X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין קובע תקופה של ארבע שנים במהלכן ניתן לתקן את השומה, ברם, לאחרונה מגמת הפסיקה השתנתה, והיא מאפשרת לתקן את השומה בנסיבות מסוימות גם לאחר שחלפו ארבע שנים
▪  ▪  ▪
אליקים רובינשטיין. שינה את המגמה [צילום: פלאש 90]

סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין, תוחם לכאורה את מסגרת הזמן האפשרית, במהלכה רשאים הן מנהל מיסוי מקרקעין והן הנישומים, להחליט או לבקש את תיקון השומה. עמדת רשות המיסים היא כי ניתן לתקן את השומה, אך ורק במסגרת הזמן הקבועה בסעיף 85, קרי ארבע שנים. לגישתה, במקרים בהם חלף המועד, אין כל סמכות לתקן את השומה.
עמדת רשות המיסים הייתה כי סעיף 107 לחוק, הקובע כי המנהל רשאי להאריך כל מועד שנקבע בחוק מיסוי מקרקעין, הינו סעיף שעוסק במועדים דיוניים קצרים, אך לא במועדים מהותיים דוגמת סעיף 85 לחוק, ומשכך אינו דר בכפיפה אחת עם סעיף 85, שהינו הסעיף היחיד מכוחו ניתן לתקן את השומה. עמדה זו קיבלה חיזוק בפסק הדין בעניין ו"ע 1042/06, יונה קליימן נ' מנהל מס מרכז. ברם, לאחרונה, השתנתה המגמה. בע"א 7759/07, נאמרה על-ידי כב' השופט רובינשטיין אמרת אגב, לפיה ניתן להאריך את המועד לתיקון שומה גם מכוח סעיף 107 לחוק. נציין כי השופטים פוגלמן ועמית השאירו מסקנה זו, בצריך עיון.
בפסק הדין בעניין ו.ע 22634-01-12 קבוצת עונאללה נ' מנהל מס שבח חיפה, אימץ כב' השופט סוקול את אמרת האגב של כב' השופט רובינשטיין וקבע כי ניתן במקרים מסוימים להאריך באמצעות סעיף 107 את המועד לתיקון שומה הקבוע בסעיף 85. גם ועדת הערר בירושלים, אימצה לאחרונה מסקנה זו. במסגרת פסק הדין בעניין ו.ע 3025/09 עזבון המנוח עמדי נ' מיסוי מקרקעין ירושלים, קבעה ועדת הערר כי ניתן לעשות שימוש בסעיף 107 לחוק, ולהאריך את המועד לתקן את השומה גם אם חלף המועד לפי סעיף 85 לחוק. נציין כי הפסיקה קבעה כי הארכת המועד לפי סעיף 107 צריכה להיעשות בזהירות תוך הבאה בחשבון של אינטרס ההסתמכות והקושי הראייתי.
מגמת הפסיקה היא כי נישומים שפעלו בתום לב, ויש בפיהם סיבה טובה מדוע יש צורך להם להאריך את המועד, יכולים לבקש לתקן את השומה, גם בחלוף תקופה של ארבע שנים. צריך לזכור, כי כפי שהנישומים יכולים לעשות זאת, הרי שלפי מגמת הפסיקה, גם מנהל מיסוי מקרקעין, יכול לעשות זאת במקרים מסוימים. לכן, לא נתפלא אם במקרים חריגים, ולאור הפסיקה האחרונה, יפעל מנהל מיסוי מקרקעין לתיקון שומה בהתבסס על סעיף 107 לחוק.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין ואלתר עורכי דין.
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האפשרות לפתיחת שומה גם בחלוף ארבע שנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור עמית
מגרש המשחקים התמים הנתפש כמקום בטוח רחוק מלהיות כזה. אין מדובר בגזרת גורל ולא בסכנות שהן בלתי צפויות. מדובר בהפקרות קשה של הרשויות המקומיות, של משרד הספורט ושל אגודות הספורט אשר התקינו בבתי ספר ובמגרשים הציבוריים מתקני ספורט לא תקניים
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
בהליך אזרחי, תהא בדיקת הפוליגרף קבילה רק בכפוף לשני תנאים: האחד - הסכמת שני הצדדים מפורשות, מראש ובכתב, על עריכת הבדיקה, והשני - חד-משמעיות התוצאות. רק בהתמלא שני תנאים אלו, יכול בית המשפט בהליך אזרחי לקבל את תוצאות הבדיקה
יהודה דרורי
בכל אירוע ושחיקה אלימה בינינו ובין אויבינו למיניהם, מיד מתייצבים לצד הערבים שבעה אירגונים שונים אשר מינו את עצמם להיות "מפקחים על זכויות האדם על סבלותיו ומכאוביו" כשהם נעזרים באנשי אקדמיה שמאלנים בארץ ובחו"ל. וכדי להצדיק את מעורבותם להתנפל על מדינת ישראל, הם משתמשים בטענה השקרית הנפוצה ביותר, לפיה הישראלים, פועלים נגד "החוק הבינלאומי"
בעז שפירא
יש לי חדשות עבור תבוסתני החונטה השלטת במדינה: מדינת ישראל היא של היהודים ועבור היהודים לנצח! לעולם לא יכהן בה ראש ממשלה ערבי! והמנורה תפאר את מקומותינו לעולם!
הלל ויס
יש סיכוי לקידוש השם, לאהבת ישראל, לקידום לימוד תורה, לחיבת הארץ הקדושה. לאור שבת, לקדושת המשפחה. לגרי צדק. האם תמנעו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il