבר ב"ידיעות"?
אפרים הלפרין
מפלגת יש עתיד מקפצת ימינה ושמאלה, חברתי-כלכלי, גיוס חרדים-שחרור חרדים, כאילו הכל קומו-פלאש, זו מפלגת עולם האמת, מפלגת עולם שכולו טוב
שמעון רייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il