X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שחר יהושע ויגאל זיידמן עם המארחים (במרכז) רחל וחיים ורט [צילום: שוש מיימון]
לוס אנג'לס: מתגייסים למען בי"ח בני ציון
רחל וד"ר חיים ורט, חברים של שחר יהושע, תרמו את ביתם היפה באנסינו וארגנו מסיבה קטנה לרגל השידוך עם בית חולים 'בני ציון'. למי שלא זוכר במלחמת לבנון האחרונה טיל נפל בירכתי בית החולים הוותיק, הממוקם בכרמל אשר אין לו מקלט
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אני תמיד מדווחת בגאווה מהולה בסיפוק כשהראש היהודי ממציא לנו פטנטים, והגאווה היא עוד יותר גדולה כשמדובר בראש ישראלי. שחר יהושע, הוא מדען ישראלי מבריק שיחד עם הקרדיולוג (מומחה למחלות לב) ד"ר אלי גאנג, המציאו רובוט שמבצע ניתוחי לב ללא מגע יד אדם. כלומר - לא חודרים יותר ללב עם סכין מנתחים. זהו! אין יותר סכינים בחדרי ניתוח! מעתה- מערכת רובוטים מבצעת את ניתוח הלב.
למה זה חידוש גדול כל כך? כי גם כאשר הניתוח מצליח, פעמים רבות הוא מסתבך בגלל זיהומים שמתפתחים בעקבות חיתוכי הסכין שנעשו במהלך הניתוח. שחר יהושע וד"ר אלי גאנג מצאו דרך לעקוף את הדילמה הזאת: מטופלים שמצבם מידרדר בגין זיהומים שחדרו לגופם בגלל שהיה צריך ל"חטט" בגופם בסכין. אז השניים פיתחו רובוט שמשוטט לנו בחדרי הלב במקום איזמל מנתחים.
איך זה עובד?
בדיוק כמו במשחק מחשב שבו הילד יושב מול המסך ומפעיל את ההגה המדומה ומזיז אותו על המסך לפי הנחיותיו. גם כאן הרופא יושב בחדר בקרה מול מסך מחשב, והמטופל נמצא במיטה ליד הרובוט, כשעל המסך מתנועע מעין תווין, כשכל תזוזה שלו מפעילה כוחות אלקטרו מגנטיים שמחקים את תנועת הלב בסינכרוניזציה מושלמת.
המנתח מצייר על המסך את תרשים הניתוח אותו הוא רוצה לבצע והרובוט מבצע זאת באמצעות מגנט. שחר יהושע: "מדובר בניתוח חצי פולשני. אין חתכים. נכנסים לגוף, מטיילים עם ההגאי בתוך הגוף ומבצעים את התיקון באיבר הנדרש. כרגע מדובר בלב. בעתיד ניתן לבצע על אותו עיקרון ניתוחי מוח, כבד, כליות."
הרובוט המנתח הפנטסטי הזה פועל כרגע בבית חולים המרכזי של מדריד, קוריאה הדרומית ובמספר אוניבסיטאות. ואיפוה הנקודה הישראלית? הרובוט המנתח הולך להיות מוצב גם בבית חולים 'בני ציון' (לשעבר 'רוטשילד') בחיפה.
רחל וד"ר חיים ורט, חברים של שחר יהושע, תרמו את ביתם היפה באנסינו וארגנו מסיבה קטנה לרגל השידוך עם בית חולים 'בני ציון'.
למי שלא זוכר במלחמת לבנון האחרונה טיל נפל בירכתי בית החולים הוותיק, הממוקם בכרמל ומשקיף לראש הנקרה וללבנון. מאה אלף חולים בשנה עוברים ב'בני ציון', שהוא בית חולים ממשלתי שגם קשור לבית ספר לרפואה של הטכניון בחיפה.
באופן הכי טבעי הפך הערב לאירוע גיוס כספים לבית החולים. השחקנית שירלי ברנר הנחתה את הערב ואחרי סרטון קצר שהזכיר לכולנו את מיקומו הרגיש של בית החולים החשוף בכל רגע למתקפת טילים מכיוון לבנון הדגיש ד"ר אמנון רופא, מנהל בית החולים את הצורך החיוני דחוף בבניית בית חולים תת-קרקעי.
"ירושלים היא העיר הכי יפה בעולם", פתח ד"ר רופא, "אבל חיפה היא העיר הכי יפה בארץ, שגם מהווה מודל לדו קיום מוצלח בין ערבים ליהודים. נוף נפלא נשקף מבית החולים. אבל הבעיה שגם הם יכולים לראות אותנו. ובמלחמת לבנון האחרונה רק בנס לא היו נפגעים כשנפל אצלנו טיל. המלחמה הבאה היא רק שאלה של זמן. זה לא: האם תפרוץ מלחמה. אלא מתי?"
"בישראל, בכל בניין יש מקלט. בבית החולים אין מקלט. אני כל הזמן חושש: מה יהיה אם יפול שם טיל? במלחמה האחרונה למזלנו היו רק נזקים. אבל אם זה היה מצליח זה היה אסון ענק. היעד הבא ההכרחי והדחוף הוא לבנות בית חולים תת-קרקעי."
ד"ר רופא מקדיש לכך את כל זמנו. הוא נוסע ממקום למקום לגייס כסף כדי לבנות חדרי אישפוז תת-קרקעיים. העלות: 8 מיליון דולר. ממשלת ישראל הבטיחה שאם בית ה חולים יגייס 4 מיליון, היא תשלים ל-8 מיליון.
הפילנטרופ היהודי-אמריקני ג'ו שפר נרתם למשימה. הוא מממן את כל הוצאות התיפעול והעלויות המשרדיות בפרויקט גיוס הכספים כך שכל התרומות המתקבלות הולכות ישירות למימון חדרי אשפוז תת-קרקעים. גם הוא הבטיח שעל כל דולר שייתרם לבית החולים - הוא יתן דולר. כך שאם יגייסו 2 מיליון דולר הוא יתן 2 מיליון. בקיצור- הזמן קצר והמלאכה מרובה.
לפרטים ותרומות נא לפנות אל יגאל זיידמן טל' 310-502-1719

ד"ר אמנון רופא ושירלי ברנר [צילום: שוש מימון]
ד"ר אמנון רופא, שחר יהושע ויגאל זיידמן [צילום: שוש מיימון]
רחל ורט וד"ר אלי גאנג [צילום: שוש מיימון]
סמדר ושירלי ברנר [צילום: שוש מיימון]
תאריך:  18/02/2013   |   עודכן:  18/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הדרומית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוס אנג'לס: מתגייסים למען בי"ח בני ציון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גבור
ברשות הפלשתינית מתכוננים ברגשי מרמור לביקורו של ברק אובמה בישראל. אמריקה, מתלוננים בכירי הרשות, מגבה את הדרישות הישראליות המוקדמות למשא-ומתן, במקום את שלנו: ירושלים, שיבת הפליטים ושחרור המחבלים. התקווה הפלשתינית נמצאת באירופה
שרלי שטרית
יש פוליטיקאים שעבורם אופניים הם הזדמנות לתמונה בעיתון או כלי לניגוח יריבים - ויש שעבורם אופניים הם כלי רכב לעבודה ואג'נדה סביבתית    כתבה מבית מראות אימג'
פרופ' פואד עאזם
לכימותרפיה ולטיפולי קרינה עלולה להיות השפעה הרסנית על מערכת הרבייה הנשית    הודות לחידושים בתחום הקפאת עוברים וביציות, נשים רבות בגיל הפוריות יכולות להרות לאחר החלמתן מהסרטן    טיפולים נוספים כוללים הסטה של השחלה לפני ההקרנה וקיבועה ברום הבטן, ואף השתלה של פיסות שחלה
ד"ר קסיס שוקרי
הימנעו משימוש בפיקות, קפצונים, נפצים וחומרים דליקים אחרים    ברכישת תחפושות וודאו שהן בעלות אישור תקן    השימוש במסכות לא מומלץ לילדים עד גיל 8
חיים נוי
"הפרדס" הוא מחזה סולידי ונעים, מרגש מאוד, לעיתים מצחיק ולעיתים פורט על נימי העצב. התוצאה היא הצגה יפה ומוקפדת, קולחת ומרתקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il