X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משמעותן של האופציות המיוחדות לפי תיקון 50 לחוק מיסוי מקרקעין בעקבות פסק הדין בעניין מגור החזקות
▪  ▪  ▪
תנאי וסייגים לגבי האנשים אליהן תועבר האופציה

הוראות תיקון 50 לחוק מיסוי מקרקעין הדנות באופציה "מיוחדת", נועדו לעודד מסחר באופציות ככלי שיעורר את שוק הנדל"ן, וזאת באמצעות מתן פטור ממס רכישה לרוכשי אופציות הסוחרים בהן, ולא מממשים אותן בעצמם. ניתן לומר כי מבחינה זו היווה התיקון לחוק הצלחה, שכן מכשיר האופציה הפך לאחד הכלים החשובים והנפוצים בשוק הנדל"ן. במיוחד רווח מכשיר זה בשוק קבוצות הרכישה, כאשר רבים ממארגני קבוצות הרכישה נוהגים לרכוש מבעל המקרקעין אופציה שמצד אחד תעניק למארגן את פרק הזמן הדרוש לו לגיבוש הקבוצה ומנגד תבטיח לו שבעל הקרקע "לא יברח" בינתיים.
כידוע, על-מנת ליהנות מההקלה במס רכישה על האופציה לקיים אחר כל התנאים הקבועים בחוק: מחיר האופציה במועד מתן האופציה לראשונה מוגבל ל 5% ממחיר המימוש או משווי הזכות במקרקעין; תקופת המימוש הוגבלה ל 24 חודשים; האופציה ניתנה בכתב; התחייבות המוכר במסגרת הסכם האופציה צריכה להיות בלתי חוזרת ונשללה מרוכש האופציה הזכות לקבל חזקה במקרקעין.
אחד התנאים החשובים למתן ההקלה במס הוא היות האופציה "ניתנת להעברה ולמימוש בתנאים הקבועים בהסכם האופציה". רשויות המס פירשו תנאי זה באופן מחמיר ביותר ולטענתם כדי לקיים תנאי זה חייבת האופציה להיות סחירה ועבירה ללא כל תנאי. כך למשל, מוכר שדרש זכות וטו על זהותו של רוכש האופציה החדש או מוכר שדרש כי הסיחור יהיה מותנה בקבלת הסכמתו בכתב ומראש - סווגה האופציה שנמכרה על ידו כאופציה רגילה שאינה זכאית לפטור ממס רכישה.
פרשנות מחמירה זו נדחתה לאחרונה על-ידי בית המשפט במסגרת פסה"ד בוע 41867-01-10 מגור החזקות ואח' נ' מנהל מיסוי מקרקעין ת"א .
באותו עניין נדונה אופציה שניתנה למארגן קבוצת רכישה. על-פי תנאי האופציה, הוסכם כי רוכש האופציה יהיה רשאי להעבירה אך ורק לחברי קבוצת רכישה שיארגן. מנהל מסמ"ק ראה בתנאי זה הגבלה על סחרות האופציה ועל כן סירב להעניק למארגן פטור ממס רכישה בגין הסכם האופציה.
ועדת הערר לא קיבלה את עמדת מנהל מסמ"ק. נקבע כי לשון החוק ברורה ומאפשרת לצדדים לקבוע תנאים וסייגים להעברת האופציה וכי סחירותה של האופציה לא נפגמת באם קיימים תנאים וסייגים בדבר מיהות האנשים להם תסוחר האופציה.
הוועדה הוסיפה וקבעה כי השימוש באופציה ככלי לארגון קבוצת רכישה היווה את האחת התכליות הברורות שעמדו בפני המחוקק בעת שחוקקו ההוראות הדנות באופציה המיוחדת. אמירה אחרונה זו הינה חשובה ביותר בעיננו, במיוחד כאשר משרדי המס ממשיכים ומחפשים טענות מטענות שונות על-מנת למסות את מארגני קבוצות הרכישה, על-אף האמירות הברורות בדוח הוועדה לבחינת היבטי המס בקבוצות רכישה, שסברה שככלל אין למסות את המארגנים כמי שרכשו קרקע ומכרו אותם לרוכשים.

תאריך:  02/04/2013   |   עודכן:  02/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מגור החזקות בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגבלת זהות רוכש האופציה ושאלת סחירותה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
אנחנו מצפים ממך, השר סילבן השלום, לרפורמה במחירי החשמל והמים הגבוהים שאנו משלמים לפני בוא המשיח. אתה ואנחנו יודעים שאפשר לעשות זאת, צריך רק את השר המתאים
מאיר אינדור
חשבתם שהוצאנו את העבדות מאיתנו במדבר? בא אובמה והזכיר לנו שיש עבדות מודרנית ל'פוליטקל קורקט', לחנופה ולשקר
דניאל גיגי
ההליכה לאופוזיציה היא הזדמנות של מפלגת העבודה להוכיח, כי המדיניות הכלכלית של נתניהו היא מדיניות הרסנית שפוגעת קשה באזרחי מדינת ישראל. מפלגת העבודה צריכה לייצר אופוזיציה כלכלית לוחמת שתתמקד בעיקר בגזרות הכלכליות שהולך להטיל נתניהו, ותסקל את הניסיונות של הממשלה להעביר עוד רפורמות הרסניות שפוגעות במדינת הרווחה
דן אלון
יש הרבה דרכים לספר את סיפור הפיכתה של ישראל לרפובליקת בננות, הנשלטת ע"י חונטות של גנרלים מדושני עונג ותאבי בצע. הסיפור של תגליות הגז הוא רק דרך אחת מכולן. הסיפור הזה, זהו עוד חור של מנעול, דרכו ניתן להציץ, ולו לרגע קט, אל הנעשה מאחורי פרגוד האשליה, באגף האורגיה של הון-שלטון
נורית גרינגר
כיצד לטפח דור חדש של יהודים עם קשרים עמוקים לארץ ישראל כמו שהיו לדור שקדם להם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il