X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הקונסול, דיוויד סגל ויונה גולדריץ' [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
לעולם לא עוד!
זהו המסר המרכזי שהעבירו הנואמים בטקס יום הזיכרון לשואה ב'פאן פאסיפיק פארק' שליד הגרוב, באל.אי, ארה"ב
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

טקס הזכרון ליום השואה והגבורה ב'פאן פאסיפיק פארק' שליד הגרוב, באל.אי, בהפקת יונה גולדריץ' ומוזיאון השואה שהקים, הולך ומתקבע כיום הזכרון המרכזי באל.אי. מתחת אוהל גדול ומרווח הצטופפו בצהרי יום ראשון כמה מאות ניצולי שואה לצד דיוויד סגל - הקונסול הישראלי, אנתוניו ויאגולורוסה - ראש עיריית לוס אנג'לס והזמר תיאודור ביקל. כמו-כן כיבדו בנוכחותם את הטקס שלושה קונסולים אירופאים: הקונסול האוסטרי, הרומני וההונגרי.
את הטקס פתח, רנדול שוינברג, מנהל מוזיאון השואה, אחריו עלו לפי הסדר אנתוניו ויגולורוסה, ראש עירית לוס אנג'לס שזו לו השנה האחרונה כראש עיר, דיוויד סגל הקונסול הכללי ואיש העסקים יונה גולדריץ' שאיבד את הוריו ואחיו הבכור בשואה, והיום הוא אחד מראשי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס, שיזם והקים את הקמת מוזיאון השואה.
רנדול שוינברג, מנהל מוזיאון השואה:
"שואלים אותי למה לחטט בשואה? למה לחזור על זה כל הזמן?" זוהי שאלה פרובוקטיבית. רצח וטרגדיות יש בכל העולם. אנשים רבים נהרגו במלחמות, בתאונות, אבל אין הרג שיטתי של אנשים שנשלחו כך לכבשנים. הסיפורים האלה הופכים את השואה לדבר שיש להזכיר אותו. מדובר ברצח עם שיטתי ומזעזע. ללא כל פורפוציה. אסור לנו לשכוח זאת, ועלינו להזכיר זאת.
שואלים: 'למה צריך מוזיאון שואה? האם לא כדאי להתרכז בדברים אחרים?' התשובה היא: לא! יש רק שואה אחת! לא היה רצח עם בקנה מידה כזה!. השואה היא חלק מההיסטוריה של העם היהודי. כמו שהיינו עבדים במצרים, עוד 700 שנה ישאלו: האם היה אושוויץ? אי-אפשר ואסור לשכוח את השואה!.
אנו כאן במוזיאון זקוקים לכל עדות שיש לכם מהשואה: תמונות, זכרונות, מכתבים, חפצים - כל דבר שימחיש את השואה".
אנתוניו ויוגרלוסה - ראש עיריית לוס אנג'לס:
"כמו שיש מוזיאון שואה בוושינגגטון, כך חשוב שיהיה מוזיאון שואה באל.אי. אני מגיע לטקס בכל שנה, גם לפני שהיה כאן מוזיאון, כי אני יודע שחשוב לזכור את הפשע הנורא הזה נגד האנושות. מוזיאון השואה באל.אי הינו מעבר להנצחת עדויות של ניצולים. זו מציבה לזכרון, להבנה, למוסר ולאנושיות. אני לא יהודי, אבל אני יכול לספר לכם שבכל פעם שאני מגיע לכאן ושומע מכם על הפשע הנורא הזה אני מזדעזע. זה הטקס האחרון שאני מגיע אליו כראש עיר. אבל אני אמשיך להגיע לכאן כאדם פרטי ולומר איתכם: NEVER AGAIN!!!!!
שישה מיליון יהודים נרצחו! בבקור האחרון שלי בישראל הגעתי עם בני ובתי, נטעתי עץ ביורושלים. היה מטח טילים על שדרות. היינו במוזיאון 'יד ושם' וראיתי את הבן שלי בוכה ללא הרף. אני רואה איש צעיר, לא יהודי, שחש את הכאב ומה זה אומר לרצוח מיליון ילדים. כשאתה ב'יד ושם', אתה מבין את גודל הזוועה!
אם יש צדק בפרק החשוך הזה של ההיסטוריה - אתם והתחייה שלכם- זה הצדק!. היטלר הרשע וכוחות החושך נעלמו. לכן חשוב שנביא לכאן את ילדינו ונכדינו, ונגיד להם: אתם לא יכולים לשכוח את השואה!, זו השליחות שמאחדת את כולנו: ללמוד את הלקח מההיסטוריה.
שמונה שנים אני ראש עיר והיה לי הכבוד להגיע לכאן. גדלתי בין יהודים שאמרו לי: אתה מוכשר, תעבוד קשה - תצליח! באתי להודות לכם על העדוד והתמיכה והמלים המחזקות שבזכותן הגעתי להיות ראש עיריית לוב אנג'לס".
דיוויד סגל, הקונסול הכללי:
"כולנו נמצאים כאן היום לזכור. ניצולי השואה, תודה לכם על נוכחותכם. החיים שבניתם והמשפחות שהקמתם. הם עדות לדור שלכם ולדור העתיד . הצהרתם בכך שהעם היהודי לעולם לא ייכחד.
מצב היהודים בעולם השתנה דרמטית עם הקמת מדינת ישראל. זה הלקח מהשואה: מדינה ליהודים. הנשיא פרס אמר הערב: 'ההיסטוריה של השואה זה לא רק לקח מהעבר אלא מדריך לעתיד'. מדינת ישראל היא המגן ליהודים בכל העולם . כשאנו אומרים: לעולם לא עוד! אנו מתכוונים לכך!
NEVER AGAIN - זו לא רק סיסמא!!!"
יונה גולדריץ, ניצול שואה ומראשי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס:
"'שמי יונה גולדריץ' ואני כאן כדי להזכיר את רצח 6 מיליון יהודים, מתוכם מיליון ילדים, רק מפני שהיו יהודים. עוד מעט לא יישארו ניצולים שיהיה עדות חיה למה שהם חוו שם. לכן הקמנו את מוזיאון השואה. זה צריך להיות חשיבות עליונה.צריך לחנך את הילדים, יהודים ולא יהודים, את הלקח של השואה. כיום אנו זוכרים את 6 המיליונים ואת מדינת ישראל שקמה מתוך האודים העשנים. עלינו לעמוד על כך שאף אחד לא יוכל לאיים על קיומה של מדינת ישראל. מיליון ומאתיים אלף ילדים נרצחו בשואה. ה'אל.אי. הולוקוסט מיוזיאום' הוקם לזכרם"'.

סטנלי בלייק עם הרב הילויאן וד"ר מורי ווקסברג [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
ראש עיריית לוס אנג'לס, אנתוניו ויגלורוסה עם ניצול שואה [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
קונסול רומניה ורעייתו, יעקב סגל, פרידה גלאור, קונסול הונגריה [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
תאריך:  10/04/2013   |   עודכן:  13/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעולם לא עוד!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לעולם לא עוד יהודי USA אדישים?
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  10/04/13 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יחיאל אמיתי
הקמת רשות אחת עם תקציב רציני, שתטפל בניצולי השואה, היא צורך חיוני ביותר ויש לקוות כי הקרן לרווחת נפגעי השואה, בראשות ח"כ דיכטר, שהוקמה לאחרונה, תסייע לניצולים שעדיין חיים
מרדכי ליפמן
בטקס המכובד של הדלקת המשואות, לא השתתף אף נציג של יהדות צפון אפריקה ושל עירק. בארון הספרים היהודי יש כבר נציגות נכבדה לפן הזה של השואה. אבל בכל הקשור לחלונות הגבוהים, הס מלהזכיר או מלהתייחס
משה חרש
מוטי פלד
מדינת ישראל מתגאה במורשות למיניהן: מורשת הגבורה, מורשת רבין, מורשת כזאת ומורשת אחרת. ואני תוהה היכן נעלמו מורשת המוסר הבסיסי, מורשת שמירת כבוד הנכים והמוגבלים, מורשת "והדרת פני זקן"?
יהודה קונפורטס
ילדי הדור שני של ניצולי השואה שמגיעים כבר לעשור הרביעי והחמישי בחייהם חייבים ליטול את המושכות ולהמשיך את מלאכת ההנצחה. את מה שהוריהם לא סיפרו להם בילדותם, יכולים ילדי הדור השני להנחיל לילדיהם בעזרת הטכנולוגיה
רשימות נוספות
יום השואה ב"אחוזת בית" רעננה  /  יואב קורמן
יעלון: אין לטאטא הגרעין האירני מתחת לשטיח  /  איציק וולף
הרמטכ"ל בראש מצעד החיים  /  איציק וולף
ארץ קיץ  /  שמואל בר-הלל
ספר הדרכה לגיבוש החיים  /  שי פירון
לזכור ולא לשכוח  /  ליאור רזניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il